• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Eigen restore partitie

Status
Niet open voor verdere reacties.

RealSkinamp

Junior lid
Lid geworden
25 feb 2017
Berichten
39
Waarderingsscore
0
Hallo,

mijn vraag gaat over het zelf maken van een restore partitie, misschien moet ik
het anders formuleren. De verborgen partitie waar normaal van gerestored wordt is
aanwezig, wat ik graag wil is :
Mijn volledig opgezette systeem patitie met alle programma's bij problemen kunnen
herstellen door te booten van de restore partitie en de exacte kopie weer op de C schijf
terug te zetten.

De verborgen partitie kan ik normaal niet benaderen en wanneer ik onder diskmanagement
deze partitie probeer te bewerken gaat dat ook niet.

Is het mogelijk een image van de C schijf te maken, deze op de restore partitie te
plaatsen en in de Bios bootopties voor starten van deze partitie te kiezen en het
complete systeem weer terug te zetten ?

====================
Asus Republic of Gamers Laptop
G75VW / Pentium i7
Ami Bios
 
Maak een image en een bootmedium met een grstis tool daarvoor, zijn er genoeg.
Kies wel een andere schijf om de image op te zetten.
 
Hoi, deze optie heb ik overwogen. Mijn doel is echter direct via de bios te starten en de restore partitie te gebruiken. Geen gedoe met opstart/restore cd's etc. zoeken en externe hd's moeten aansluiten. Daarom de vraag of dit een mogelijke opties is.
 
Die optie maakt een notebookbakker maar die kun je zelf niet maken.
En wat is het probleem met een bootable medium?
Heb je dan vaak een reset naar de standaard installatie dan nodig?

Vind het maar een raar gedoe, met een image heb je gewoon een goed werkende up to date windows, met een recovery mag je alles weer updaten.
Liever een paar uur bezig zijn dan een kwartiertje?

En heeft een Asus notebook die optie niet?

Maar goed, je wil het, dat is de enige reden, logisch?, neuh.
 
Wat voor de 1 raar is, is voor de ander een weloverwogen wens die misschien te realiseren is! Onderweg (wat het oorspronkelijke doel van de laptop is) heb je meestal geen restore cd en externe hd's in je zak zitten . En is een restore vanaf een gemonteerde partitie dus duidelijk de allerbeste optie. Deuh!
 
Hoi weballey, die ga ik eens nader bekijken.
Bedankt voor de tip!
 
Ik had hem al gevonden, toch bedankt.
Ga deze van de week eens rustig bekijken.

Wel vraag ik me af : Wanneer Asus en alle andere leveranciers in staat zijn een herstel partitie te maken, waarom kunnen wij dat dan niet?
 
Even wat ophelderen voor jou.
De herstelpartitie van computers bevat de door Microsoft geleverde OEM versie en verder onderdelen zoals drivers en crapware.
En alles wordt dan na elkaar genstalleerd als de recovery wordt gebruikt dan wel bij een eerste installatie.

En als je gaat voor die AOMEI OneKey Recovery - wat doe jij als de HD gecrasht is en niet meer gebruikbaar is?
 
ik heb hier juist de Aomei Onekey Recovery Free gebruikt in VMware op een Windows 10 en deze doet het gewoon goed ...
je hoeft zelf geen partitie aan te maken dit doet het programma voor u ...
hiervoor werd er 23GB van de C partitie afgesnoept om de Aomei Recovery Partitie aan te maken ... dit werd een Logische partitie ..
ook dient er dus een reboot toegestaan te worden om deze Logische partitie te kunnen aanmaken en om de backup te laten gebeuren ...
de Aomei Recovery Partitie word niet vermeld in de verkenner maar je krijgt bij het opstarten wel een bootloader te zien..
ook word er vermeld dat je de F11 toets dient te gebruiken indien dus Windows niet meer op te starten is om zodoende de Aomei Recovery te starten ...

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Onekey werkt voorzover ik weet met een image. De grootte daarvan is afhankelijk van wat er op je c: schijf staat. Herstellen duurt eerder minuten, of enkele tientallen minuten, dan uren. Je hoeft niks te herinstalleren, je krijgt gewoon direct de toestand terug van voor het aanmaken van het image.

Je zult sowieso ook af en toe een offline backup moeten maken (externe schijf, nas). Mogelijk kan dat met onekey, anders met (bijvoorbeeld) aomei backupper. Recovery is geen vervanging van backups, net zoals windows systeemherstel geen vervanging is van backups. Herstellen van deze image backup gaat met een bootcd of usbstick. Ook zonder problemen op bare metal, een compleet nieuwe lege schijf of ssd.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Top, heb het proggie en ga hier eens mee aan de gang.
Wanneer mijn ingebouwde HD crashed dan heb ik een back-up op Qnap. Wat ik zoek is een mobiele oplossing :) Daar ik niet zo goed ben met benaderen van mijn NAS van buitenaf (wel dit ook liever 100% dicht hebben) kan ik dus niet aan deze back-up komen als ik niet thuis ben.

Data backups worden thuis regelmatig doorgevoerd, systeem terugzetten ook.... Gewoon omdat ik dat leuk vind :)
Ik werk niet in een virtuele omgeving en probeer alles dus 1 op 1, op de laptop, dat gaat natuurlijk nog wel eens fout ;-)
Alleen alle Software terugzetten duurt me te lang na een verse installatie, daarom zoek ik dus naar een snelle oplossing.

--- Update ---

Inmiddels heb ik een oplossing aangedragen gekregen welke ik met jullie wil delen. Met Acronis true image, is het mogelijk een "secure zone" te creren en deze aan de F11 toets te koppelen. Acronis maakt een back-up van alle partities, inclusief inhoud, op deze zone. Bij opstarten komt dan kort de vraag of je de F11 toets wilt drukken. Doe je dit, dan krijg je een grafisch menu met zeer veel opties o.a. Syteem restore .

Bedankt voor jullie hulp !
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Och, dat is precies hetzelfde als onekey, maar bij acronis moet je ervoor betalen.
 
heb ook gekeken (om te oefenen zeg maar) naar die AOmei, en moest al snel zelf een partitie maken in C. in de laptop Op zich geen probleem, maar even later moest ik iets ophalen bij Windows zelf van 10(?) GB, en dat werd mij te gortig. Opslaan op een andere of USB-schijf kan alleen maar met een alsnog te betalen versie, dus ik ben er maar mee opgehouden. Recent goede ervaring opgedaan met AX64TM (uit Sydney of all places) waar ik lang geleden een klein bedrag voor betaalde. Met toegezonden wachtwoord werkt het op alle pc's in huis.
 
heb ook gekeken (om te oefenen zeg maar) naar die Aomei en moest al snel zelf een partitie maken in C. .
dat jij weer zelf een partitie diende aan te maken snap ik hier weer niet .. dit omdat dit hier vanzelf gedaan werd .. bezie het filmpje maar eens !
 
Ok, dat ik ervoor moet betalen is "jammer?" maar wat ik tot nu toe zie aan mogelijkheden bij Acronis, maakt het z'n geld dik waard. Ga het zeker aanschaffen.

Bij aomei was een nadeel, maar misschien heb ik het niet goed gedaan, is mogelijk bij mij :), dat ik een restore medium moest aanmaken, dit kan niet op usb-Stick. En mijn cd brander wat een blueray brander moet zijn, weigert al tijden ook maar 1 schijf te branden.
 
er kan geen usb stick gebruikt worden om een Aomei recovery weg te schrijven omdat jezelf nergens de mogelijkheid krijgt om te kiezen waar je deze wenst aan te maken ... mischien dat de betaalde versie van de Aomei Onekey Recovery deze optie wel heeft .. ik betwijfel dit echter .
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan