• Hulpvragenden in dit forumonderdeel worden enkel geholpen door daartoe bevoegde teamleden.
    Dit is belangrijk, zodat de hulpvragende goed geholpen kan worden zonder (goedbedoelde) aanvullende berichten van andere leden.
    Reageren op andermans discussie is daarom uitgeschakeld.
  • De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

In Behandeling En weer een uitermate traag opstartende computer.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik kon de tool niet als Administrator uitvoeren, dus heb ik het maar zo gedaan. Wel vanaf het bureaublad en nadat alles gesloten was. In de bijlage de logjes.
 

Bijlagen

  • Addition.txt
    32,7 KB · Weergaven: 2
  • FRST.txt
    181,3 KB · Weergaven: 1
Gezien de problemen die jij ondervind raad ik jou aan een schone installatie van Windows 10 uit te voeren of een recovery installatie te doen.
Dat betekent dan ook dat je een schoon Windows register krijgt en jouw notebook weer goed zal draaien.

Opvallend is namelijk dat jouw gebruikersaccount corrupt is geraakt en doordat je geen administrator bent, bevat het log niet de ingrediënten om je verder te helpen.
 
Oké. Even voor de duidelijkheid. Een schone installatie is dat gelijk aan het herstellen van de fabrieksinstellingen?? Dus de bestaande Windows 10 weer terugzetten naar nul?
 
Als jij de recovery-mogelijkheid gebruikt wel.
Indien je een schone installatie doet met een actueel gedownloade Windows 10, dan is dat een compleet nieuw begin en in mijn ogen de beste optie.

Want de recovery-installatie zal betekenen dat je eerste een oudere versie van Windows 10 installeert, die dan eerst weer naar de laatste versie gebracht moet worden.

Het mooie van een schone installatie is, dat middels de Windows Update ook dat je alle drivers voor je machine krijgt.
 
Wat een duidelijke uitleg. Die actueel te downloaden Windows 10 is gewoon gratis van de Microsoft-site te plukken??
 
Ja. Een dan download je het zogeten Media Creation Tool en daarin geef je aan dat je wil downloaden voor een andere computer.

Ik zou dan kiezen voor de ISO en zou daarnaast dan Rufus downloaden, om via Rufus de ISO over te zetten naar een USB-stick van 8 GB die dan bootable is en waarmee je de schone installatie kan uitvoeren.


Klik op de blauwe knop Hulpprogramma nu downloaden


 
Ik kan op de corrupte laptop dus helemaal niks installeren. Overal, echt overal heb je Administratorrechten voor nodig. Ik zal die opstart-usb dus via een andere laptop moeten maken. Ik ga er van uit dat dat geen probleem is.
 
Ik zal die opstart-usb dus via een andere laptop moeten maken. Ik ga er van uit dat dat geen probleem is.

Jouw conclusie is 100% correct.
Op welke computer je de bootable installatie stick maakt, maakt helemaal niks uit.
Ik heb met mijn notebook (ook Lenovo - Thinkpad T540) een installatiestick gemaakt, waarmee ettelijke andere computers van Windows 10 zijn voorzien.
 
Dan moet dat mij ook lukken ;-))

Daarna moet ik zeker de laptop op laten starten vanaf de usb?
En gaat de boel aan het werk. Ben er wel klaar mee dat ik geen Administrator ben. Voelt toch niet prettig. lol
 
Dan moet dat mij ook lukken ;-))

Daarna moet ik zeker de laptop op laten starten vanaf de usb?
En gaat de boel aan het werk. Ben er wel klaar mee dat ik geen Administrator ben. Voelt toch niet prettig. lol

Kijk dat heb ik nu ook, mijn vrouw zegt altijd, het enige recht dat gij hebt is het aanrecht 😆
 
Net de bootable installatiestick in de laptop gedaan en hij start zowaar van het sticky op. Is nu druk bezig Windows te installeren.
Ik was ook nog van plan om een ssd erin te zetten ipv de hdd. Ware het niet dat de aansluiting van de hdd geen sata is. Dus dat wordt of een hele lange zoektocht naar een ssd met een edge aansluiting (van de aanwezige ssd) of lekker laten voor wat het is. Voor nu is mijn hoofddoel het weer aan de praat krijgen van het systeem. Of hebben jullie een idee hoe ik alsnog een ssd erin kan bouwen?
 
Ik denk dat het of een HD of een SSD kan zijn.
Of is het soms een 17" notebook?
 
nee, het is een lenovo yoga 2 13 uit 2014. Ik heb hem ook al uitgebouwd, en kwam er toen achter dat de aansluiting anders was dan de aansluiting van de ssd. Was wel even een dompertje
 
Ik snap het al - dat is de aansluiting die op de HD zit geschoven.
Trek je die los, kan die overgezet worden naar de SSD!
 
Ik heb een foto van de HD en de SSD bijgevoegd met de aansluitingen. Ik geloof niet dat het zo simpel is HD eruit SSD erin en aansluiten. I wish it was.
 

Bijlagen

  • LinksHD-rechtsSSD.jpg
    LinksHD-rechtsSSD.jpg
    1,5 MB · Weergaven: 11
Je zal de ombouw van de HD los moeten schroeven en weer op de dezelfde wijze aan de SSD moeten bevestigen.
Daarna kan je de SSD in het notebook zetten en Windows gaan installeren.
Dat zal nog weer een stuk sneller gaan dan via de HD en je zal perplex staan hoe snel straks jouw Lenovo is.

Ik heb in mijn Lenovo een 2TB Crucial MX500, geweldige SSD.
 
Ik had het metalen framepje dat om de hd zat overgezet naar de ssd. Paste perfect. Maar toen kwam ik erachter dat de aansluiting van de kabel totaal niet overeen kwam met de aansluiting van de ssd.
 
Ik denk dat ik zie wat jij bedoelt.
De standaard ingebouwde HD heeft geen behuizing en daardoor zit de aansluiting voor de verbindingskabel helemaal aan de buitenrand en gebruik je die voor de SSD - dan is 'ie te kort.

Ik heb zoiets nog niet eerder meegemaakt en vermoed dat het te maken heeft met hoe die Yoga ontworpen is.

 
Inderdaad, door ditzelfde filmpje heb ik gedacht dat het erg simpel zou zijn. Temeer omdat het niet de eerste keer is dat ik een ssd ingebouwd heb. Totdat ik dus de aansluiting zag. Domper!!
Maar wellicht dat ik ergens een kabeltje kan scoren, met aan de ene kant de sata aansluiting en aan de andere kant de edge-aansluiting ( zoals het genoemd wordt in een ander youtube-filmpje. Ik ga lekker zoeken.
Ondertussen is de bewuste laptop klaar met windows opnieuw te installeren en het werkt wel. Met jouw goedvinden zet ik er weer twee logjes op. Zou je dan aub je deskundige oog erover willen laten gaan?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan