• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Edge chromium

Status
Niet open voor verdere reacties.

catmen

learning senior
Lid geworden
17 jun 2011
Berichten
807
Waarderingsscore
31
Edge zit standaard bij windows 10, omdat het geen goede scores kreeg door “gebruikers” heb ik het ook niet geïnstalleerd bij installatie van Windows 10 home enkele maanden geleden bij in dienst name van een nieuwe PC. Nu blijkt uit wat ik lees hier en daar dat de upgrades/updates aangeven dat de laatste edge chromium versie (zeer) goed zou werken, ik gebruik nu Google Chrome is een overstap de moeite of werkt edge naast Google Chrome zonder problemen op te leveren in brede zin? Is er even veel reclame en dergelijke. Ik ben niet wat je zou noemen een internet “beest” dus mijn internet gebruik stelt niet zo heel veel voor.
catmen
 
Hallo Catmen,

In principe zul je min of meer dezelfde beleving hebben in het browsen als met Google Chrome. Voordeel van Edge Chromium is dat dit de standaard wordt in Windows 10 waardoor je niet iedere keer bij een eventuele herinstallatie van een pc/laptop Chrome hoeft te downloaden.
Een ander voordeel is ook dat Edge Chromium een sync optie heeft welke de instellingen van je browser synchroniseert met je Microsoft account. Dit kan in Chrome ook en die synct dat met je Google account. Op dit moment is de Edge Chromium sync nog niet helemaal voltooid maar zal wel in de toekomst gebeuren.
Nog een extra punt van aandacht is, dat je de mogelijkheid hebt om Google Chrome extenties kunt installeren vanuit de Chrome Extention Store in Edge Chromium.

1581669641187.png
 
De chromium edge is sneller (werkt vlotter) en gebruikt minder geheugen dan google chrome. Nog geen problemen mee gehad.
 
Ook heb je iets meer privacy dan Chrome.
Maar ik vind de nieuwe Edge zeker een grote verbetering dan zijn voorganger.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan