• Hulpvragenden in dit forumonderdeel worden enkel geholpen door daartoe bevoegde teamleden.
    Dit is belangrijk, zodat de hulpvragende goed geholpen kan worden zonder (goedbedoelde) aanvullende berichten van andere leden.
    Reageren op andermans discussie is daarom uitgeschakeld.
  • De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

In Behandeling En weer een uitermate traag opstartende computer.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hobbyhakkie

Gevestigd lid
Lid geworden
5 jun 2007
Berichten
226
Waarderingsscore
3
Beste vaklui,

Ik heb sinds een poos last van een enorm traag opstartende laptop. Er is eigenlijk niet normaal mee te werken. Vandaar dat ik jullie hulp inroep. Ik hoop van ganser harte dat het lukt, anders zal ik opzoek moeten naar een nieuwe. In de bijlage de gevraagde bestandjes.

Vriendelijke groeten,
René
 

Bijlagen

  • Addition.txt
    36,1 KB · Weergaven: 8
  • FRST.txt
    23,6 KB · Weergaven: 6
Hallo René,

Ik denk dat Abraham jou beter kan helpen.
Want jou Windows mist al 4 maanden aan beveiligings updates. Mogelijk heb jij 1 of meerdere virussen.
 
Beste Aarie25,

Zal ik dan de vraag naar de Hijack This forum verplaatsen?? Of ziet Abraham deze vraag vanzelf?
Dat downloaden van de beveiligingsupdates klopt, die konden op één of andere vage reden niet geïnstalleerd worden. Ik ben nu as-we-speak nogmaals bezig om die te installeren en het lijkt te lukken. Als dat klaar is maar ik wel een nieuw bestandje aan om het systeem te controleren.

Vriendelijke groeten,
René
 
Ik denk dat dit het probleem is:
BIOS: LENOVO 96CN25WW(V1.11) 07/09/2014
Moederbord: LENOVO INVALID
 
Betekent dit dat er iets met het moederbord is? Of is de bios verouderd?
 
Ik ga nu proberen met Lenovo Vantage het bios te vernieuwen.
Zou dat al aanzienlijke verbeteringen moeten geven??
Ondertussen is het systeem nu ook bezig met de nieuwe versie van Windows 10 (1903) te installeren.
Hij heeft het er maar druk mee ;-))
 
Update ook jou Google Chrome, want die loopt al een tijdje achter en is dus een groot risico.
Klik in Chrome rechtsboven op de 3 puntjes, Klik dan op help, klik dan op over Google Chrome, wacht tot hij is bijgewerkt en klik op opnieuw opstarten.
 
Zal ik morgen doen. Eigenlijk gebruik ik nooit Google Chrome, maar Opera. Maar daar zal een eventueel risico zich weinig van aantrekken.
 
Ja dat heb je goed.
Het grootste risico loop je tijdens het surfen met Chrome, maar het is altijd beter om alles up to date te hebben. Hoe is het nu met jou pc na het installeren van de 1903 versie?
 
Daar had ik morgenvroeg achter komen. Het installeren van de 1903 duurde te lang, dus hij staat vannacht op een andere locatie lekker te pruttelen. Ik ben daar ook wel heel erg benieuwd naar.
Heeft het zin als ik Chrome helemaal van de laptop haal, als dat al überhaupt kan?
 
Als jij toch alleen Opera gebruikt kun je Chrome inderdaad beter verwijderen.
Je kunt Chrome verwijderen via de zoekfunctie en dan typ je programma`s installeren of verwijderen.

Wat betreft de upgrade wachten wij dan nog even af :)
 
De upgrade 1903 is achter de rug. Maar ook die heeft weer een flink aantal updates in petto. Die ook maar gelijk doorvoeren. Ben nu toch gewend geraakt aan wachten.....: unamused:
 
Zo,eindelijk is alles geupdate, voor nu dan.
In de bijlage de nieuwe logbestanden van de tool.
Het systeem voelt iets sneller aan,maar dat kan ook de vader van de gedachte zijn.

Alvast bedankt voor de tijd en moeite die jullie er in steken.
Vriendelijke groeten,
René
 

Bijlagen

  • Addition.txt
    31 KB · Weergaven: 2
  • FRST.txt
    180,1 KB · Weergaven: 1
Fijn dat jou Windows weer helemaal up to date is.
Kijk het even een paar dagen aan of de snelheid blijvend is.

Ik zie dat jij Chrome hebt verwijderd, dus dat is opgelost.
Teamviewer en Whatsapp lopen ook al maanden achter, die even openen en bijwerken of ook verwijderen.
 
Is goed. Ik ga het een poosje uitproberen. Als ik me teveel stoor aan de traagheid meld ik me weer.
Zou ik van een andere laptop nog de twee logbestanden mogen insturen? Een soort van check of alles daarmee in orde is.

Vriendelijke groeten,
René
 
Dat het upgradeproces naar versie 1903 zo lang duurde, heeft met het Bios te maken, dat is nog steeds "Invaled"
 
Zou ik van een andere laptop nog de twee logbestanden mogen insturen? Een soort van check of alles daarmee in orde is

Van mij wel, dan hoef je tenminste niet 2 topics te gebruiken :)
 
Ik heb al een paar keer de Lenovo laten zoeken naar nieuwe bios-software, maar hij vermeldt steeds dat er geen nieuwe bios is. Het serienummer klopt, de laptop is gewoon gekocht in de winkel, dus in principe zou alles moeten kloppen.
Wat wordt er precies bedoeld met "Invaled". Of moet het "Invalid" zijn, Ongeldig.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan