1. Deze website gebruikt cookies en vergelijkbare technologieën. Dat houdt in dat wij het gedrag van bezoekers verzamelen, gebruiken en met derden delen om u een optimale gebruikerservaring te bieden. Cookies van derden kunnen worden gebruikt om advertenties te tonen die aansluiten op uw interesses. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Een vraag over gebruik excel 2016

Discussie in 'Software' gestart door Dijkie69, 11 aug 2017 om 11:10.

1. Dijkie69

Dijkie69 Vaak hier

Ik ben cijfers aan het invoeren in cellen onder elkaar, maar het gaat niet zoals ik wil. Het volgen de gaat fout als ik 09-8432 invoer word het sep-32.

Met lagere getallen gaat het goed, zoals 09-0831 en 09-1731 deze blijven gewoon zo staan. Iemand een idee hoe ik dit bij celeigenschappen moet aanpassen, dat alle getallen blijven staan.

Dijkie

2. Abraham54

Abraham54 Administrator Medewerker

Met rechts bovenin op de betreffende kolom klikken en dan via Cel-eigenschappen de juiste instelling voor de cellen kiezen.

09-8432 is overigens geen bekende nummering, maar mogelijk dat als je voor Getal kiest het toch werkt.

Door dit via de kolom te regelen geldt de instelling voor alle cellen daaronder.

3. Dijkie69

Dijkie69 Vaak hier

Dat is het probleem ik heb al van alles zitten proberen, maar het lukt me helaas niet. Als ik 09-8432 met een punt er achter, dan blijft het wel staan. Ik zal nog eens verder gaan zoeken, maar getallen beginnend met 19- of 24- blijft het wel staan. Het gaat volgens mij fout bij het beginnen met 09-, en dan een hoger getal er achter.

4. Abraham54

Wat als je dan die 0 weglaat?

5. Abraham54

Ik heb net een en ander in de 2013 versie van Excel geprobeerd, maar ik kom er ook niet uit.

6. Dijkie69

Dijkie69 Vaak hier

ik heb het geprobeerd, 9-8432 wordt ook sep-32.Mezelf maar aanwennen on er een punt achter te zetten denk ik.

7. Abraham54

8. porrelaar

porrelaar Lid

Het ligt eraan wat je met die getallen wilt doen. Waar staan ze voor? Je zou bij Celeigenschappen kunnen aangeven dat het getal als tekst moet worden gezien. Dan blijft 09-8432 gewoon 09-8432.

Het plaatje hierboven is van Excel 2010, maar dat maakt verder niets uit.

9. Dijkie69

Dijkie69 Vaak hier

ik zal daar eens mee aan de gang gaan. En het is gelukt.

bedankt voor jullie hulp

10. porrelaar

porrelaar Lid

Graag gedaan.

11. Abraham54

Leuk dat het gelukt is - want tekst gaf bij mij toch sept.

12. porrelaar

porrelaar Lid

@Abraham54 Dan heb jij na het invoeren van het getal op Enter gedrukt of op een pijltjestoets, voordat je de celeigenschappen van die cel had gewijzigd.
    Je kunt natuurlijk ook van tevoren van de hele kolom waarin die getallen komen te staan de celeigenschappen vastleggen op 'getal als tekst'. Er zijn meer wegen die naar Rome leiden.

Deel Deze Pagina