• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Sticky Excel sheets aan elkaar linken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Haimos

Nieuw lid
Lid geworden
20 nov 2018
Berichten
7
Waarderingsscore
1
Beste,

Ik ben bezig met een planning.
Het gaat om een installatie planning en een onderhouds planning.
Nu hebben we geen Office 365 maar de planning staat wel in een cloud.

ik zou graag willen dat ik 2 sheets kan linken naar een 3e.
onderhoud en installatie wordt door 2 verschillende personen bijgehouden.

nu zou ik graag willen dat installatie (sheet 1) de kolommen en rijen gelinked worden met sheet 3
onderhoud (sheet 2) ook met sheet 3.

ik kan cellen wel met elkaar linken van blad naar blad en zelfs een ander excel document, maar om 26x7611 alles aan elkaar te linken vind ik toch wat veel werk. kan ik niet bijvoorbeeld kolom A3 t/m A7611 linken zodat wat daar ingevuld wordt door de planning dat deze automatisch naar sheet 3 komt? en ook met B3 t/m B7611 en bijvoorbeeld a911 t/m z911.

sheet 3 is de uiteindelijke planning die door monteurs gezien kan worden en waar niks in bewerkt zou moeten worden.
sheet 1 is voor de installatie planning en sheet 2 voor onderhoud.

alvast dank.
 
Ik kan je er verder niet mee helpen. Ik heb alleen wel de titel van je topic aangepast zodat deze duidelijker is.
 
Dit kan eenvoudig met een paar regeltjes code.
Stel uw sheets hebben de naam installatie,onderhoud en monteurs.
Code:
Sub installatie()
Sheets("installatie").Range("A3:A7611").Copy Destination:=Sheets("monteurs").Range("A3:A7611")
End Sub
Code:
Sub onderhoud()
Sheets("onderhoud").Range("B3:B7611").Copy Destination:=Sheets("monteurs").Range("B3:B7611")
End Sub
of voor meerdere bereiken.
Code:
Sub onderhoud()
With Sheets("onderhoud")
    .Range("B3:B7611").Copy Destination:=Sheets("monteurs").Range("B3:B7611")
    .Range("A911:Z911").Copy Destination:=Sheets("monteurs").Range("A911:Z911")
End With
End Sub
Zie voorbeeld (zipje, eerst uitpakken)
 

Bijlagen

  • Haimos.zip
    15,4 KB · Weergaven: 5
Beste Dotchiejack,

Dank voor uw snelle reactie, helaas kan ik uw voorbeeld niet downloaden.
is er een manier om deze eventueel te emailen?
 
Waarom lukt dat niet? Krijg je een foutmelding?
 
Waarom kan jij die zip niet downloaden, welke foutmelding krijg jij dan?
 
het is inmiddels al gelukt om deze te downloaden Abraham54.
de foutmelding die ik kreeg, krijg ik nu niet meer. maar ik kreeg een bericht met de tekst "oeps, er gaat iets fout"
 
Kan je eens een gelijkend voorbeeld van de drie sheets posten. Ik heb de indruk dat je workbooks en Sheets door elkaar aan het halen bent.
 
als het workbook genoemd wordt dan heb ik mij inderdaad vergist in de termen. mijn excuus.
het bestaat uit 3 aparte workbooks en niet sheets in dezelfde workbook.
ik heb ze gelijk maar alle 3 toegevoegd.
 

Bijlagen

  • Installatieplanning 2019.zip
    2,7 MB · Weergaven: 3
  • Installatieplanning 2019 oh pl.zip
    2,7 MB · Weergaven: 2
  • Installatieplanning 2019 service pl.zip
    2,7 MB · Weergaven: 2
Klopt, je hebt een PB.
 
Een dergelijke planning is meer een zaak voor access met een front end en een backend. (backend op de server, frontend bij de planners. Dit gezegd zijnde, ik snap weinig van de hele opzet.
Kan ik nog wat uitleg krijgen zoals ik het nu zie zijn de drie tabbladen 2019 gelijk. Welke delen wordt er door oh en service ingevuld? Er moet toch ergens een onderscheid zijn anders gaan ze elkaars data overschrijven.
 
Zoals ik het nu zie gaat het hier om een professionele planning. Waarom wordt er dan niet gekozen voor pakketten die daarvoor geschikt zijn?
 
Dotchiejack het is de bedoeling dat je elkaar kan overschrijven.
service pl zou alles moeten kunnen invullen.
Oh pl zou alles wat oranje is (2 rijen) moeten kunnen invullen + de afwezig kolommen/rijen.
installatieplanning 2019 zou alleen moeten weergeven, deze wordt ook alleen maar weergegeven in een community.
 
*update*

hoeft niet meer. mijn leidinggevende vind het zoals het nu is ook prima.
dan maar niet samen op een en dezelfde workbook werken.
 
Als uw leidinggevende tevreden is dan ben ik ook tevreden.
Suc6
 
Fijn dat er weer een vraag is opgelost. Ik zal dit topic dan ook als opgelost mankeren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan