• Hulpvragenden in dit forumonderdeel worden enkel geholpen door daartoe bevoegde teamleden.
    Dit is belangrijk, zodat de hulpvragende goed geholpen kan worden zonder (goedbedoelde) aanvullende berichten van andere leden.
    Reageren op andermans discussie is daarom uitgeschakeld.
  • De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

In Behandeling En weer een uitermate traag opstartende computer.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Invalid inderdaad.

Breng de laptop terug naar de winkel en vermeld het gevonden probleem.
Er mist iets in het Bios en dat moet Lenovo NL kunnen repareren.
 

Bijlagen

  • FRST.txt
    132,9 KB · Weergaven: 1
  • Addition.txt
    55,2 KB · Weergaven: 4

Bijlagen

  • FRST.txt
    132,9 KB · Weergaven: 0
  • Addition.txt
    55,2 KB · Weergaven: 2
Waarschuwing: onderstaande bewerking is enkel voor deze computer bedoeld,
het toepassen hiervan in een andere computer zal tot schade in Windows leiden.


We gaan
51a5c8edc4692-icon1337952077.png

Farbar Recovery Scan Tool (FRST.exe) opnieuw gebruiken.

Download de bijgevoegde Fixlist.txt naar de dezelfde locatie
of verplaats Fixlist.txt naar waar ook FRST.exe aanwezig is.​

Farbar Recovery Scan Tool (FRST.exe) met de fixlist.txt gebruiken
  • Windows Vista, Windows 7, Windows 8 en Windows 10: via rechtsklik op
    577bf0efb8088-FRST.png
    FRST.exe en kies voor "Als Administrator uitvoeren".
  • Als het programma wordt gestart, klik dan op Ja in de popup.
  • Druk op de Fix knop.
  • Na de fix wordt een logbestand - Fixlog.txt - in dezelfde locatie aangemaakt van waaruit FRST.exe is gestart.
  • Voeg Fixlog.txt als bijlage toe aan jouw volgende bericht.
 

Bijlagen

  • Fixlist.txt
    517 bytes · Weergaven: 2
In de bijlage het fixlog-bestandje
 

Bijlagen

  • Fixlog.txt
    2,8 KB · Weergaven: 2
Download en installeer de nieuwste versie!

Download
51a46ae42d560-malwarebytes_anti_malware.png
MalwareBytes Anti-Malware.

  • Installeer MBAM via rechtsklik op mbam-setup.exe en kies voor "Als Administrator uitvoeren".
  • Klik in het menu van Malwarebytes ANTI-MALWARE op Instellingen" en daar op "Detectie en Bescherming" en zet vervolgens een vinkje bij "Scan naar rootkits".
  • Klik vervolgens op de knop Scan nu om een bedreigingsscan uit te voeren.
  • Er zal nu gecontroleerd worden op beschikbare updates, klik hier op "Nu bijwerken als er beschikbare updates zijn.
  • De scan wordt nu automatisch gestart,wanneer de scan gereed is en er bedreigingen zijn gedetecteerd krijgt u hier een overzicht van.

  • Wanneer er geen bedreigingen zijn gedetecteerd klikt u na de scan op Bekijk gedetailleerd logboek.
  • Klik vervolgens op de knop Exporteer en kies de optie "Tekstbestand (*.txt)".
  • Geef vervolgens een bestandsnaam op voor het opslaan van het logbestand, bijvoorbeeld MBAM Scanlog.
  • Kies bijvoorbeeld het bureaublad als opslaglocatie en klik vervolgens op de knop Opslaan.

  • Wanneer er wel bedreigingen zijn gedetecteerd klikt u na de scan op Acties toepassen.
  • Bij de melding om de computer opnieuw op te starten klikt u op Ja / Yes.
  • Open na de herstart MalwareBytes Anti-Malware en klik bovenaan op Historie en selecteer Programmalogboeken.
  • Klik op de nieuwste Scan Log.
  • Klik op "Exporteer" en kies de optie "Tekstbestand (*.txt)".
    5557b93ba94ab-Malwarebytes_Exporteer_ScanLog.png
  • Geef vervolgens een bestandsnaam op voor het opslaan van het logbestand, bijvoorbeeld MBAM Scanlog.
  • Kies bijvoorbeeld het bureaublad als opslaglocatie en klik vervolgens op de knop Opslaan.
    532aab157609a-MBAM-Scan.png

MBAM-Log posten:
  • Kopieer nu de inhoud van het zojuist opgeslagen log en plak dit in uw nieuwe antwoord erbij.


Indien jij MBAM meteen als gratis versie wil gebruiken in plaatst van de veertien dagen durende demo met al zijn toeters en bellen te gebruiken, kijk dan hier
 
Zie bijlage
 

Bijlagen

  • mbam-scanlog.txt
    1,4 KB · Weergaven: 4
Mooi zo.
In principe is deze Windows nu schoon.
Zijn er nog problemen?
 
Verder geen problemen met deze laptop.

Die andere met het foutieve bios ga ik achterheen. Contact opnemen met Lenovo NL. Hij is van 2014, dus geen garantie meer. Eens kijken hoe zij tegen een foutief bios aankijken. Is er nog een technische benaming voor het probleem, of een stukje uit het logbestand dat ik mee kan sturen?

Bedankt voor alle moeite!!

Vriendelijke groeten,
René
 
Dat is niet nodig, maar willen ze weten waarom je die klacht hebt kan je hett Additions log gebruiken, onderaan in dat log vind je het gegeven.
 
Bedankt voor de tijd en moeite. Nu heb je weekend!!
 
Ik zou als ik jou was Bonjour verwijderen als je het niet gebruikt, want die versie komt uit 2012.
Ook Firefox en Skype zijn verouderd, die komen uit 2017.
 
Geen idee wat Bonjour eigenlijk doet,maar ik ga het verwijderen. Net als Firefox en Skype, gebruik ik nooit. Met de info van Abraham over de bios ga ik naar Lenovo. Kijken wat ze zeggen. De eerlijkheid gebiedt me te zeggen,dat het systeem wel stukken sneller is. Jullie hulp heeft me dus enorm geholpen. Waarvoor dank!!
 
Bonjour hoort bij Apple, daar heb jij nog een programma van opstaan.
Maar ik zou de computer en laptop eens nakijken en programma`s die langer dan 6 maanden niet zijn gebruikt verwijderen.
Fijn dat de hulp van Abraham heeft geholpen.
Geen dank!
 
Bonjour hoort ook bij Acronis True Image. Die info komt van Acronis zelf nadit ik problemen had met de automatische backup. Mogelijk (denk ik) word bonjour ook nog door andere apps gebruikt.
 
Bonjour heb ik inmiddels verwijderd. Ook geen idee wat Acronis is.

Ik heb nu echter wel weer een nieuw probleem. Ik kan ineens niet meer Ja klikken op Administrator. Zie foto. Ik heb voor de zekerheid nog maar een scan uit laten voeren, waarvan de logbestanden wederom in de bijlagen zitten. Tevens heb ik mbam er op losgelaten. Ook daarvan een bestandje bijgevoegd. Flink wat malware. Na de scan de malware verwijderd van de computer.

Vriendelijke groeten,
René
 

Bijlagen

  • mbam log.txt
    9,9 KB · Weergaven: 6
  • Addition_03-11-2019 23.57.37.txt
    32,5 KB · Weergaven: 1
  • FRST_03-11-2019 23.57.37.txt
    181,7 KB · Weergaven: 1
  • IMG_20191103_235009375.jpg
    IMG_20191103_235009375.jpg
    916,3 KB · Weergaven: 6
Beste vaklui,

Ik heb sinds een poos last van een enorm traag opstartende laptop. Er is eigenlijk niet normaal mee te werken. Vandaar dat ik jullie hulp inroep. Ik hoop van ganser harte dat het lukt, anders zal ik opzoek moeten naar een nieuwe. In de bijlage de gevraagde bestandjes.

Vriendelijke groeten,
René

Stap over op Ubuntu of Mac.
 
Scan nogmaals met MBAM en laat dan alles verwijderen.

Tip: blijf van Iobit software af!
 
Ik heb alles wat mbam aangaf als potentieel gevaar verwijderd. Maar nog steeds heb ik geen rechten meer. Als ik defragmentatie wil toepassen op de C: dan kan ik dat als Administrator dus niet goedkeuren. Het blokje JA komt niet eens in beeld. Ook programma's kan ik niet meer installeren. Volgens mij is dat allemaal niet zo goed nieuws.
 
Download
52063a40e2e64-Farbar_Recovery_Scan_Tool_canned.png
Farbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit van één van de onderstaande links
Farbar Recovery Scan Tool 32 bit (x86)
Farbar Recovery Scan Tool 64 bit (x64)
Downloadlokatie: Dit programma absoluut naar het bureaublad downloaden dan wel daar naar toe verplaatsen!
Opmerkingen
: Alle openstaande programma's en webpagina's dienen afgesloten te zijn.

Antivirusprogramma en actieve malwarescanners dienen al voor je FRST.exe start gedeaktiveert zijn!
Hier en hier vindt je gegevens hoe antivirusprogramma's en spywarescanners te deaktiveren.

FRST opstarten:
  • Windows 2000 en Windows XP: dubbelklik op FRST.exe.
  • Windows Vista, Windows 7, Windows 8/8.1 en Windows 10: via rechtsklik op FRST.exe of FRST64.exe en kies voor "Als Administrator uitvoeren".

FRST start op:
  • Wanneer het programma is geopend klik dan op de knop Yes bij de disclaimer.
  • Druk vervolgens op de Scan knop.
  • Aansluitend zullen twee logbestanden - FRST.txt en Addition-txt aangemaakt worden en op het bureaublad opgeslagen worden.
.

Voeg beide logs toe aan jouw volgende antwoord.

Hoe de logs bij te voegen, kijk dan hier:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan