• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Opgelost Epson printer werkt niet na installeren Access Point

Status
Niet open voor verdere reacties.

Miles123

Nieuw lid
Lid geworden
27 mrt 2020
Berichten
6
Waarderingsscore
0
Thuis hadden we altijd 1 router. Onze Wifi printer (Epson Stylus Office BX 320 FW) was hierop aangesloten en dat werkte perfect. Nu wilden we boven in ons huis het Wifi bereik vergroten, dus hebben we hier een Access Point geïnstalleerd.

Wifi bereik in huis boven en beneden: perfect.
Printen: lukt niet meer.

We krijgen de volgende foutmeldingen:
* Er zijn meerdere netwerknamen (SSID) gedetecteerd die overeenstemmen met de ingevoerde netwerknaam (SSID). Controleer de netwerknaam (SSID).
* Er zijn conflicterende kanalen op uw router of toegangspunt gedetecteerd.

Het klopt dat we de router + Access Point dezelfde SSID hebben gegeven. Leek mij handiger, ook omdat ik overal in huis zou willen kunnen printen onder 1 SSID.. Dat moet wel mogelijk zijn, toch?

Weet iemand waar de fout kan liggen?
 
Niet zo veel ervaring hier, maar ik zou twee verschillende kanalen proberen in te stellen, minstens 6 kanalen uit elkaar.
 
Dankje dat was blijkbaar voldoende. Ik heb de router ingesteld op kanaal 1 en de AP op 11. Ineens werkte alles weer!
 
Goed zo. Ik dacht dat het ook het roamen in huis verbetert, maar ben niet zeker daarover.
👍
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan