• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Advies Ethernet kabel splitter?

Status
Niet open voor verdere reacties.

danieltak

Vraag maar raak
Lid geworden
14 feb 2010
Berichten
1.895
Waarderingsscore
0
Hallo, ik ben op zoek naar een LAN splitter, maar dan wat mijn internet niet zou vertragen. Zou ik dan een switch of gewoon een splitter moeten nemen?
 
Is het gewoon om 2 pc's op het net aan te sluiten (thuisgebruik) … HUB met stroomvoeding.
 
Is om een Ps4, en een pc aan te sluiten.
 
Hallo, ik ben op zoek naar een LAN splitter, maar dan wat mijn internet niet zou vertragen. Zou ik dan een switch of gewoon een splitter moeten nemen?

Ik zou voor een switch gaan.
 
In dit geval doen beide identiek hetzelfde maar zal de HUB iets goedkoper zijn dan de switch. Snelheidsverlies heb je sowieso altijd als je gaat uitsplitsen maar dat ga je quasi niet merken als alles bekabeld blijft. HIER staat een en ander mooi uitgelegd over het sverschil tussen HUB en switch.
 
@artstudiog,
Ik zie geen link in jou laatste bericht, dus heb ik hier even het verschil erbij gezet.

Verschillen tussen een Hub en een Switch.
Een switch is vergelijkbaar met een hub. Het grote verschil is dat een switch kijkt naar welke poort de data verzonden moeten worden en dus niet als de hub de data over alle poorten tegelijk verstuurt. Dit zorgt voor een snelheidswinst en maakt het ook moeilijker om de data van andere gebruikers af te tappen
 
Kunnen jullie iets linken wat ik zou kunnen aanschaffen?
 
Zou jij dan voor 5 gaan? Denk niet dat ik meer nodig ga hebben.
 
Oeps, was inderdaad de link vergeten te zetten maar Arie heeft het perfect verwoord. De link die ik wou delen staat HIER.
 
Dan zou je die er tussen kunnen zetten.
Mocht hij toch gaan storen dan je altijd nog een andere kopen.
 
Bedankt voor jullie hulp. Fijne feestdagen!
 
Geen dank.
Jij ook fijne feestdagen!
 
Om even terug te komen, deze switch haalt blijkbaar maximaal 100 Mbp/s? Wij betalen zelf voor 400. Is er misschien een andere oplossing? Een goedkope andere switch?
 
@danieltak : voor wat het waard is (er zijn veel goede te koop).

Op het gebied van hardware ben ik een redelijke kleinebeestjesverkrachter, ic. voordat ik een product koop besteed ik zeker een week of zo aan research. Toen ik 1,5 jaar geleden mijn huidige laptop kocht had ik ook zo'n ding nodig. Toen, in juli / augustus 2016, kwam degene die ik uiteindelijk heb gekocht als een van de allerbeste uit de bus.

Het ding is niet de allergoedkoopste, maar dat boeide / boeit mij niet bij hardware, ik wil uitsluitend superieure kwaliteit! Je kan naar de Action voor een bepaald product, of je kan naar een 'duurdere' winkel voor een bepaald product. Kwaliteit kost (veelal) wat extra's.

Revieuw van het ding? Uitstekende bouwkwaliteit, snel laden van bijv. een smartphone en daarnaast heeft 'ie mij nog nooit in de steek gelaten.

Klik -> USB 3.0 7-Port Hub with Fast Charging

Dit is een usb. Ik ben op zoek naar ethernet.
 
Had ik inmiddels zelf ook al geconstateerd, ik had je vraag wel gelezen, maar dat ene cruciale woordje "ethernet" in de hersenpan als "usb" geïnterpreteerd. Heb al aan een mod gevraagd mijn bericht te verwijderen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan