• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Advies Email in outlook Apple

Status
Niet open voor verdere reacties.

jeltjo

Vaak hier
Lid geworden
8 dec 2012
Berichten
783
Waarderingsscore
0
Hoi,

Ik heb even een vraagje. Ik heb een Windows pc met daarop outlook. Nu heb ik sindskort een apple. Nu wil ik op die apple in outlook mijn email toevoegen. Betreft een planet email(kpn). Nu heb ik dit gedaan en is het gelukt om emails te ontvangen. T is alleen zo als ik deze email open op mijn windows pc, deze op de apple verdwijnen. Andersom, als ik ze opent op de apple, blijven ze ook op de windows staan. Hoe zorg ik ervoor dat dit ook het geval is op mij apple pc. Begreep dat ik dan gebruik moet maken van pop ipv imap, alleen lukt mij dit niet.

Met vriendelijk groet

Jeltjo
 
Jawel maar ik wil graag die outlook die erop staat, vandaar.

Maar als ik toch kies voor pop dan worden de mails toch op mn pc opgeslagen? Of heb ik dit fout?

Het probleem is namelijk dat het mij wel lukt om mn mail toe te voegen als imap maar niet als pop. Krijg dat dat de server overbelast/niet bereikbaar is.

Ik heb het volgende ingevoerd:
Inkomende server:
pop.kpnmail.nl

Uitgaande server:
smtp.kpnmail.nl
 
Maar als ik toch kies voor pop dan worden de mails toch op mn pc opgeslagen? Of heb ik dit fout?

Nee hoor helemaal niet fout .
Ik zou eens contact nemen met de support van KPN , want ik vind het nogal iets bizars dat als je jouw e-mails leest op de windows PC ze op je Apple verdwijnen .
https://www.kpn.com/faq/16722
 
Als je echt met hele grote hoeveelheden mail en/of mailings werkt, dan is IMAP niet zo handig omdat daar online een limiet op staat. POP is onbeperkt maar slaat de mails op je pc op. Wanneer je op verschillende toestellen werkt onder outlook, is IMAP het makkelijkste. Dan heb je volledig beheer van je mail op elk toestel (behalve je adreslijst).
 
Met grote hoeveelheden mail die je op meerdere apparaten wilt lezen is POP ook niet handig: je moet een kopie op de server laten staan en dan loop je weer tegen diezelfde limiet aan...
IMAP is het handigste omdat je dan mails maar één keer hoeft te verwijderen, ze verdwijnen dan op alle apparaten. Van mails in een IMAP account die je wilt bewaren kun je in Outlook overigens ook een lokale kopie opslaan, dan heb je geen last meer van die limiet.
 
Oke, bedankt voor jullie reactie. Het is namelijk zo dat ik op den duur van die windows pc af wil en geheel over wil naar die apple. Daarom wil ik graag mijn mail op de apple krijgen, waarbij de mail op de pc worden opgeslagen. De belangrijkste mails op mijn windows wil ik dmv export import overzetten op mn apple. Alleen hoe moet ik dit nu slim aanpakken met het overzetten van mijn email adres op de apple. Dus dat ik mails ontvang op mn apple en deze ook daadwerkelijk blijven staan? Dat is mij niet helemaal duidelijk
 
Welk e-mailprogramma ga jij in MacOS gebruiken?
Wordt dat ook Microsoft Outlook?
 
Blijkbaar zou dat moeten lukken.
PST bestand vanuit windows exporteren om op mac te importeren.
https://discussions.apple.com/thread/7666876

Alleen hoe moet ik dit nu slim aanpakken met het overzetten van mijn email adres op de apple. Dus dat ik mails ontvang op mn apple en deze ook daadwerkelijk blijven staan? Dat is mij niet helemaal duidelijk

Normaal moet dat toch lukken door kopie achter te laten op de server . Je hebt zelfs een optie om in te stellen hoelang de kopie moet bewaard blijven .
 
Ja ik wil dan opnieuw outlook gebruiken. Ik zie voor het importeren/exporteren ook geen porblemen. Alleen lukt het niet om mn email pp de apple te krijgen, zonder dat hier na verloop van tijd de mailtjes verdwijnen. Zelfs als ik.kies voor pop op de apple. Zodra ik de mails dan open op.mn Windows, verdwijnen ze op de apple
 
Ik zou op alle apparaten IMAP instellen. Je kunt dan de mails die je wilt bewaren lokaal opslaan in een aparte folder. Op deze manier lopen de mailboxen op alle apparaten synchroon.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan