• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Advies Een word-document in een bijlage (.doc/.docx) openen zonder Microsoft Office

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jov

Vaak hier
Lid geworden
13 sep 2011
Berichten
701
Waarderingsscore
4
Hoe moet dat nou.. als ik geen Microsoft Office met Word heb en ik wil een bijlage van een email-bericht (gmail) openen dat in Word (;doc/.docx) staat? Het is een probleem waar mijn vriendin mee zit, maar het zou mij ook kunnen overkomen. Bij gebrek aan M.O. gebruikt zij Libre Office met Writer als tekstverwerker.
Als ik het probeer, vraagt Windows met welk programma ik het bestand openen wil, maar Libre Office staat daar niet bij.
Dat moet toch kunnen?
 
Waarom download je de bijlage niet eerst om het daarna te openen.
 
Je kunt bij ‘Openen met...’ niet bladeren naar Writer en dat selecteren?
Dus niet zoeken naar LibreOffice, dat is de naam van het pakket waar Writer een onderdeel van is.
 
Vanaf Office 2013 zijn documenten die van het internet afkomen geblokkeerd, ze laten zich moeilijk openen via het web.

Libre Office kent die beveiliging van MS Office niet en de actie die jij voorstelt: probeer maar.
 
Ik vond met Google eindelijk een artikel waarin stond dat Libre Office ook .doc(x)-bestanden kan openen. 'Dan moet het kunnen' dacht ik. Na de vraag van Windows welk bestand ik wilde gebruiken heb ik verder doorgeklikt dan eerst en toen was het toch zomaar gebeurd!
Uren zoeken, terwijl het zo eenvoudig is. Het ziet er naar uit dat hierna àlle .doc(x)-bestanden automatisch door Libre Office geopend worden. Lekker voor mijn vriendin, die geen PC-hersens heeft.
Bedankt allemaal voor het meedenken..
 
Wist je niet dat LibreOffice alles van Microsoft kan openen?

En anders is er ook nog Free Office 2018, ook helemaal compatibel.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan