• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Een lijst van ontvangen spammails

  • Onderwerp starter Abraham54
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik raad wel aan in het mailprogramma (mail, thunderbird, outlook...) automatisch ophalen uit te schakelen want je kan deze opstarten vanuit mailwasher. In het begin moet je alle mails markeren als goed of slecht, verder automatisch wissen enz. Het is maar wat je handig vind. In het begin heb je even werk om alle mails te markeren maar na een tijdje gaat dit automatisch. Je kan mailwasher ook koppelen met externe spamlijsten en zelf filters aanmaken. Dit wijst zichzelf uit.
Als je mailwasher pro aanschaft kan je die ook mobiel (smartphone) gebruiken en synchroniseren met de desktop. De pro versie kan ook meerder mail account checken, de gratis maar één.
 
heeft mailwasher een leer modus of dienen we als gebruiker zelf aan te geven welke mailstegen gehouden dienen te worden

MailWasher heeft de functie Bayesiaans leren, naast nog een aantal andere zaken, kun je uiteraard vinden bij de instellingen, zie hieronder. Ik maak er zelf niet eens zoveel gebruik van: MW is voor mij meer een soort cameraatje bij de voordeur, waarop je kan zien wie er aanbelt, als het je niet bevalt doe je gewoon niet open.
 

Bijlagen

  • MW.jpg
    MW.jpg
    51 KB · Weergaven: 3
en wat wilt dat zeggen want " Bayesiaans leren " zegt me niets ..begrijp trouwens niet wat ze daarmee bedoelen !
 
Bayesiaans filter is standaard ingeschakeld maar is feitelijk gekoppeld aan het manueel markeren als goed of spam. Na een tijdje gaat mailwasher zich hierop baseren om mogelijke spam te herkennen. Mails die in witte lijst of zwarte lijst voorkomen worden direct als dusdanig behandeld maar de mogelijke moet je alsnog bevestigen. Bij IMAP account mag je zeker niet vergeten de IMAP instelling voor junk en inbox in te stellen anders word er veel spam gewoon door gelaten. Deze oplossing heeft me meerder maanden gekost. Nu komen er hooguit 2 of 3 x per maand een spam mailtje door.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan