• Hulpvragenden in dit forumonderdeel worden enkel geholpen door daartoe bevoegde teamleden.
    Dit is belangrijk, zodat de hulpvragende goed geholpen kan worden zonder (goedbedoelde) aanvullende berichten van andere leden.
    Reageren op andermans discussie is daarom uitgeschakeld.
  • De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

In Behandeling En weer een uitermate traag opstartende computer.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Welk type Lenovo Yoga is het precies?
FRST geeft aan lenovo yoga 2 13
 
Hahaha, je hebt um gewoon gevonden!!!!! Helemaal top!!
En als ik hem uit China laat komen is ie nóg goeiekoper.
Heel erg bedankt.
 
En bij AliExpress is ie ook net gekocht. En met de "nieuwe klanten code" kreeg ik nog 3 dollar korting ook, waardoor dat stekkertje maar 3,25 euro kost. Moet er dan wel even op wachten, maar ach, op een heel leven is drie weekjes ook geen eeuwigheid, toch?

Dankjewel voor deze tips!!
 
Met een beetje geluk is het 3 weken, kan ook makkelijk 3 maanden worden. Ik heb dit meermaals ondervonden en koop alleen nog dingen bij aliexpress die niet dringend zijn of niet elders te krijgen. Ik heb onlangs bij aliexpress nog een fan kabeltje gekocht dat nergens te vinden was.
Conversie kabel 3 pin 2 pin 2.0mm adapter fan kabel 12 V cooler fan voor VGA koelventilator 2pin micro-2pin
 
Nou jongens, geloof het of niet. Het stekkertje komt zojuist binnen!!! Door PostNL. Da's wel heul erg snel. Ik heb gelijk de SSD erin geplaatst en het stekkertje past nog ook. Daarna geprobeerd de Windows 10 erop te zetten, die ik gisteren gedownload heb, versie 1909. In de bijlage een foto van wat ik in beeld krijg. Iets met EFI-systemen en MBR-partitielabel en GPT-schijven. Geen idee wat ze daarmee bedoelen, maar Windows kan op de één of andere manier niet geïnstalleerd worden. Weet iemand hier raad??

Vriendelijke groeten,
René
 

Bijlagen

  • IMG_20191115_113405.jpg
    IMG_20191115_113405.jpg
    1,9 MB · Weergaven: 10
Ik neem aan dat jij een bootable USB-stick gebruikt.
En de melding zoals die krijgt is er een wanneer die USB-stick in NTFS is.

Gebruik Rufus om een een GPT USB-stick te maken - die wordt dan FAT 32 en dan kan je Windows installeren, omdat UEFI alleen met FAT32 overweg kan.
 
Ik neem aan dat jij een bootable USB-stick gebruikt.
En de melding zoals die krijgt is er een wanneer die USB-stick in NTFS is.

Gebruik Rufus om een een GPT USB-stick te maken - die wordt dan FAT 32 en dan kan je Windows installeren, omdat UEFI alleen met FAT32 overweg kan.
Hallo Abraham,

Ik heb een bootable usb gebruikt, die FAT32 geformatteerd is.
Ik heb Rufus nu gedownload en in het menu kan ik de partitie-indeling als GPT ingeven, maar dan kan ik alleen als opstartselectie Niet opstartbaar ingeven. Ik probeer dit gewoon, en zie wel. Ik neem aan dat ik dan de Windows10 weer opnieuw moet downloaden.

Vriendelijke groeten,
René
 
Gebruik de Windows ISO Downloader om de juiste ISO via MS te te downloaden!

 
Gebruik de Windows ISO Downloader om de juiste ISO via MS te te downloaden!

Ik ben benieuwd of dit lukt. Ik krijg namelijk in beeld (zie bijlage van de te installeren Windows10 op de SSD) dat Windows niet geïnstalleerd kan worden op station 0. Zowel niet op partitie 1, 2 als 3. Maar ik ga dit wel proberen. Je weet maar nooit.
 
Je verwijdert eerst beide XP partities en dan maak je dat allemaal nieuw aan!
 
Beide XP-partities? Zijn dat 1 en 3?
 
Inderdaad mag je de drie partities verwijderen en weer aanmaken.\
Je krijgt dan de melding dat er dan enkele partities automatisch worden aangemaakt.
Dan heb je daarna een originele Windows 10 schijf.
 
Heb ik gedaan en weer opnieuw aangemaakt. Nu zijn er 4 partities en zoals op de nieuwe bijlage te zien is zal het weer een uitdaging worden om Windows erop te installeren.
 

Bijlagen

  • IMG_20191115_131309.jpg
    IMG_20191115_131309.jpg
    1,9 MB · Weergaven: 5
Er is nu 40% van het iso-windows-bestand gedownload, dat duurt dus helaas nog even voordat ik het kan uitproberen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan