• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Ext harde schijf wordt niet meer gezien

Status
Niet open voor verdere reacties.

EusTZ

Nieuw lid
Lid geworden
22 nov 2017
Berichten
4
Waarderingsscore
0
Mijn Mybook externe harde schijf komt in de Finder maar ook in de Verkenner niet meer in beeld.
Wat kan ik hier nog aan doen. Ca 10 jaar aan foto’s zou ik graag behouden. Veel wel in duplo maar toch.
 
Als je de schijf aan een Windows computer hangt en naar Schijfbeheer gaat, wordt die dan herkend?
 
Ik ga proberen maar denk het niet.
Dank!
 
Bij Windows 8 en 10 links beneden rechtermuisknop > Schijfbeheer.
Voor XP, Vista en 7 Start > Rechtermuisknop op Computer > Beheren > Linkerkant scherm kiezen voor Schijfbeheer.

Kijk even hoe de schijf geformatteerd is. Mogelijk als NTFS of RAW.
Verder is het belangrijk te weten of er wat is gebeurd. Is er met de schijf bewogen terwijl hij aan stond of is er mogelijk vocht overheen gegaan?
Hoor je geluid wanneer je de schijf inschakeld bijvoorbeeld tikken?

Kortom alles wat je opmerkt kan van belang zijn...
 
Hij zat altijd aan apple apparatuur. Geen windows dus. Lampje knippert wel steeds. Enige signaal dat je ziet.
 
In schijfbeheer maakt het niet uit welke indeling de schijf heeft........
Staat die daar nu wel of niet?
diskmgmt.msc kun je ook gebruiken.
 
Beetje complex. Woon in Tanzania en HD is in NL nu. Moet mijn dochter vragen te kijken. Lukt niet steeds meteen. Moet even wachten op reactie. Sorry.
 
Neem gerust je tijd. Wat vandaag niet lukt, doen we morgen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan