• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Eindelijk Jubileum update binnen

Status
Niet open voor verdere reacties.

duongthuan

Nieuw lid
Lid geworden
11 okt 2017
Berichten
1
Waarderingsscore
0
Na lang wachten....maar,
Niets geen Antivirus verwijderen of uitschakelen.
Alles ging volledig automatisch. Ik kwam net van het werk, en zag een "Hallo" op mijn scherm.
Dat wou ik ff melden.... dat geduld soms loont!
 
Dat is mooi op tijd, aangezien de volgende grote update eraan zit te komen ;)
Ik neem aan dat jij het over versie 1703-15063-674 hebt?
 
Dit lid uit Vietnam is ondertussen permanent gebannen.
 
Goed bezig, ik had dit niet als spam gezien :)
Ik vond het wel vreemd, dat hij nu pas de jubilaris versie binnen had.
 
Vermoedelijk uit een ouder topic hier of elders gekopieerd!
Mensen uit Azië zijn nu eenmaal vaak erg creatief.
 
Oke goed om te weten, dan kan ik het de volgende keer direct sluiten.
 
wat was er niet fris aan die wat vreemde "spontane" mededeling van duongthuan? was er ergens een snelkoppeling of zo, of is er wat verwijderd uit zijn post? Wellicht kan hij zich opnieuw aanmelden aanmelden met een ander email- of iP adres.Hoe worden dit soort figuren ontmaskerd?
 
Wat je vaak ziet is dat deze mensen een of andere vage website in hun profiel zetten om reclame te maken voor een nog vager product. (Iets wat natuurlijk niet is toegestaan.) Daarnaast hebben de mensen vaak heel vreemde registratienamen. Komen de IP adressen uit een land als bijvoorbeeld Pakistan.

Plaatsen ze de meest vreemde berichten in het Engels of kopiëren ze letterlijke teksten uit oudere berichten.

Dit alles doet ons overwegen de persoon van ons forum te weren.
 
wat was er niet fris aan die wat vreemde "spontane" mededeling van duongthuan? was er ergens een snelkoppeling of zo, of is er wat verwijderd uit zijn post? Wellicht kan hij zich opnieuw aanmelden aanmelden met een ander email- of iP adres.Hoe worden dit soort figuren ontmaskerd?

IP-adres van Vietnamese onderneming!
 
Dat is een nadeel van XenForo. In de vorige software mochten de moderators ze ook zien. Nu is dat helaas niet meer zo.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan