• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Errorcode na update 1903

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sjembekshine

Bekend gezicht
Lid geworden
20 dec 2010
Berichten
166
Waarderingsscore
0
Goedemorgen allemaal,

Mijn laptop was bezig met de 1903 update. Na het 'bijwerken en opnieuw opstarten' kreeg ik zoals altijd Medion te zien. Daar blijft hij langer op hangen da normaal en na een paar minuten komt eronder 'Preparing Automatic Repair' te staan. Niet lang daarna krijg ik een blauw scherm met de volgende tekst:

Recovery

Your PC couldn't start properly

A required device isn't connected or can't be accessed.

Error code: 0xc0000185

You'll need recovery tools. If you don't have any installation media (like a disc or USB device), contact your PC administrator or PC/Device manufacturer.

Press Enter to try again
Press F1 to enter Recovery Environment
Press F8 for startup Settings
Press ESC for UEFI firmware settings


Ik heb Enter, F1, en F8 geprobeerd maar die lijken niet te reageren. Als ik die indruk start hij opnieuw op en herhaald zich het voorgaande verhaal.

Ik heb met mijn desktop een Recovery USB ding gemaakt. Maar als ik die in de laptop doe en die opstart gebeurt er nog steeds hetzelfde als bovenstaand. Ook herhaaldelijk op 'Delete' drukken zorgt erniet voor dat ik bij het Advanced Startup options kom.

Heb ik iets verkeerd gedaan of zijn er nog andere dingen die ik kan proberen? Ik hoor het graag!
 
Nog ter aanvulling; direct na het opstarten heb ik op F12 gedrukt en daar kon ik kiezen op de USB te laden/booten. Daarna bleef het scherm echter op zwart.
 
In deze video zitten een paar oplossingen. Kijk eens of een van die oplossingen wil werken.
 
:rolleyes:
Mmm ik denk dat een schone installatie meer zoden aan de dijk zet
en ten tweede is de Computer wel geschikt voor de 1903 Update ? aangeboden door Microsoft of zelf binnengehaald ?
 
Een schone installatie, zo lust ik er nog wel een paar! Ik heb lekkage in mijn huis. Weet u wat meneer koop maar een nieuw huis! Dan bent u van het probleem af.

Dat is natuurlijk niet de manier om een probleem op te lossen een herinstallatie wordt wel eens geadviseerd. Maar dan moet er toch al een heleboel geprobeerd zijn
 
Ja, de update is door Windows zelf aangeboden etc.
Ik zal de schone installatie in gedachten houden. Raak ik dan de bestanden op mijn computer kwijt of blijven die wel staan?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
@Rubensky
U heeft natuurlijk gelijk , eerst eens alle andere Opties proberen.
Ik kan het me niet zo snel meer voor de geest halen ,maar een tijd geleden had ik ook wat problemen met de Computer , op een gegeven ogenblik was voor mij de maat vol ,en heb ik de computer via de aan en uit knop tig keren aan en weer uit gezet ,toen sprong hij vanzelf in reparatie modus ,kwam eerst de melding U heeft de computer niet op de juiste manier afgesloten , toen kwam de Herstel optie in Beeld met de vraag wilt u de bestanden behouden of niet ,tuurlijk willen we die behouden,maar er waren toch noch een paar bestanden weg die ik opnieuw heb kunnen downloaden.
Ik moet zeggen hij werkt nog altijd Super,kost wat tijd en Grijze haren die Windows 10 met 1903 Update
Vooral rustig blijven en alle Optie doornemen.
 
Je moet hem opstarten in de reparatiemodus. Daar moet je dus in zien te komen. Bijvoorbeeld met een installatie USB stick. Je moet namelijk de boot repareren met een aantal commando's. De officiële reactie van Microsoft:

Meestal kunnen deze problemen worden opgelost met behulp van de installatiemedia van Windows 10, een dvd- of een USB-flashdrive waarop Windows 10 is geïnstalleerd. Het is hetzelfde medium dat je hebt gebruikt om Windows te installeren. Als u vanaf een eerdere versie van Windows naar Windows 10 hebt bijgewerkt, leest u hier hoe u een Windows 10-installatiemedium maakt.
  1. Plaats de dvd of de usb die u hebt gebruikt als installatiemedia van Windows 10 en start uw computer opnieuw op. Volg alle instructies die op het scherm kunnen verschijnen.
  2. Kies de taal die u wilt gebruiken en klik op Volgende.
  3. U zou de optie Uw computer repareren moeten kunnen zien. Klik erop en kies Windows 10 (of een ander besturingssysteem dat u wilt repareren).
  4. Klik op de opdrachtpromptoptie en gebruik de volgende opdrachten erin. Zorg ervoor dat je op Enter klikt nadat je deze hebt ingevoerd:
bootrec / fixMBR

bootrec / fixBoot
bootrec / rebuildBCD


BRON

Je hebt hele reacties als quote toegevoegd daar wordt het niet duidelijker van. Gebruik deze functie alleen om een bepaald deel van een reactie aan te duiden. Omdat het nu zo onduidelijk is heb ik ze weggehaald.
 
Ik ben niet zo thuis in dat UEFI gebeuren maar weet wel dat GPT gepartitioneerde schijven daar gebruik van maken. Laatst had ik bij iemand een schijf die ik totaal niet nieuw geformatteerd kreeg. Partities weghalen ging, nieuwe maken ook, maar formatteren ho maar.

Aangezien er staat dat het device niet aanwezig is of er niet mee verbonden kan worden is daar misschien iets versprongen?
Misschien eens op ESC drukken en kijken of die UEFI en boot settings nog correct staan ingesteld?
Anderen die meer van UEFI weten kunnen hier misschien iets meer over zeggen.
 
Nog ter aanvulling; direct na het opstarten heb ik op F12 gedrukt en daar kon ik kiezen op de USB te laden/booten. Daarna bleef het scherm echter op zwart.
Wel de optie gekozen met de UEFI ervoor indien een UEFI systeem?
Zie nergens welk merk en type notebook het betreft.
Met de installatie usb stick opstarten, daar staan een aantal repair opties op.
Grootste probleem met die update zijn de drivers voor de grafische kaart maar we weten niet welke.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan