• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Error: the query argument of wpdb::prepare() must have a placeholder.

Status
Niet open voor verdere reacties.

RLB

Nieuw lid
Lid geworden
31 jan 2015
Berichten
21
Waarderingsscore
0
Tijdens een zoekopdracht op mijn website kwam ik erachter dat er een error verscheen bovenaan de pagina. Deze error bleek een veelvoorkomende error te zijn omdat het om een verandering gaat van Wordpress 4.0. Hij komt dus vaker voor. Het gaat hier om de volgende error:

Notice: like_escape is deprecated since version 4.0! Use wpdb::esc_like() instead. in /home/runninglau/public_html/wp-includes/functions.php on line 3378

Na wat Googlen kwam ik erachter dat je dit zelf gemakkelijk kon aanpassen in de Editor van Wordpress. Dacht ik, althans. Ik probeerde de like_escape te vervangen zoals aangegeven online en maakte er vervolgens de volgende code van:

$q = $wp_query->query_vars;
$n = ! empty( $q['exact'] ) ? '' : '%';
$search =
$searchand = '';
foreach ( (array) $q['search_terms'] as $term ) {
$term = $wpdb->prepare( $wpdb->esc_like( $term ) );
$search .= "{$searchand}($wpdb->posts.post_title LIKE '{$n}{$term}{$n}')";
$searchand = ' AND ';
}
if ( ! empty( $search ) ) {
$search = " AND ({$search}) ";
if ( ! is_user_logged_in() )
$search .= " AND ($wpdb->posts.post_password = '') ";


Nou bleek natuurlijk dat ik toch niet zo tech-safy ben en dat dit fout ging. Ik krijg namelijk nu tijdens mijn zoekopdrachten de volgende error code te zien:

Warning: Missing argument 2 for wpdb::prepare(), called in /home/runninglau/public_html/wp-content/themes/cherry/functions.php on line 14 and defined in /home/runninglau/public_html/wp-includes/wp-db.php on line 1152

Notice: wpdb::prepare was called incorrectly. The query argument of wpdb::prepare() must have a placeholder. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 3.9.) in /home/runninglau/public_html/wp-includes/functions.php on line 3547

Heel stom, ik heb mijn lesje wel geleerd. Voortaan afblijven van de HTML. Toch hoop ik enorm dat jullie me hierbij kunnen helpen. Ik ben al heel de nacht en dag bezig met mijn website en begin zo'n beetje scheel te zien. Enig idee hoe ik deze error code kan verhelpen?

Ik zou het enorm waarderen!

Groeten,

Laura
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan