• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Advies Externe hardeschijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dannykram

Nieuw lid
Lid geworden
15 jan 2019
Berichten
18
Waarderingsscore
0
Hallo allemaal,

Heb via.via dit forum gekregen


Ik loop sinds vandaag tegen een probleem met me externe harde schijf.

Wanneer ik hem aansluit op de USB zie ik alleen een station F en wanneer ik daar op klik kan ik er niet in komen. Dan krijg ik een foutmelding met als tekst " F: is niet toegankelijk de parameter onjuist "

Ook met de progamma easeUS data recovery wizard krijg ik het volgende in beeld.

Deze scan op de afbeelding heb ik al een keer gedaan maar na 2 uur Wachten moest die nog steeds 2 uur zoeken met 0.0% resultaat.

Het cmd van Windows had ook geen succes de chkdsk kon de schijf niet goed vinden

Iemand een oplossing hier voor Zodat ik wel bij mijn bestanden kan komen zonder de schijf te hoeven te formatteren
 

Bijlagen

  • 15475754490182162867949320725893.jpg
    15475754490182162867949320725893.jpg
    2,4 MB · Weergaven: 15
Als je naar schijfbeheer gaat, zie je dan de externe schjf? Probeer ook eens op verschillende USB-poorten direct op de computer je schijf aan te sluiten.
 
Als je naar schijfbeheer gaat, zie je dan de externe schjf? Probeer ook eens op verschillende USB-poorten direct op de computer je schijf aan te sluiten.
Ja de schijf is zichbaar met alleen F: normaal staat er wd elements

Heb 6 poorten allemaal dezelfde reactie

Ik kan hem helaas niet aansluiten als SATA

Ook tijdens opstarten van de hardeschijf halverwege is het net of die dan slipt en dan staat de schijf 1 seconde stil en draait dan weer verder.
 
doe eens rechts klik op deze schijf F en kies eigenschappen ..plaats een afbeelding daarvan ..
tevens open je ook schijfbeheer en daar wil ik ook een afbeelding van ..

*je zegt dat je de melding krijgt betreffende de parameter … gebruik dan eens cristaldiskinfo ...
ook weer daarvan graag een afbeelding ..
 
Zal vanavond even uitproberen als ik thuis ben de gevraagde foto's
 
Foto 1:
is is zoals gevraagd rechter muisknop eigenschappen van de externe harde schijf. Net zoals op de foto zie je dat de USB hem wel ziet

Foto 2:
Hier zie je het progamma crystaldiskinfo helaas heeft hij alleen mijn interne harde schijf kunnen vinden. Na het aanklikken van functies--->>> schijfbeheer openen kreeg ik deze melding.

Foto 3:
Geeft aan dat de computer maar 1 harde schijf ziet


wat ik wel zag dat hij niet geformatteerd is naar NTFS of FAT maar er stond RAW achter
Tips?
 

Bijlagen

  • 20190117_185424.jpg
    20190117_185424.jpg
    2,7 MB · Weergaven: 10
  • 20190117_190353.jpg
    20190117_190353.jpg
    2,4 MB · Weergaven: 11
  • 20190117_190405.jpg
    20190117_190405.jpg
    3,4 MB · Weergaven: 14
Laatst bewerkt:
jouw externe schijf heeft geen bestandssysteem bij de eigenschappen en in schijfbeheer staat deze vervolgens als schijf 1 vermeld zijnde als een niettoegewezenruimte..
vraagje heb jij eerder deze externe schijf losgekoppeld toen deze nog met een schrijfbewerking bezig was !
dat deze niet vermeld word in cristaldiskinfo is dus omdat deze externe schijf een niettoegewezenruimte is ...
 
nee ligt continu gekoppeld aan de computer.

wel moet ik er bij zeggen als die hem aan het lezen is hoor je net of die 1x slipt en daarna weer verder draait. maar dat is alleen wanneer je de computer opstart
hier staan normaal allemaal films,muziek,fotos, belangrijke pdf.
 
persoonlijk denk ik dat deze gewoon overleden is ..
en begrijp dat je graag de belangrijke pdf"s en de foto's graag had behouden de films en de muziek wellicht ook maar deze zijn verwaarloosbaar .. je heb het al eens geprobeerd met de easeUS data recovery wizard doch dat lukte blijkbaar niet en ik vrees dan ook dat indien jij toch deze belangrijke pdfjes wenst te behouden je dient te wenden tot een firma in het terug winnen van verloren bestanden ..en dit aangezien je externe schijf niet meer te gebruiken is .
 
indien je deze externe schijf via schijfbeheer opnieuw ga toewijzen dan word deze geformateerd ...
mocht de schijf dan terug normaal draaien dan kun je alsnog de verloren bestanden terug halen maar dit enkel als er geen schrijf bewerking naar deze externe schijf gebeurd …
je dient de terug gevonden bestanden naar een andere locatie te laten wegschrijven dus een 2de externe schijf is aangewezen .
 
stel dat ik hem formateer naar NTFS hoeveel % van mijn bestanden zijn er dan terug te halen na de scan ?
aldus dan zonder volume bewerking ect. enkel en alleen formatteren
 
das moeilijk te zeggen … ik heb zo eens een 800GB aan bestanden verloren en kon haast 90% terug krijgen na een recovery met Icare data recovery wat vergelijkbaar is me de easeUS data recovery..
*belangrijk is dat de schijf weer normaal te gebruiken is zonder dat deze uitvalt of hapert en dit laatste kan het probleem zijn aangezien je vermelde dat de externe schijf soms weleens "slipt "
 
klopt dat slippen doet die alleen zodra de computer is opgestart het lampje van de externe schijf knippert dan ( neem aan dat die hem dan aan het lezen is ) daarna brand die en dan hoor je 1x een slip tevens zie je dan een groene balk die de schijf aan het laden is zodat je normaal gesproken in de schijf kan komen halverwege het laden van die groene balk slipt die 1x en daarna hoor je hem de hele avond niet weer
 
denk dat je gerust mag recoveren wat jij daar beschrijft is normaal te noemen ..dit wijst niet op een of ander probleem met de schijf zelf ..
om hier omtrent zekerheid te hebben betreffende de gezondheid van deze externe schijf kun je nadat deze toegewezen werd cristaldiskinfo opstarten ..
geeft cristaldiskinfo alles in het blauw aan is de externe schijf gezond .
 
kan het formatteren niet voltooien :( helaas
 
Is deze manier wel veilig om te formatteren zonder schade
 

Bijlagen

  • 20190117_200126.jpg
    20190117_200126.jpg
    1,5 MB · Weergaven: 18
ja die manier is ook goed … denk echter dat je mogelijk ook hier de melding krijgt dat het niet mogelijk is … omdat je de opdrachtprompt niet opgestart heb als administrator maar via je systeem map
 
heb hem nu even geopend via administrator :)

op hoop van zegen maar
 
Zegt jou dit wat ?
 

Bijlagen

  • 15477528179575395965840562295603.jpg
    15477528179575395965840562295603.jpg
    4,1 MB · Weergaven: 19
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan