• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

E-mail gehackt?

Status
Niet open voor verdere reacties.

alfamale123

Vaak hier
Lid geworden
26 aug 2015
Berichten
677
Waarderingsscore
2
Hoi,ik gaf mijn email adress in have i been pwnd en kreeg de melding:

Oh no — pwned!
Pwned on 5 breached sites and found no pastes (subscribe to search sensitive breaches)

Ik heb mijn paswoord al veranderd en ik heb een yubikey,dus ik vraag me af hoe dat kan?
Kan je een email met een yubikey toch kraken?
Zelfs de beste hacker of computer crime unit?
 
Je begrijpt het verkeerd; jouw e-mailadres is via via het hacken van 5 websites bekend geworden.
 
Het rare is dat ik niet op die site's geweest ben!?
 
Er staat ook een jaartal bij wanneer het is gebeurd.
Bij mij was het al jaren geleden. Wachtwoord toen veranderd en 2 staps verificatie ingesteld.
 
Ik heb een yubikey,kan niet gekraakt worden?
 
Een vraag: is die YubiKey door jou aangeschaft dan wel op een andere wijze verkregen?
 
Heb die gekocht in een webwinkel Abraham54
 
Dus niet via YubiKey rechtstreeks en daar kan het probleem zitten dat jouw YubiKey gemanipuleerd is.

Neem met YubiKey zelf contact op en vraag of zij die stick van jou kunnen controleren of de inhoud van de stick origineel is.
 
Ik heb een yubikey,kan niet gekraakt worden?

Ik moest het even opzoeken, want ik ken Yubikey niet.
Maar als jij via have i been pwnd kijkt naar het jaartal, had jij toen Yubikey al in gebruik?
Want het kan ook zijn dat het eerder is gebeurd.
 
Nee toen had ik hem nog niet in gebruik,maar ik kreeg een tijdje terug een mail van have i been pwnd dat er weer gegevens gelekt waren?
Het gaat om deze key:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan