• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Emile Ratelband eist van Arnhemse rechters dat zijn leeftijd van 69 naar 49 jaar wordt veranderd.

A

Abraham54

Gast
Voor het gerechtshof in Arnhem heeft Emile Ratelband geëist dat zijn geboorteakte wordt veranderd.
Hij wil twintig jaar jonger worden omdat hij zich in plaats van 69 jaar zichzelf als 40 - 45 jarige ervaart.

Dus wil hij dat zijn geboorteakte wordt veranderd van 11 maart 1949 naar 11 maart 1969.

Het is nu afwachten wat de rechters gaan beslissen - van de SVB krijgt hij geen medewerking om zijn AOW op te zeggen en naar zijn zeggen krijgt hij iedere maand dus de mededeling dat hij oud is en dat wil hij niet.


Indien de rechters meegaan in wat hij wil, kan dat voor landen reden zijn, om dit in het groot aan te gaan passen, om zo te besparen op het betalen van pensioenen!

Rectificatie dankzij @Leono
 
Amerikaanse rechters?
 
Rectificatie inderdaad: het moet zijn het gerechtshof in Arnhem.
 
Zou het tegelijkertijd mogelijk gemaakt kunnen worden dat iemand zijn geboortedatum verandert van bv.1971 naar 1951? De doktoren en de psychiator hebben verklaard dat er sprake is van een lichamelijke en geestelijke leeftijd van 67! Men verklaart die persoon als 'op' ! Werken kan echt niet meer op die leeftijd.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Als het Ratelband lukt om dit voor elkaar te krijgen ga ik ook voor die 67 :) Heb ik weer veel tijd voor andere dingen :innocent:
 
Afwachten dus maar! Ik steun je, hoor! Mijn keus wordt: veranderen van 1940 naar 1960. Ik zie ineens onvermoede mogelijkheden!
 
Aanlokkelijk idee. Ik laat me niet verjongen, maar 2 jaar verouderen. Twee jaar slechts, meer hoeft niet. Wanneer ik 2 jaar eerder geboren zou zijn, dan zou ik nu al mijn AOW-leeftijd bereikt hebben. Daarmee spring ik in een keer over mijn pensioengat/AOW-gat van 20 maanden heen. Tsjakka!
Vanaf januari 2019 moet ik het namelijk 20 maanden lang zien te redden met een netto inkomen van € 525 per maand. Nu leef ik erg zuinig, maar met dat bedrag red ik het niet. Dat betekent dus een flinke aanslag op mijn spaargeld. Op zich geen ramp, want ik heb spaargeld en dat moet je toch ergens voor gebruiken, maar ik weet er ook wel andere doeleinden voor.
 
Aanlokkelijk idee. Ik laat me niet verjongen, maar 2 jaar verouderen. Twee jaar slechts, meer hoeft niet. Wanneer ik 2 jaar eerder geboren zou zijn,
Ik zeg doen, zo oud je eruit ziet wordt je toch nooit.:joy:

Maare, hoe kom je aan dat pensioengat dan en je hebt ook zoiets als bijstand of heb je daarvoor teveel gespaard?
https://www.svb.nl/int/nl/obr/overb...m_campaign=Wijzer in geldzaken&utm_source=AOW
Ik krijg het eind volgend jaar, met een redelijk pensioen.

Iemand die die Ratelband serieus neemt zou zichzelf niet serieus moeten nemen, wat een malloot is dat.
 
Hallo porrelaar,

Schrijf Emile een vriendelijke brief.

Hij heeft geld teveel en zal jou graag uit de brand helpen.
 
Iemand die die Ratelband serieus neemt zou zichzelf niet serieus moeten nemen, wat een malloot is dat.
Een malloot is m.i. nog zacht uitgedrukt! En ik zie de rechter die hier iets zinnigs over moet zeggen, echt niet met zijn voorstel instemmen. De gevolgen zijn dan niet te overzien!

Maar er hebben al meer malloten de prijs gewonnen, en ik ben reuze benieuwd hoe de, dan ongetwijfeld ingestelde, commissie gaat worstelen met de financiële kant van dit 'mallotige' idee!
Ik ga alvast mijn ouwe sok maar eens in ere herstellen om eventueel mijn 2e jeugd te kunnen vieren.
 
@Lange Pier Bedankt voor het compliment...;)

AOW-gat is eigenlijk de juiste benaming, vermoed ik. Ik ben 5 jaar geleden al met vervroegd pensioen gegaan. Doordat de AOW-leeftijd voor mij verhoogd is van 65 jaar naar 66 jaar en 8 maanden, zit ik dus met dat gat van 20 maanden. En je raadde het al: ik heb teveel spaargeld om in aanmerking te komen voor bijstand of een overbruggingsuitkering.
Geen punt, want ik wist al jaren dat dit eraan zat te komen, maar door dit berichtje over die malle Ratelband sloeg ik even aan het fantaseren. Beetje dagdromen kan toch geen kwaad?
 
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan