• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Advies een veegfunctie maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

theplayer

Gewaardeerd
Lid geworden
9 dec 2013
Berichten
1.739
Waarderingsscore
14
Ik heb een aantal eigengemaakte documenten bijv. PDF of Word op een tablet staan die ik achter elkaar wil tonen in een map. Is het mogelijk om telkens heel snel van het ene document naar het andere te gaan via een veegfunctie? Kun je dat maken of instellen?
 
Bij PDF of Word bestanden lijkt me dat lastig. Ik zou van die bestanden .jpg bestanden maken. Hoe? Open op je Windows pc een PDF of Word bestand en maak een knipsel van de muziekaccoorden (het gaat toch om muziek?). Ik ga ervan uit dat je weet hoe je knipsels maakt. Dat kan met de ingebouwde app Knippen en aantekenen in Windows 10 of met een screenshotprogramma van derden (ik gebruik daarvoor het gratis Greenshot). Zorg ervoor dat je alle knipsels een duidelijke naam geeft. Zet ze daarna in 1 map (album) op je tablet. Het is toch een android tablet? Je krijgt ze in de juiste volgorde door er een nummer voor te zetten: 01_muziek; 02_muziek enz.
Open het album > open de eerste afbeelding. Daarna kun je vegen of tikken om de volgende afbeelding te tonen.
 
Ja....daar gaan wel al....Ik kan op geen enkele manier een map aanmaken in dit tablet. De rest ligt allemaal al klaar. Ik heb een nieuwe Medion P1060X tablet
 
Hallo porrelaar, Ik begrijp de structuur nog niet goed, en ik heb er lang over gedaan om te doen wat je hebt uitgelegd maar die veegfunctie werkt hier inderdaad zo wel. Ik moet nog een hoop doen:
- songs uitschrijven in WORD,
- dan een print screen maken,
- afbeelding in Paint plakken,
- met rechthoekige selectie selecteren en bijsnijden,
- opslaan als jpg,
- dan die jpg overzetten naar het tablet
- ze vervolgens in de juiste volgorde zetten in het album (kan dat ook met aantikken, vasthouden en slepen?)
en dan nog leren hoe ermee om te gaan. Flinke klus lijkt me....

Kun je dit overigens ook doen als je van die Word-bestandjes een PDF maakt? Of accepteert die fotomap die dan niet?
Voor jouw info: ik doe het Word- en printscreenwerk trouwens op een I7-pc met Win7 (8 jaar oud...)
Voor nu alvast: Hartelijk dank voor je uitleg! :)
 
ze vervolgens in de juiste volgorde zetten in het album (kan dat ook met aantikken, vasthouden en slepen?)
Nee, je kunt ze niet in de Galerij in de juiste volgorde zetten door de afbeeldingen te slepen. Op je Windows 7 pc moet je die afbeeldingen al de juiste namen hebben gegeven, waardoor ze in de correcte volgorde staan.

Hum, ik heb het zojuist even nagekeken op een android tablet. Op mijn android tablet wordt niet gekeken naar de naam, maar naar de datum en tijd: de meest recente foto staat vooraan in de Galerij. Jammer, want ik zou ze liever sorteren op naam dan op datum/tijd. Dit lijkt me voor jou niet de juiste oplossing te gaan worden.

Word of PDF bestanden zet je niet in de Galerij. In de Galerij staan alleen afbeeldingen/foto's.
----------------------------
Jammer dat je geen iPad hebt, maar een android tablet. Op een iPad zou de oplossing zo gevonden zijn:
Maak één Word bestand van 20 pagina's waarbij op iedere pagina de accoorden van 1 liedje staan.
Exporteer het Word bestand naar PDF.
Open het PDF bestand in de app Boeken (die app heette vroeger iBooks).
De eerste pagina van het PDF bestand wordt dan getoond.
Wil je naar pagina 2 (voor het volgende liedje), dan tik je op de rechter kant van het scherm. Niet vegen maar tikken.
Terug van pagina 3 naar pagina 2? Dan tik je op de linker kant van het scherm.
Dat is precies wat jij zoekt.

De app iBooks/Boeken is echter alleen beschikbaar voor iOS (dus voor iPad en iPhone). Op die genoemde apparaten is die app standaard aanwezig.
Eigenlijk zou je net zoiets moeten hebben voor android, maar ik heb nog niet iets soortgelijks voor android gevonden.
Misschien zou je zelf met hulp van Google kunnen zoeken naar "iBooks alternative for android". Belangrijk is dan dat die apps niet alleen epubs kunnen openen, maar ook PDF bestanden.

Je zou natuurlijk ook een Word bestand of PDF bestand kunnen maken en dat bestand opslaan in Google Drive. PDF of Word bestanden die je hebt opgeslagen in Google Drive zul je wel kunnen openen, maar het resultaat is dan niet wat jij wilt.
Om van pagina 1 naar pagina 2 te gaan moet je dan niet vegen van rechts naar links, maar van onder naar boven. En het ligt er dan maar net aan hoe hard je veegt. Veeg je zachtjes en kort, dan zie je daarna op je scherm de onderste helft van pagina 1, met daaronder de bovenste helft van pagina 2. Niet goed!
Veeg je te hard, dan schiet je in een keer van pagina 1 naar pagina 5 of nog verder. Ook niet goed.

Momenteel gebruik je nog een ringband met daarin per liedje 1 vel papier dat je om kunt slaan. Vooralsnog lijkt me dat een prima methode. In een ringband kun je makkelijk de volgorde van de liedjes veranderen. Je kunt ook makkelijk 1 vel eruit halen, de inhoud opnieuw typen (met verbeteringen) en dan het verbeterde vel terugplaatsen.
Ik begrijp best waarom je hiervoor je Medion tablet zou willen gebruiken, maar dan moet dat wel voordeel opleveren.

Ik hoop dat andere forumleden hier ook nog over na willen denken. Misschien heeft een van hen wel de verlossende tip. Voorlopig lijkt dit voor mij toch een te lastig project te worden. Ik heb me er wat op verkeken, omdat ik dacht dat op een android tablet vast wel hetzelfde zou kunnen als op een iPad.
 
Hallo porrelaar,

Ik zie je reactie nu pas...nu ik klaar ben met de eerste set....helaas...!

Ik was al helemaal klaar met die eerste set: 13 songs. Sommige namen 2 pagina's in beslag voor alle akkoorden, dus die heb ik ook apart als foto opgeslagen. Ik heb er eerst 3 geprobeerd en het werkt perfect met een veeg naar de volgende...maar... Ik wist al dat de volgorde soms problemen zou geven, en jawel...alles staat nu inderdaad door elkaar in de map.

Van tevoren heb ik op de pc elke foto genummerd vanaf 1 (of bij 2 foto's A en B). Die volgorde bleef intact op de pc: 1-1 naam, 2-1 naam, 3-1A naam, 3-1B naam enz.
1 is dus de eerste song, de tweede 1 verwijst naar de eerste setlijst, en dan de songnaam.

Alle foto's van alle songs heb ik toen in een map gezet en de hele map naar het tablet verplaatst. Tja, en toen zag ik pas wat je al aangaf....

Kan Android niet overweg met een volgorde van bestandsnummering 1, 2, 3 enz?

Want als je vakantiefoto's op je tablet zet, dan moet daar toch een manier voor zijn om die na elkaar te vertonen met vegen? In Windows kun je toch kiezen zoals ook op nummer bepalen...! Zie bijlage
Kan dat in Android niet?

Ik kan niet snel even een Ipad gaan kopen... Moet ik nu helemaal opnieuw beginnen?
 

Bijlagen

  • volgorde.jpg
    volgorde.jpg
    86 KB · Weergaven: 1
In een map met afbeeldingen op een Windows pc kun je de afbeeldingen inderdaad op allerlei manieren sorteren: op alfabet, op grootte, op datum, op type bestand enz.
Op een android tablet kun je dat niet. Nou ja, ik heb er zelf (nog) geen manier voor kunnen vinden.

Jij wilt waarschijnlijk gebruik maken van een tablet omdat je gezien hebt dat iemand anders zoiets ook kon doen op zijn tablet. Klopt dat? Als dat het geval is, vraag dan eens aan de persoon bij wie je dat gezien hebt, hoe hij dat voor elkaar heeft gekregen.

En nee, het is natuurlijk onzin om speciaal hiervoor een iPad aan te gaan schaffen. Dat zou een kostbare uitgave zijn, enkel voor wat je wilt bereiken. Ik noemde die iPad enkel omdat ik die zelf gebruik en het daarmee makkelijk is te realiseren. Maar iOS is wat anders dan android, en android is weer anders dan Windows. Wat in het ene besturingssysteem makkelijk te realiseren is, lukt je niet altijd op een ander besturingssysteem.

Ik moet nu passen en ben benieuwd of een ander forumlid een oplossing weet.
 
De bedoelde toepassing lukt dus ook niet met bijv. Powerpoint? Of in Word zelf waarbij je alle losse documenten in één bestand maakt met telkens een een harde pagina?

Ik heb het inderdaad eerder gezien, lange tijd geleden, maar weet niet of dat een Ipad was. Bovendien had ik toen geen tablet en dacht er ook niet bij na om dit ook te gaan doen.
Goede toetsenisten met hedendaagse apparatuur (en echt niet de duurste!) hebben het makkelijk want die hebben al een screen in hun workstation.
In ieder geval dank voor je meedenken en ik hoop dat iemand alsnog een oplossing weet...
 

Bijlagen

  • scherm.jpg
    scherm.jpg
    46,3 KB · Weergaven: 0
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan