• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Excel maakt automatisch randen aan

Status
Niet open voor verdere reacties.

PhanToM

Enthousiast
Lid geworden
22 jun 2006
Berichten
2.584
Waarderingsscore
20
Hoi allemaal,

Ik heb een probleempje waar ik er maar niet vanaf geraak. Het is zo namelijk dat wanneer ik iets type in excel en naar de volgende cel ga, voegt die automatisch randen toe. Het vreemde is dat wanneer ik helemaal naar beneden scrol en terug naar mijn text toe, zijn die randen weg. Of als ik van tabbladen verander in mijn Windows en dan terugkeer, zijn ze ook weg.

In de bijlage kan je meer details vinden.

Alvast bedankt!
https://www.imgdumper.nl/uploads9/59dde0244e445/59dde0243cbbe-excelprobleem.png
 
Als jij een nieuw exel document opent en opmaakt - gebeurt het daarin dan ook?
 
Hoi Abraham,

Ja, dat gebeurt daar ook. Het lijkt alsof het plots een setting is die ik per ongeluk heb aangezet.
 
We hebben net vernomen dat het een bug is en dat er een update onderweg is. Welke KB het juist is weet ik nog niet, maar ik hou je up-to-date.
 
In welke versie van Excel heb jij dit probleem dan?
 
Heb je niet gewoon die optie voor randen maken aangeklikt?
 
Neen, dat dacht ik ook al. Het zit zo dat de rand optie automatisch geselecteerd staat, en als je ze deselecteerd gebeurd er niks.

Het vreemde is dat van wanneer je begint te typen er geen randen komen. Maar van zodra dat je verspringt naar een volgende cel, wordt heel die lijn volledig in een rand omgezet. En bij het printen komt dat rand niet te voorschijn. Ook als je van tabbladen wisselt of helemaal naar beneden van je excel document gaat en dan terug naar boven scrolt, is die rand ook weg.

We maken hier gebruik van een WSUS server en we hebben gemerkt dat er meerdere slachtoffers zijn.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan