• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Externe harde schijf werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

HeidiM

Nieuw lid
Lid geworden
29 dec 2017
Berichten
2
Waarderingsscore
0
Wat kan het probleem zijn? Iemand raad voor mij?
Mijn externe harde schijf werkte nog een 5 dagen geleden op een locatie. Ik neem die nu uit en ze werkt niet meer.
Wat ik niet gedaan heb, is veilig afgesloten.

Heb al op een andere computer geprobeerd maar helaas.

Hoe werkt mijn 2 TB externe harde schijf?
1. USB in de computer
2. Voeding in de wandcontactdoos.

Geen lichtje brand, niets hoorbaar ook. Gewoon dood

Iemand die mij kan helpen?
 
Dan is mogelijk de harde schijf zelf nog wel in orde, maar de electronica in de behuizing waarschijnlijk defect.
Is de harde schijf mogelijk hard gevallen?
 
Nee, maar heb het probleem al ontdekt. Er is een fijn draadje kapot. En ik had dit echt niet goed gezien.. dank je alvast !!
 
Raar verhaal, geeft maar weer eens aan dat je feitelijk beter zelf een behuizing voorziet van een HD.
Zo doe ik dat; nog nooit een probleem gehad met de zlf samengestelde USB-harddisks die ik zelf gebruik.
 
Ik heb ook nog nooit problemen gehad met externe harddisks maar dat komt denk ik omdat ik ze altijd zonder losse kabel (en dus losse aansluitingen) werk. Daarnaast kan je die schijven laten vallen en dan zijn ze nog niet kapot.

Maar ja, ze zijn wel duur: Freecom - TOUGH DRIVE HDD 1TB
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan