• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Een nieuwe game pc kopen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mittah76

Junior lid
Lid geworden
31 jul 2012
Berichten
66
Waarderingsscore
0
Hallo iedereen ;)

Ik zal me even voorstellen, ik ben mitch, nieuw op dit forum.
Ik heb dit account aangemaakt omdat ik met een vraag zit en ik geen idee heb waar ik moet beginnen.

Ik zal meteen beginnen.



Het systeem:
- Wat is het maximale budget dat je wil uitgeven?
900 - 1000 Euro Dit mag een klein beetje schommelen maar niet te veel.

- Welke onderdelen denk je te kunnen hergebruiken van een eerdere pc? (bv: beeldscherm, muis, toetsenbord, speakers)
Alles (ik bedoel hier NIET de computer parts maar de ''outside'' parts) , 22 inch beeldscherm, muis doet het, toetsenbord ook en 2x 200W behringer active subs doen het ook niet verkeerd :)

- Wat is het hoofddoel van de pc, waarvoor wil je hem gebruiken? (bv foto's bewerken, videobewerking, 3d modelleren, games, mediacenter, muziekbewerking,...)
Gaming

- Welke software/games ga je erop gebruiken? (vermeld indien mogelijk hardware requirements)
Guild wars 2, GTA V, ARMA 3(wanneer deze uitkomen) Ook games die ik al heb zoals Arma 2, GTA 4, Battlefield 3, etc.

- Ben je van plan te gaan overklokken?
Mijn vader heeft hier meer verstand van, mijn huidige gfx card is wel overclocked.

- Heb je verder 'speciale' eisen voor je pc {bv: Draadloos internet, SSD, geheugenkaartlezer, (optie voor) CrossFireX/SLI, een specifieke kast, waterkoeling,...}?
Nee, geen ''speciale'' eisen.

Randapparatuur:
- Heb je ook randapparatuur nodig? (muis, toetsenbord, beeldscherm, speakers ...) Nee.
- Heb je hiervoor ook een apart budget? -
- Welke software heb je nodig? (bv: besturingssysteem, antivirus, ...) Wat nodig is voor de PC, antivirus heb ik al.
- Indien je je beeldscherm wilt hergebruiken, welke resolutie heeft dit? 1920x1080

De (web)shop:
- Moet het systeem geassembleerd (in elkaar gezet) worden door de (web)shop? Dit is handig, maar niet nodig
-Wil je ook dat er een besturingssysteem door de (web)shop wordt genstalleerd? Zou handig zijn maar is geen ramp als het niet kan.
- Heb je zelf een voorkeur van bepaalde (web)shop of heb je liever dat wij de goedkoopste uitzoeken? De goedkoopste natuurlijk! Je kan maar n keer je geld uitgeven :)


Extra info

Ik ben dus opzoek naar een PC die de laatste games maximaal kan runnen zonder probleem, en die de upcoming games, zoals Guild wars 2 en ArmA 3 high kan runnen.

Als jullie mij hiermee zouden kunnen helpen, zou ik jullie zeer dankbaar zijn :)

GD - ArmA 3 Ultra System Requirements (Dit zijn nog wel pre-release specs)

CPU: Intel Core i5-661 or AMD Athlon II X4 620

RAM: 4 GB

GFX: GeForce GTX 270 or Radeon HD 4890

Dit zou ik dus ''minstens'' willen hebben.
Alvast bedankt.

Mvg,
Mitch
 
Dit is nog geen complete build, omdat er over anderhalve week een nieuwe videokaart aankomt: De GTX660 (Ti). Volgens mij is dat de kaart die je misschien zou willen hebben, dus als je daarvoor kan wachten is dat het hopelijk waard. De 7870 is echter ook ruim voldoende, dus als je graag asap wilt bestellen, dan zou ik die kaart nemen. ivm dit videokaart dilemma staat ook de voeding nog niet vast, ik heb er 1 van 45 euro geselelecteerd; ik denk dat je tussen de 45-60 euro kwijt zult zijn aan een goede voeding.

Ook heb ik een 128 GB SSD ipv een normale HDD. Een SSD zorgt voor enorm snelle laadtijden, maar het nadeel is duidelijk: Er is niet heel veel ruimte. Wil je dus liever meer ruimte, maar minder snelheid, dan moet je een HDD nemen. Je kan zelf later allebei toevoegen, dus als je bijvoorbeeld best een maand kan zonder opslag, dan zou ik nu de SSD bestellen en later de HDD in je computer zetten.

Voorlopig lijstje: http://azerty.nl/winkelmandje/winke...410215]=1&product[433238]=1&product[394013]=1
 
Kleine aanpassing: kies de Gelid Tranquillo Rev. 2 als koeler, presteert net iets beter en is een stuk stiller.
 
Ziet er zeker goed uit! Hoe zit het trouwens dan met die GTX660? Wat is de richtprijs en wat is het verschil tussen de huidige opgegeven GFX card?

Alvast bedankt!
SSD ziet er ook goed uit!

En ja, ik heb nog de tijd. Ik ben dit van plan pas later te kopen, niet a la minute :p
 
Wat is later? Een paar maanden is namelijk een lange tijd in hardwareland. Dan moet je een andere samenstelling nemen.
 
Rond de release van GW2, 28 augustus, heel misschien ietsjes later/eerder

Is dit een zeer groot probleem? Zoals morpheus al zei, die GTX660 komt ook binnenkort uit :)
 
Dat is geen groot probleem, dit was dan ook slechts een indicatie wat je ongeveer moet verwachten. De GTX660 zal onder/op de HD7850 zitten qua performance/prijs, de 660 Ti waarschijnlijk vlak onder of op het niveau van de HD7870. Alles hangt van de prijs en uiteindelijke performance af. Bedankt trouwens voor de toevoeging @Roemertissi, was op zoek naar een Mugen 2 vervanger. Deze zal hem dan wel worden;)
 
Dat is geen groot probleem, dit was dan ook slechts een indicatie wat je ongeveer moet verwachten. De GTX660 zal onder/op de HD7850 zitten qua performance/prijs, de 660 Ti waarschijnlijk vlak onder of op het niveau van de HD7870. Alles hangt van de prijs en uiteindelijke performance af. Bedankt trouwens voor de toevoeging @Roemertissi, was op zoek naar een Mugen 2 vervanger. Deze zal hem dan wel worden;)

Dit is volgens mij niet helemaal waar. De prijsklasses zullen wel ongeveer hetzelfde zijn, 660 ti voor zo'n 300 euro en 660 voor 250, maar de prestaties zullen denk ik veel beter zijn dan je aangaf. De 660 ti heeft haast dezelfde specificaties als de 670, alleen een kleinere geheugenbus (ik weet niet zeker of het ook iets lagere kloksnelheid heeft), en de 660 heeft dacht ik een cuda core minder, dus ik denk dat deze meer in de buurt van de 7870 komt en de ti meer bij de 7950 tot 7970 haast, google maar naar de uitgelekte benchmark in 3dmark 11.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan