• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Info E-mails van De Vastelastenbond stinken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Najsnarf

Elite lid
Lid geworden
11 sep 2013
Berichten
6.188
Waarderingsscore
50
Twee keer al kreeg ik een mail (afzender ad@mflsx punt com) met de mededeling dat 80% van de WOZ aanslagen te hoog waren. En dat men zich uiteraard kan aanmelden door op iets te klikken. Bij het op dat moment verwijderen van deze mail ontfermde Bitdefender zich er meteen over door het direct te laten verdwijnen. Uiteraard kon men zich ook "afmelden" voor deze mail, maar ook daar kan en luchtje aan zitten.
 
Nooit in zulke e-mails op Afmelden klikken.
Dan weten de spammers dat het e-mailadres inderdaad werkt.
 
kreeg tegelijkertijd met jouw bericht een identiek bericht van "Charlotte" met mailadres ad@noc punt net. Het toeval wil dat wij iemand kennen die ook zo heet en in de makelaardij werkt, maar de tekst was gelijk aan de vorige mail!
 
Twee keer al kreeg ik een mail (afzender ad@mflsx punt com) met de mededeling dat 80% van de WOZ aanslagen te hoog waren.

Wat is nu het verband met de Vastelastenbond? Ik heb al sinds jaren contact met de Vastelastenbond en heb met hun nog nooit een probleem gehad.
 
Hoi Leono, spammers gebruiken juist in mails originele namen om geloofwaardiger over te komen.
Vergis je niet hoe creatief spammers kunnen overkomen.

Ik heb heel wat e-mailadressen via ziggo webmail op ongewenst en geblokkeerd gezet.

Want het mooiste dat deze spamadressen onderaan de mails zetten is, dat jij je hebt opgegeven om die mails te ontvangen.

De meest in oog springen spammail ontving ik via een datingsite.
Ik zou me daar aangemeld hebben en wilden ze daarom een abonnement afsluiten!
 
Wat het verband is ? Helemaal geen verband . Zulke e-mails worden verzonden uit naam van ............ , maar zijn niet afkomstig van............. om je te misleiden .
Er verspreiden zich ook zulke mails in naam van de belastingsdienst , maar niet van de belastingdienst afkomstig zijn , met als inhoud dat je teveel belastingen zou betaald hebben en je word doorgelinkt naar een frauduleuze site om je bankgegevens in te voeren om het teveel betaald belastinggeld te kunnen terugstorten .
Er verspreiden zich ook e-mails in naam van een bank , waarin te lezen staat dat je een online transactie hebt uitgevoerd en je digitaal bent vergeten te ondertekenen . Er word gevraagd om je digipass erbij te halen en de codes door te geven die de digipass genereerd en die codes in te voeren op deze site om te kunnen ondertekenen , de pin code van je bankkaart hebben we niet nodig . Omdat geciteerd word de pincode hebben we niet nodig van je bankkaart komt het frauduleus bericht betrouwbaar over .
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo Abraham,

Hallo Swaken,


Het fenomeen ‘spam’ heeft mij uiteraard ook weten te vinden, en ik meld mij ook nooit af. Van "phishing" heb ik eigenlijk nooit last.

Maar toen ik de titel van deze draad zag, dacht ik: „Wat heeft de Vastelastenbond misdaan?“.

Als het antwoord dus is: “Niets“, dan vind ik de titel van deze draad behoorlijk misleidend.
 
De titel luidt: "E-mails van De Vastelastenbond stinken". Dat is fout. Het moet zijn: "De spam verzonden met de naam van de Vastelastenbond stinken".

Het klinkt natuurlijk als bijna hetzelfde maar er staat toch echt iets anders
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan