• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Advies E-mailen zonder dat ontvanger jouw e-mailadres kan zien

Status
Niet open voor verdere reacties.

emailgebruiker

Nieuw lid
Lid geworden
27 sep 2018
Berichten
3
Waarderingsscore
0
Goedenavond,

Graag zou ik een e-mail, op welke wijze dan ook, willen versturen met de beide volgende kenmerken.
* Voor mijzelf wil ik graag een BCC of verzonden item kunnen bewaren dat aantoont dat het bericht is verstuurd.
* De ontvanger moet niet kunnen reageren. Hij moet dus ook niet het e-mailadres kunnen zien dat ik voor de verzending gebruik of waar mijn eigen kopie naartoe gaat.

Is dit mogelijk? Dank alvast voor de antwoorden!
 
Indien mogelijk en zou ik zo'n e-mail krijgen, dan bekijk ik wel de e-mail eigenschappen (die verhullen weinig) en ten tweede blokker ik verdere ontvangst van e-mails van deze afzender.
 
Beste Abraham54, dank voor je bericht. Ik vermoed dat het de ontvanger niets uitmaakt wat ik schrijf (al vermoed ik dat hij het met de juiste onderwerpregel wel degelijk lezen zal), dus als hij het niet leest dan zij dat zo, alleen ik wil wel gezegd hebben wat ik te zeggen heb en dat kunnen aantonen. Het is wat mij betreft geen probleem als de ontvanger het IP-adres van verzending kan zien.
 
@emailgebruiker schrijft in de opening van de discussie: "De ontvanger moet niet kunnen reageren. Hij moet dus ook niet het e-mailadres kunnen zien dat ik voor de verzending gebruik of waar mijn eigen kopie naartoe gaat."

In zijn antwoord schrijft hij: "Het is wat mij betreft geen probleem als de ontvanger het IP-adres van verzending kan zien ".

Verwarrend.
 
Dan maak je toch ergens via vpn bij een gratis toko een eenmalig adres aan?
Mail verzenden, account opheffen,klaar.
 
Je kan de mail ook als een soort nieuwsbrief versturen met bijvoorbeeld MailChimp.
 
Anonemail, in combinatie met een vpn. Al weet ik niet of je een bcc kan versturen...
 
Dank allen, in de reacties van V&G en peanut lijk ik wel grotendeels te vinden wat ik bedoel. Die BCC zal hem misschien niet worden, maar dan maak ik wel een filmpje als ik op verzenden druk. Ook mailchimp zal ik bekijken.

De e-mail is overigens niet bestemd als spam- of phisingmail maar voor één volstrekt legaal bericht aan één specifieke geadresseerde.
 
Gebruik dan een eenmalig mailadres. Alhoewel ik niet begrijp waarom je dan zo geheimzinnig moet doen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan