• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Ervaringen met printers.

Status
Niet open voor verdere reacties.

perloc

Enthousiast
Lid geworden
27 jan 2014
Berichten
2.224
Waarderingsscore
3
Wat een gelazer met die printers! Ik ben het spuugzat !!
De 1ste is ook op de vuilnisbelt beland. Kweet niet meer waarom.
De 2de, een Lexmark, wilde pas na eindeloos proberen de USB herkennen.
Bovendien waren de kleuren (foto's) om te huilen!! Weg ermee,, op de vuilnisbelt. Het enige voordeel was, ALS hij het deed de OCR.
De 3de, een HP 1515 heeft geen probleem met USB. Maar ohhhh...... wat een papierverknoeier. Ik heb meer papier moeten weggoien dan dat ik uitgeprint heb.
Bovendien wil hij om de haverklap het printen ijken.! Dat wil ik helemaal niet, zoals hij het doet zonder ijken gaat het prima.
Foto's uitprinten zijn prachtig.
Maar nu wil ik een tabel uitprinten waarin op een paar plaatsen de waarde in rood is.
Printen doet hij even ergens midden op de pagina in rood en gooit dan het papier eruit. 6 keer geprobeerd. Valt me zwaar tegen van HP. En geen OCR!! Ook een omissie!
Dus ook maar op de vuilnisbelt? Dat wordt een aardige stapel!
Wie kan me vertellen welke printer/scanner/OCR/copiër ik moet aanschaffen die probleemloos print zonder gelazer!! En geen papier verknoeit.
perloc
 
Printers..... tsjah. Printers zijn gewoon ondingen. Voor zover ik weet zijn de meeste storingen in de IT printergerelateerd.

Ik denk dat het geen je zoekt niet bestaat.

Misschien is dit wat:
https://tweakers.net/pricewatch/332908/brother-hl-3140cw/reviews/
De reviews op tweakers zijn in ieder geval veelbelovend.

Zelf geen ervaring mee, ik ben printerloos. Gelukkig, mede om de rede dat ik geen zin heb in het gezeur waar jij mee te maken heb. En ik het niet nodig heb verder.
 
Heb een paar merken gehad die weggingen omdat de inkt op was en een nieuwe aanschaffen goedkoper was, waren best wel irri apparaten, vooral problemen met Epson en de inktkoppen en HP met zijn drivers, die Lexmark vond ik 3 x niks en ook een Brother kon mij niet boeien, zullen allemaal wel verbeterd zijn in de loop der jaren maar toch.

Nu een Canon waarvan de inkt goedkoper is dan de printer en ik mag wel zeggen, deze doet het nu al 5 jaar zonder ellende.
 
Aangezien ik niet in kleur hoef te printen en ik weinig print, ben ik super tevreden over mijn Brother laserprinter. 26 pagina`s per minuut en geen inktpatronen die opdrogen.

Maar ik had hiervoor een Epson en die begin ineens in slecht te printen met vierkantjes erin.
Van alles geprobeerd maar kreeg het niet meer goed.
 
Wij gebruiken tot onze grote vreugde thuis bijna alleen maar hp producten als het gaat om pc's laptops en printers. Daarover zijn wel de volgende regels:

Laptops alleen de Probook en de Elitebook series. Ook de desktops zijn de professionele series. Dus niet de goedkopere "consumenten rommel".

Hetzelfde geldt voor de printer we gebruiken al jaren zonder ook maar één probleem de: Laserjet Pro 400 Color M475dw. Daarover het volgende: Het apparaat wordt nooit uitgeschakeld. Al zouden we hem een maand niet gebruiken, uitschakelen gebeurt niet. het apparaat is met de kabel aan de router verbonden. Scannen kan naar de ingestelde netwerkmappen en of naar usb of E-mail. Wil je printen dan kan dat vanaf iedere pc of door het te mailen naar de printer.

Ik heb in de loop der jaren gemerkt dat het uitschakelen en draadloos verbinden van je printer meestal de boosdoener is. Daarom doen we die zaken dus niet.
 
@Polley: Een printer is een noodzakelijk kwaad, althans voor mij. Ik print per maand misschien 1-2 velletjes. Dus daarom geen duurdere laser printer. Maar ik zou er wel een willen die ook na een jaar stilstand zonder ge"laser" een velletje zonder meer uitprint.
@Lange Pier: Dus een Canon. Helaas is de keuze hier erg beperkt...
@aarie25: Voor mij dus geen laser.
@Swaken: zie hierboven en antwoord aan Polley..
@Rubensky: Ik print te weinig om een dure printer aan te schaffen.

Dusse..... kweet het nog niet!
Dank voor antwoorden.
perloc
 
Je print te weinig om een dure printer aan te schaffen !
Koop je dan een laserprinter die zijn tegenwoordig bijna zo goedkoop als een inktjet printer
Met de inktpoeder casette die er bijgeleverd word (half gevuld) en je print echt heel weinig , kun je met die inktpoeder cassette binnen 10 jaar nog aan het printen zijn !
 
Een printer is een noodzakelijk kwaad, althans voor mij. Ik print per maand misschien 1-2 velletjes. Dus daarom geen duurdere laser printer.

De laser printer van mij was iets van 70 euro.
Dus niet heel veel duurder als een inkt printer.
 
Beste,
ik print redelijk wat, scan en copy en veel foto's afdrukken, daarvoor gebruik ik al jaren een canon printer en geen dure want kort na de garantie periode stoppen ze toch (mijn laatste gaat al 3 jaar mee Pixma MG 5550), weg ermee en koop me een nieuwe. De inktpatronen koop ik zeer goedkoop bij amazon.de, nog nooit problemen tegen gekomen en de kleuren zijn niet verschillend van de originele.
willyke
 
@Rubensky: Ik print te weinig om een dure printer aan te schaffen.

Het niet uitschakelen van je printer na gebruik hoeft ook niet duur te zijn.
 
Het niet uitschakelen van je printer na gebruik hoeft ook niet duur te zijn.
Dag Rubensky, de printer niet uitschakelen is misschien wel handig zo moeten er niet telkens testen worden uitgevoerd maar wanneer ik de pc uitschakel komt de printer ook zonder stroom ?
 
Na jaren ben ik er achter gekomen dat alleeninkt.nl één van de allergoedkoopste inktpatronen levert voor de bekend merken. kijk maar hier
 
Nee, want je steekt de stekker van de printer toch in het stopcontact. Dus dan blijft hij onder stroom. En daarnaast zou ik eens kijken of je met de printer de mogelijkheid hebt er een netwerkprinter van te maken. Dan hoef je ook niet steeds met de usb kabel naar je printer.
 
Ik heb :

Canon, HP, Epson en 'ben ik even vergeten' inktjet printers gehad. Gedurende 1 a maximaal 2 tot 3 jaar werkten ze goed maar daarna, helaas. Ik heb inmiddels sinds 3 jaar een kleurenlaser printer van Xerox (de 6600 DN) en tot zover probleemloos. (even afkloppen...)

Het kreng is allemachtig groot en weegt bijna 30 Kilo, maar goed...………..
 
Xerox is ook een goed merk voor printers, vind ik.

@quandor jij bedoelt deze als ik het goed begrijp?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan