• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Externe Dvdbrander Mogelijk?

Status
Niet open voor verdere reacties.
J

joeym

Gast
kheb een ibm thinkpad laptop a21m met pentium 3 processor en (volgens mij) een normale usb ingang. nu heb ik een externe dvdbrander gehad, maar stond bij eisen dat pentium vier en usb 2.0 nodig heb. De verkoper heeft gezegd dat het waarschijnlijk wel werkt maar ik weet uberhaupt niet of ik usb 2.0 heb. ik heb em aangesloten, en ik kreeg alleen melding dat ik trage usb host heb en dat een snelle usb host aanbevolen was omdat aparaat anders trager zou werken. weet iemand of de externe dvd brander het uberhaupt dan kan doen of moet ik hem gaan ruilen?
 
Het kan je hoogstens 1 CD kosten toch om die proef te nemen? Ik denk dat het gewoon zal werken, alleen wat langzamer zoals de machine al zegt.
 
Je kan het proberen, en anders afspreken met de verkoper dat als hte niet werkt (naar behoren) dat je hem terug kan brengen.
 
In de tijd van de Pentium3 bestond er niet (of nauwelijks?) USB-2

Hij zal FORS langzamer lopen. Ik denk voor DVD's zelfs TE langzaam.

USB1 = +- 11Mbit = +-1,4MByte
USB2 = meer dan 450Mbit

USB1 heeft in theorie dus maximale snelheid van 1,4MByte, en moet die bandbreedte ook nog eens delen met andere USB-apparaten (Muis?)

In de praktijk heb je aan CD-schrijf-snelheid maximaal 4x =600KB/s

Dvd 2,4x = 3240KB/s
Dvd 1x = 1350KB/s


Met DVD is de schrijfsnelheid met USB1 dus ongeveer 0,5x. Vind ik persoonlijk niet te doen, en ik weet ook niet of de brander die snelheid wel accepteert.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan