• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Advies Dunne letters in GMail

Status
Niet open voor verdere reacties.
als jij dit ook in Firefox wilt hebben dien je via de opties van Firefox naar de tap algemeen te gaan .. en bij taal en vormgeving de gewenste grootte van je voorkeur in te stellen hier heb ik dit op 26 staan .
je kunt bijvoorbeeld een ander lettertype instellen ...hier koos ik voor franklin gothic ..
vervolgens klik je op geavanceerd waar je dus ook deze instellingen overneemt .. en het vinkje uitzet betreffende dat de pagina's hun eigen lettertype mogen gebruiken …
daarna klik je op ok en je herstart de firefox browser...

hier zie je een voorbeeld ...
Ashampoo_Snap_zaterdag 2 februari 2019_14h31m43s_001_.png
 
Laatst bewerkt:
Hoe lager de resolutie , hoe dikker de letters
Hoe hoger de resolutie hoe kleiner en scherper de letters , ook in WORDPAD
5c55a80e0dc42-resolutie.JPG
 
Swaken: Even ter verduidelijking: Ik wil de karacters 2 bits groot in plaats van 1 bit, zoals het nu is. Dat maakt de letters wel duidelijker, maar niet groter, hooguit wordt de tussenruimte tussen de letters wat ruimer. Hier een screenshot:
Lukt dus niet hier te zetten. Zie attachment.
En ook "Attach file" lukt niet.
Ik gebuik Firefox en neem aan dat die de lettergrootte beheert. Ik heb gezocht in Firefox maar niet iets gevonden over lettergrootte. Het is altijd hetzelfde: wat je zoekt is er niet maar je verdrinkt wel in alles wat er wél is!
perloc
 
Lettergrootte en karakterdikte zijn twee verschillende begrippen , als ik in vet type is de letter dikker ! maar lettergrootte blijft hetzelfde .
 
Swaken: Even ter verduidelijking: Ik wil de karacters 2 bits groot in plaats van 1 bit,

Zoek eerst even op wat bits zijn , geen bytes hé en hou dan anderen voor de gek !
Salut en de kost
 
Swaken: Dat kan ik niet geloven!, dat wil zggen dat de schermresolutie de oorzaak is!!
Mijn beide laptops Win7 en Win10 hebben dezelfde schermresolutie!! 1366 x 768 Dat heb ik nagekeken.
Het enige verschil is dat het scherm van de Win10 laptop wat kleiner is. Maar dat kan bij dezelfde resolutie niet de oorzaak zijn!
In de Win7 laptop zie ik nooit zo'n dunne karakters!! van 1 bit grootte. Die zijn altijd tenminste 2 bits groot.
perloc
 
Met "grootte" bedoel ik niet de afmeting van de karakters, maar uit hoeveel bits waaruit die bestaat! Dus de I heeft bij 1 bit n pixels, bij 2 bits 2 x n pixels, maar blijft even groot. Dat maakt de hoogte niet uit, maar wel in de breedte. En afhankelijk van de spatiëring tussen de letters neemt die niet of wat meer regelruimte in.
En verder, er is niemand die beter weet dan ik wat het verschil is tussen een bit en een byte!! Ik ben electronicus van beroep en heb vele jaren met IC's gewerkt!
perloc
 
Een elektronicus is geen ICT 'er
Ik heb nog nooit geweten dat je letterdiktes kan instellen, wel lettergrootte
Hoe lager de resolutie hoe dikker de letters wel zullen weergegeven worden
Anders kom ik eens met een CRT beeldscherm tot bij jou , heb er nog eentje staan !
ASCII (tekenset) - Wikipedia
 
Weet je dan ook het verschil tussen BIT >> Elektronica en BITS >> Informatica ?
 
Sorry, ik heb een antwoord geschreven, maar dat is niet zichtbaar. Verdwenen dus.
Dat is niet de eerste keer!
Zullen we dit onderwerp maar sluiten?
perloc
 
Ook hier werkt het niet naar behoren! Er zijn meer antwoorden gekomen van Swaken o.a. en ik heb ook een antwoord gestuurd.
Niet terug te vinden.
Dus zullen we dit onderwerp maar sluiten?
Ik heb een grote hekel aan dubbel werk!
perloc
 
Nu ik bovenstaand antwoord heb gestuurd zijn de verdwenen reacties ineens WEL zichtbaar!!
Dus laten we dit maar sluiten.
perloc
 
Dan zal ik er een slotje op doen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan