• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Exchange 2013: DAG+ Hosted Exchange installatie & configuratie..(schoolopdracht)

Status
Niet open voor verdere reacties.

theduke1989

Gewaardeerd
Lid geworden
23 okt 2012
Berichten
1.392
Waarderingsscore
0
Beste alle,

Ik zit met een probleem, heb een opdracht van school gekregen waar ik al een tijdje gewoon niet mee uitkom.
Probeer en probeer al tig keer het te begrijpen en uit te voeren. Maar weet niet waar de fout zit.

Gaat om het volgende.
1. We zijn bezig met het opzetten van Exchange 2013 inclusief DAG omgeving (Dus repliceren van databases)
2. Daarna moeten we Hosted Exchange doen (ik doe zelf intern dus zonder een extern uitgangspositie)

Dit moet er gebeuren:
1 Een (of meerdere) Windows 2012R2 server draait als DC controller met de allerlaatste updates, de overige servers als member server.
2 Node 1 installatie (member server)
Tijdens de beoordeling kun je vertellen welke preliminaries nodig zijn voor het goed installeren van Exchange.
Je kunt tijdens de beoordeling de installatie van Exchange uitleggen.
3 Node 1 en 2
Tijdens de beoordeling kun je aantonen dat beide systemen actief zijn en elkaar zien.
4 Node 1 en 2 (uitzetten)
Je moet tijdens de beoordeling een Node uitzetten. In de console laat je zien dat een van de twee Nodes niet meer beschikbaar is
5 E-mail versturen
Bij de beoordeling laat je zien dat er nog steeds e-mails kunnen worden verstuurd naar de actieve Node1.
6 De Node 2 weer actief maken.
Tijdens de beoordeling start je de uitgezette Node weer op. Deze maakt verbinding en je toont aan dat de berichten in de wachtrij worden gesynchroniseerd.
7 SmartPhones
Tijdens de beoordeling laat je zien hoe je de SmartPhone moet configureren zodat deze e-mails kan ontvangen.
Je stuurt verschillende e-mails naar gebruikers, en je ontvangt e-mails op je SmartPhone.
8 Hosted Exchanget)
Je kunt exact vertellen hoe je Hosted Exchange kunt installeren en configureren
Je laat zien dat Dalton, Insula en PuisX geconfigureerd zijn.
Je laat zien dat gebruikers van Dalton, Insula en PuisX e-mails kunnen versturen en ontvangen (ook onderling).

Ben momenteel bezig met DAG aan het installeren.
Mijn sitautie:
3 servers:
1x DC
2X Mailbox (Exchange 2013) replicering servers
vi0dvl.png

Hoe kan ik testen of dit werkt, want alles wat ik verstuur gebeurd er niks op de 2 servers waar het op uitgevoerd moet worden.....
 
Je kan iemand vragen om een test email te sturen ?

Verstuurd vanaf mijn iClock c7
 
Bedankt voor de support, het heeft gewerkt.
Alles werkt goed qua DAG.
Wanneer ik een NODE (SERVER1) uitzet en ik ga een bericht versturen. Komt die alsnog aan.
Wanneer ik de andere (SERVER2) uitzet en server1 aan zet kan ik alsnog mails versturen.

Ben nu proberen om mijn smartphone te koppelen aan me VM om een email account toe te voegen op me smartphone, echter zit ik met problemen.....
 
Bedankt voor de support, het heeft gewerkt.
Alles werkt goed qua DAG.
Wanneer ik een NODE (SERVER1) uitzet en ik ga een bericht versturen. Komt die alsnog aan.
Wanneer ik de andere (SERVER2) uitzet en server1 aan zet kan ik alsnog mails versturen.

Ben nu proberen om mijn smartphone te koppelen aan me VM om een email account toe te voegen op me smartphone, echter zit ik met problemen.....


Wat is het probleem ? Kunnen we helpen.

Verstuurd vanaf mijn iClock c7
 
Ik moet in opdracht een SMARTPHONE NU DUS GAAN CONNECTEN MET MIJN EXCHANGE(OF EIGENLIJK OMGEVING)
Maar dat draait in VMware, en ze willen dan zien dat ik via een smartphone de mail settings ophaal en erna gewoon kan mailen.
Al is het via me .local adres....

Maar ik weet niet hoe je dat kan doen, en ik mag geen android.iso gebruiken :(
 
Oh ik weet wel hoe wacht ff
Heb het :
Home> Microsoft Exchange 2013 > Mobiele apparaten > Hoe het opzetten van een account op Android (Exchange 2013 )

Hoe gaat opzetten van een account op Android (Exchange 2013 )





Opmerking : Deze instellingen zijn zo generiek we ze kunnen maken . Omdat Android-apparaten zijn gevarieerd en niet volgens een uniforme methode voor het opzetten ActiveSync , zie installatiehandleiding van de fabrikant voor de exacte instructies.
hoe te

1 . Ga naar Menu .



2 . Ga naar instellingen Accounts en synchronisatie .



3 . Druk op Account toevoegen.



Let op : Er zijn 2 mogelijke sets instellingen te gebruiken . Als methode A niet werkt , probeer dan methode B.






I. Vul uw e -mailadres in het veld E-mail , uw wachtwoord in het veld Wachtwoord en druk op Volgende .



II . Voer S05 \ your_SAM_account_name in het domein \ gebruikersnaam veld . U kunt uw SAM- accountnaam in uw Configuratiescherm in de sectie Contact Information ( ex : user_example.com ) .



Of



I. Vul uw e -mailadres in het veld E-mail , uw wachtwoord in het veld Wachtwoord en laat het veld Domein leeg .



II . Vul uw e-mailadres in het veld Gebruikersnaam .



En dan,



. 4 U kunt uw server adres in uw Control Panel in het gedeelte User Information ( ex : webmail.example.com ) .



5 . Schakel het selectievakje Vereist SSL en druk op Volgende .



6 . Druk op Automatische push .



7 . Kies hoe ver u wilt synchroniseren in het veld Aantal te synchroniseren .



8 . Druk op Volgende .



9. In de Give deze account een naam veld , kunt u een scherm naam te geven aan uw account ( optioneel) .



10 . Voer de naam die u wilt ontvangers van uw e-mails te zien in het veld Uw naam (wordt weergegeven in uitgaande berichten ) .



11 . Druk op Done


Zoiets moet het zijn.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bedankt, het heeft gewerkt,
Alleen zit ik nu met een ander probleem in me hosted exchange.

Ik kan niet met de aangemaakte mensen uit verschillende domeinen inloggen in me OWA
En als ik dan mijn domein met hun naar gebruik als inlog dan werkt het wel weer....
Echt raar....

---------- Bericht toegevoegd op 11:54 ---------- Vorige bericht was op 09:54 ----------

beste alle,

ik probeer via een Android ISO (VM) te connecten met mijn DC VM.
Maar telkens als ik email - en dan via exchange wil connecten, krijg ik telkens een error van kan geen verbinding maken met de server.
Ik wordt er helemaal gek van.....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan