• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Edit limit sugestie.

  • Onderwerp starter Verwijderd lid 166019
  • Startdatum
V

Verwijderd lid 166019

Gast
Volgens mij als je hier edit, en ondertussen kom je op tijd limiet, dan kan je veranderingen niet meer doorvoeren. Is niet handiger om zodra je nog editen kan, je onbeperkt hebt om aan te passen. Dan loop je niet het risico om na misschien een nogal uitgebreide edit sessie, je het niet meer op kan slaan, ben je voor niks bezig geweest dus.
 
Ik weet niet of het nog steeds zo is, maar je had hier altijd na plaatsen van je bericht nog 5 minuten de tijd om je geplaatste bericht te bewerken.
Die bewerkingstijd is bedoeld voor kleine correcties: een tikfout verbeteren, of een klein beetje informatie toevoegen.
Hij is dus niet bedoeld voor het alsnog toevoegen van een heel verhaal.
Dan kun je het beter anders aanpakken. Nadat jij je bericht hebt geschreven, moet je niet direct klikken op Plaats reactie, maar eerst op de knop Voorbeeld. Lees je bericht dan eerst rustig door en vraag je af of je niets vergeten bent. Ben je wat vergeten of zie je typefouten, dan kun je die nog verbeteren of informatie toevoegen. Daarna pas klik je op de knop Plaats reactie.
 
-
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ieder lid heeft op dit forum 30 minuten de tijd om na aanmaak veranderingen aan te kunnen brengen.
 
Ja daar is geen spelt tussen te krijgen op zich, en andere keren van me even daargelaten, dit keer was de situatie wat anders. Denk maak het een keer kenbaar, ga er verder ook niet over door lopen zagen. Bedankt voor de tip nog. Kan het voor mijn part op slot.
 
:laughing:

over zagen gesproken, kan nog wel wat hout voor de kachel gebruiken 👍
 
Ieder lid heeft op dit forum 30 minuten de tijd om na aanmaak veranderingen aan te kunnen brengen.
Dat kan weinig zijn als je te goeder trouw bent, maar het heeft een reden. We hebben het op het CI forum meegemaakt dat gebruikers in een discussie terecht kwamen met opvlammende meningen. Dat ging heen en weer met reacties, tot een forumlid zijn eerdere reacties ging veranderen, en de waarheid letterlijk zoek raakte. En dat is ongewenst, vandaar dat er een arbitraire tijd staat voor verandering.
Als je binnen 5 minuten edit is het alsof het bericht origineel is, als je tussen 5 en 30 minuten edit komt er bij te staan dat er een wijziging is aangebracht, en langer dan 30 minuten is niet mogelijk voor eerder genoemde reden.
 
@erikdenhouter Juist om de reden die jij beschrijft is er gekozen voor een beperking in de periode van wijzigen. Op die manier blijft het topic duidelijk en kan iemand niet zomaar een reactie wijzigen of zelfs verwijderen na bijvoorbeeld een dag.
 
Ik denk dat Erik al ondervonden heeft, dat het hier anders toegaat, dan wat hij beschrijft wat op CI gebeurde.
 
Hij is dus niet bedoeld voor het alsnog toevoegen van een heel verhaal.
Dan kun je het beter anders aanpakken. Nadat jij je bericht hebt geschreven, moet je niet direct klikken op Plaats reactie, maar eerst op de knop Voorbeeld. Lees je bericht dan eerst rustig door en vraag je af of je niets vergeten bent.
Dat werkt bij mij dus van geen kanten omdat ik gewoon dezelfde fout maak als wanneer ik niet het voorbeeld opvraag; ik lees gewoon over mijn fouten heen ! Het voorbeeldvenster gebruik ik alleen om te zien of de opmaak een beetje is zoals gedacht.

Hier op NCF (en ********.nl) mis(te) ik die lange edit tijd zelf dus ook, net als GeWij schrijft, maar gezien het alternatief zie ik dan liever een foutje, en/of plaats ik een tweede reactie er onder die mijn fout verklaart en/of rechtzet mocht dat echt nodig zijn. Je kan zelfs jezelf quoten om te wijzen om welk bericht het gaat.

Mijn gezaag is hiermee ook verzaagd.
 
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan