• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Een gratis wachtwoordmanager

Status
Niet open voor verdere reacties.

adpcp

Vaak hier
Lid geworden
20 feb 2008
Berichten
937
Waarderingsscore
2
Wat is een eenvoudige, gratis en goede wachtwoordmanager?

En wat is een goede wachtwoord generator?
 
LastPass is extensie in jouw browser en al jouw wachtwoorden worden in een super beveiligde cloud opgeslagen kan alleen onlockt worden met e-mailadres en wachtwoord.
Bevat ook een generator voor unieke wachtwoorden.

LastPass is verkrijgbaar als extentie door naar de store van jouw browser te gaan dan wel in in de extensies voor Firefox te zoeken.

 
Dank je wel. Ik gebruik Opera. Is Firefox een betere browser?
 
Opera gebruik ik naast Firefox.
In beiden zit bij mij LastPass als extensie erin.

Ook Opera heeft zijn eigen store waarin jij LastPass kan vinden.
Klik links boven op Menu en in de balk klik je op Extensies ophalen en dan dan zie jij meteen ook LastPass staan.

En een geheimtip is Microsofts Edge Dev met de Chromium engine - voor Windows 7, -8.1 en -10 (die zoals Opera zijn eigen Chromium engine heeft) en Edge Dev is snel en kan gebruik maken van de Chrome webstore.
 
thx en fijne kerst verder en een goed 2020
 
Ik wens jou hetzelfde en veel plezier van- en met LastPass.
 
Hier heb je een video over hoe een en ander werkt:


Volgens mij gebruiken ze een betaald account, maar een gratis account is ruim voldoende. Dat gebruik ik ook. Wel zou ik je met klem willen adviseren de tweestapsverificatie in te schakelen. Dat is een echt goede beveiligingsmaatregel voor je kluis.
 
Edge Dev is snel en kan gebruik maken van de Chrome webstore.
Niet voor 2 van mijn belangrijkste extenties (is ook de reden dat ik daar firefox voor gebruik).
The Printliminator en Privacy Badger.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan