Vraag E mail versturen

catmen

learning senior
Goeie dag, ik heb een telenet account en stuur mijn mails via outlook, sinds een maand krijg ik bij het doorsturen van een gewone mail (zonder bijlage of iets dergelijks) naar meerdere ontvangers (zo'n 20 tal) een foutmelding dat outlook word afgesloten en dat er naar een oplossing word gezocht, ik krijg onmiddellijk terug het outlook mail beeld en in "send" vind ik geen verzonden mail terug, wanneer ik die mail doorstuur naar elke ontvanger afzonderlijk zijn er blijkbaar geen problemen, is er iemand die op dit probleem een antwoord op heeft ? is een herinstallatie van een DVD met office voor zelfstandigen noodzakelijk? Ik voerde geen veranderingen door in de mail instellingen.

Thx
catmen
 

Abraham54

Administrator
Medewerker
Heb je de map Concepten in Outlook al bekeken - mogelijk dat je daarin de betreffende e-mail(s) wel vind.

Welke Outlook versie gebruik jij overigens?
 

Rubensky

Moderator
Medewerker
Welke versie van Outlook gebruik je?
 
TS
TS
catmen

catmen

learning senior
Heb je de map Concepten in Outlook al bekeken - mogelijk dat je daarin de betreffende e-mail(s) wel vind.

Welke Outlook versie gebruik jij overigens?
ze werd geïnstalleerd met de gekochte DVD van microsoft office 2016 samendus met one note, exel, word, powerpoint.
In de map concepten zit de mail niet, de mail met de meerdere ontvangers word gewoon niet doorgestuurd, ik vermoedde dat er een Email adres niet juist zou zijn (maar daar krijg je normaal dan een aparte melding van) maar als ik dezelfde Email doorstuur en telkens de individuele ontvanger ingeef lukt het doorsturen wel maar voor twintig ontvangers uit je adresboek ben je wel even bezig.
catmen
 

Rubensky

Moderator
Medewerker
Met welke mailprovider probeer je die mails te versturen?
 
TS
TS
catmen

catmen

learning senior
Telenet.be
Maar outlook gebruikt deze provider en ik gebruik dus outlook om mails te verzenden omdat dit program meer mogelijkheden heeft en er visueel wat beter uit ziet dan telenet mail
catmen
 

quandor

Vaak hier
Een mogelijke optie is om naar het configuratiescherm te gaan, programma's en onderdelen. Daar klik je rechts op het Officepakket en kies je voor wijzigen en daarna de online versie. (Al je mails, agenda items, contacten etc. etc. blijven intact.)
 

AnjoZ

Gevestigd lid
Denk dat het bij je provider ligt.

Ik heb zoiets gehad toen ik via Ziggo mails verstuurde naar de leden van een vereniging.
Ziggo kapt dat af als er meer dan 22 adressen in de ontvanger balk stonden want dan wordt de mail op grond van het aantal ontvangers blindelings als spam aangemerkt en niet verzonden.
Gmeil kent dat probleem ook, maar dan als je meer dan 500 adressen in de adresbalk zet.

Dus informeer eens bij Telenet.be.
 
@AnjoZ Daar dacht ik ook aan, maar de limiet bij Telenet ligt erg hoog. Klik maar op de volgende link: Beperkingen bij het versturen van e-mails?
Scrol op die pagina omlaag naar Maximaal aantal e-mails of ontvangers.

Je mag dus 1 mail zelfs verzenden naar maximaal 200 ontvangers. Daarna mag je 5 minuten lang geen enkele e-mail verzenden. Doe je dat toch binnen 5 minuten, dan treedt er een blokkade in en mag je 2 uur lang geen e-mail verzenden.

Deze regel van Telenet biedt dus geen verklaring voor het feit dat catmen een probleem krijgt wanneer hij 1 e-mail wil doorsturen naar circa 20 ontvangers.
 

Rubensky

Moderator
Medewerker
Kan je de mails wel versturen als je digitaal inlogt bij Telnet?
 
TS
TS
catmen

catmen

learning senior
Zal dat eens proberen maar
Moet nog iets vinden dat ik naar 20 of meer ontvangers kan sturen “test” staat zo lullig hè! Wat porrelaar daar zegt over enkele mails achterelkaar binnen bepaalde tijdspanne is ook wel iets waar ik eens zal op letten. In ieder geval al bedankt voor de inbreng, als het probleem zich toch nog voordoet kom ik er op terug.
Catmen
 

Rubensky

Moderator
Medewerker
Prima, we wachten de resultaten even af.
 
Bovenaan Onderaan