• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Een specifieke website wil niet laden

Status
Niet open voor verdere reacties.

C.a.s.e.y

Nieuw lid
Lid geworden
24 jun 2020
Berichten
6
Waarderingsscore
0
Hallo,

Sinds een week heb ik een merkwaardig probleem. Op al de computers en telefoons is 1 website niet meer te bereiken, als deze clients via de huis modem met internet verbonden zijn. Het maakt niet uit welke browser of welke dns gebruikt wordt. Met nslookup wordt het correcte ipnummer gevonden, maar laden ho maar. Ook als ik dit ip nummer handmatig invoer werkt het niet.
Maak ik bv via 3G een verbinding dan laadt ie wel.
M.i. kan ik dus uitsluiten dat:
- het een dns probleem is.
- het een browser probleem is
- het een client probleem is
Tegen beter weten in de modem maar opnieuw opgestart. Helpt niet ...
KPN kon mij vooralsnog niet verder helpen.
Het gaat om de site: afpb.nl
Heeft iemand enig idee hoe dit verder te onderzoeken?
 
afpb.nl geeft een witte pagina in mijn drie browsers.

Ik denk dat jij hier naar toe moet:

Dat doet het wel en de onderafdelingen kaart:

En de site hieronder is ook verbonden:
 
Ik krijg hier allemaal 'witte pagina's' op, maar ook een browser progressbar (in firefox op android) die blijft hangen.
 
Alle sites die je noemt mappen op 149.210.154.91
 
Op windows krijg ik de melding: wachtijd is verstreken
 
Ga naar de modem en gebruik de reset knop of steek een dun pinnetje in het restehgaatje en druk totdat de modemleds gaan knipperen.

Wat bereik je met deze actie?
De DNS in de modem wordt daardoor naar standaardinstellingen teruggezet.
Daarna moeten de links die ik gegeven heb werken.
 
Zou een DNS issue kunnen zijn, maar ook een ip ban, alhoewel ik die op dat soort sites niet zo snel verwacht.

Wat je ook nog zou kunnen proberen is netwerkkaart in je pc even uitschakelen, dan bij de instellingen van je netwerk adapter 1.1.1.1 als DNS ingeven, netwerkadapter weer activeren.
Command prompt als administrator openen, daar het commando geven:
ipconfig /flushdns
met een spatie voor het streepje. Zien of je hem dan wel te pakken krijgt. Zoja, dan is het een DNS probleem. Er kan immers een issue met KPN DNS zijn. Dat is nooit uit te sluiten.
 
Op dit moment is de site afpb.nl voor mij gewoon bereikbaar in Firefox, Edge en Chrome.
 
Dat het voor jou werkt verbaast mij niet, Het ligt ook niet aan de site. Maar ergens tussen deze site en mijn modem gaat er iets mis. Ik heb op mijn telefoon een netwerk analyzer geinstalleerd. (Zie bijlage). Na 77.72.151.1 blijft het stil
 

Bijlagen

  • Screenshot_20200626-102201_Network Analyzer.zip
    50,3 KB · Weergaven: 4
Als je de websites niet meer kan laden en @Abraham54 ook alleen maar wit te zien krijgt ga er dan maar vanuit dat het probleem niet bij jou, maar bij de beheerder van de website ligt. Kan je ergens een melding maken voor die persoon?
 
Schakel deze instelling eens uit (categorie Privacy) & probeer het nog eens:
(zie bijlage)



Maak ook e.e.a. schoon:
Download of Update Ccleaner

Start CCleaner op.

  • Run Ccleaner en klik in de linkse kolom op Opties
  • Selecteer het tabblad Geavanceerd
  • Haal het vinkje weg voor Verwijder alleen bestanden in Windows Temp-systeemmap die ouder zijn dan 24 uur
  • Haal het vinkje weg voor Verwijder alleen bestanden in de prullenbak die ouder zijn dan 24 uur
  • Selecteer het tabblad Instellingen
  • Haal het vinkje weg bij "Computer automatisch schoonmaken...."
  • Klik in de linkse kolom op Cleaner.
  • Klik dan achtereenvolgens op Analyseer en Schoonmaken.
  • Klik vervolgens in de linkse kolom op Register
  • Klik op Scan naar problemen.
  • Als er fouten gevonden worden klik je op Herstel geselecteerde problemen en OK.
 

Bijlagen

  • networkpredictions.png.zip
    13,3 KB · Weergaven: 2
Als je de websites niet meer kan laden en @Abraham54 ook alleen maar wit te zien krijgt ga er dan maar vanuit dat het probleem niet bij jou, maar bij de beheerder van de website ligt.
Dat lijkt me zeer zeker van niet.
Het werkt bij meerdere andere mensen wel met diverse browsers. Dan ligt het er eerder aan dat er bij Abraham misschien blokkerende addons aanwezig zijn of iets soortgelijks.

Ook hier is afpb.nl gewoon bereikbaar met Firefox, Edge, Chrome en Internet Explorer dus niets aan de hand net zoals anderen die dit getest hebben.

Maar hou er rekening mee dat het hier om een redirect gaat. Het kan zeer kort een witte pagina opleveren maar moet dan meteen door gaan naar de uiteindelijke site.

Ik heb nog niet gehoord of je al geprobeerd hebt of je die wel rechtstreeks kunt bereiken. Abraham gaf dat eigenlijk ook al aan.
Dat is de volgende site waar afpb.nl naar verwijst. Probeer eens of je die wel kunt bezoeken.
Bienvenue - Welkom - Alliance Française Pays-Bas

Zo nee, welke foutmelding zie je?
 
Het probleem is opgelost. Zat niet aan onze kant. Het was een van de servers, waarlangs dit verkeer liep vanuit KPN
Bijgaaand nog een screenshot van het volledig werkende pad.
 

Bijlagen

  • Screenshot_20200626-222837_Network Analyzer_opgelost.zip
    59,3 KB · Weergaven: 5
Ik had bericht #9 gemist.
Routing dus. Daarom adviseerde ik al om 1.1.1.1 als DNS te proberen, dan hadden we het ook meteen geweten.

Echter een zeldzaamheid dat zoiets gebeurt.
Fijn te horen dat het gefixed is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan