• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Ext DVD drive niet herkend in Win10

Status
Niet open voor verdere reacties.

perloc

Enthousiast
Lid geworden
27 jan 2014
Berichten
2.224
Waarderingsscore
3
Ik heb een nieuwe ext USB DVD drive, Die werkt prompt in mijn Win7 laptop: aansluiten verschijnt ie in WE, aanklikken la open en inhoud van een CD/DVD wordt op scherm gezet.

In mijn Win10 laptop niets van dit alles, wordt alleen gemeld in Device menager.
Als ik hem aansluit zie ik in een flits in WE de Cd drive (??) verschijnen maar vedwijnt gelijk weer. Weet niet zeker of het de Cd drive is want daarvoor gaat het te snel.
Win10 herkent zonder meer muis, Ext HD, mem key, maar niet de Cd drive.
Waarom niet?
perloc
 
Wat is het merk en type Usb dvd drive?
Ik neem aan dat hij ook Windows 10 ondersteunt?
Is het stuurprogramma goed geïnstalleerd?
 
Dag aarie25!
Het is inmiddels opgelost.
Ik meen dat een (nieuwe) Cd drive geen stuurprogramma nodig heeft en Windows de driver levert. Dat was zo bij de Win7 laptop waar die zonder meer verscheen in WE. Dat deed ie niet bij de Win10, maar was wel zichtbaar in Device manager.
Er is een installatie Cd bij maar die wilde ik express niet gebruiken omdat weer van alles wordt meegeïnstalleerd waar ik geen behoefte aan heb. Bovendien deed de CD drive het niet. Dat was wel op te lossen, maar heb ik niet gedaan,
Ik ontdekte op de drive een onopgemerkt drukknopje en als ik daarop drukte een paar seconden dan ging de la open. CD erin en ziedaar, verscheen in WE en liet de inhoud zien. Dus het werkt, maar verschillend met de Win7
Het is een Samsung SE-208.
Bedankt voor de reactie!
perloc
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan