• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

externe hd geeft ineens mapnaam ongeldig

Status
Niet open voor verdere reacties.

schults2005

Vaak hier
Lid geworden
11 nov 2005
Berichten
560
Waarderingsscore
8
Laptop herinstallatie gedaan. daarvoor bestanden die ik wil bewaren op een externe hd gezet. Na heinstallatie gewoon toegang tot externe hd. Een installatiebestand van een programma er vanaf gehaald op laptop gezet en . geinstalleerd, niets aan de hand.
wil nu foto's e.d. terug gaan zetten op laptop. krijg bij beide partities op hd dat de mapnaam ongeldig is. Met schijfbeheer bekeken en de beide partities zouden nu 0 bytes bevatten.
Geinstalleerd programma is silhouette studio, waarbij meteen ook programma bonjour ginstalerd werd.
 
intussen even met recuva gekeken, maar die geeft zoveel files aan, die zijn overshreven, dat ik het niet vertrouw om toe te passen. Ook getdataback demo die geeft precies aan wat er op de schijven moet staan. maar kost eventjes 79 usd.
 
Laat de HD via USB aangesloten.

Ga naar Apparaatbeheer en klik schijven open.
Klik met rechts op de USB-HD kies voor Installatie ongedaan maken.
Apparaatbeheer zal zich opnieuw schikken, want er is een apparaat verdwenen.

Herstart nu jouw notebook - bij het opstarten zal de HD opnieuw geïnstalleerd worden en mogelijk weer normaal werken.
 
even gekeken bij apparaatbeheer \
staan vermeld als draagbare apparaten
heb keuze apparaat uitschakelen en apparaat verwijderen
stuurprog bijwerken zoeken naar gewijzigde apparaten en eigen schappen
bij eugenschappen wordt aangegeven dat apparaat correct werkt.
GEEN keuze installatie ongedaan maken
 
Laatst bewerkt:
geprobeerd met apparaat uitschakelen opnieuw opstarten
krijg nu in verkenner
loatie is niet beschikbaar
F is niet toegankelijk
bestand of map is beschadigd en onleesbaar

nog eens geprobeerd met apparaat verwijderen dan komt melding installatie ongedaan maken.
na opnieuw opstarten dezelfde melding als hierboven

vreemd is dat je dus met getbackdata en easeus wel toegang heb

met schijfbeheer staat er dat beide partities op ddisk 1 in orde zijn en kun je zelfs de schijfletter wijzigen.

zou het toch iets geks kunnen zijn met de controller ???
 
met schijfbeheer geprobeerd volume met 2 mb te verkleinen, komt melding dat het een onbekend bestandsysteem is

staat er bovenaan dat het bestandssysteem is RAW ? ken ik alleen van fotografie.
 
bij microsoft het volgende gevonden
Als je gaat proberen om RAW terug te zetten naar NTFS dan dien je er rekening mee te houden dat alle data op deze schijf verloren gaat.
Als het lukt om ntfs terug te krijgen dan zou ik ook adviseren om GEEN data op de harde schijf te zetten zodat je geen clusters overschrijft en met recoverytools mogelijk je data nog terug kunt halen, al blijft dit een gok.

Terug naar het converteringsissue: ik heb op deze pagina meerdere workarounds gevonden om de schijf terug in NTFS te krijgen, al is het toepassen van deze stappen geheel op eigen risico.
 
dit zou een oplossing kunnen zijn:

Download the Windows version of TestDisk. TestDisk - Partition Recovery and File Undelete
Unzip the downloaded file to your C: drive and open C:\testdisk-6.8\win > double click " testdisk_win" (the program doesn't have to installed).

A. At the first window select “No Log” and press the <Enter> key.
B. Select what drive to analyse, choose “Proceed” and <Enter>.
C. Select partition type – Intel if it’s a PC.
D. Select “Analyse” then <Enter>. The drive/partition will be analysed.
E. Select “Proceed” at the next screen, then <Enter>.
F. Press “Y” if the partitions were created under Vista – “N” if not.
G. TestDisk should say “Structure OK”. Choose the drive/partition to fix. Then press <Enter>.
H. Select “Write” and press <Enter>.
I. Press “Y”.
J. Press <Enter> and close TestDisk. Reboot the computer.
 
geprobeerd maar in shijfbeheer staat nog steeds bestandsysteem is RAW
 
Er mogen geen andere partitie tools actief zijn en de laatste versie is 7.2, gebruik die.
Je kunt via list de gevonden files naar een zelf gekozen locatie kopieren, partietabel herstellen kan ook maar niet voor leken bedoeld.

Alleen TestDisk openen en die opdrachten volgen doet verder niets.
Lees nogmaals het manual als je de partitietabel wil herstellen.
 
Er mogen geen andere partitie tools actief zijn en de laatste versie is 7.2, gebruik die.
Je kunt via list de gevonden files naar een zelf gekozen locatie kopieren, partietabel herstellen kan ook maar niet voor leken bedoeld.
dat via list kopieren is om te beginnen voldoende. heb versie 7.2 maar werkt in dos venster.
dus ?? hoe ik de gevonden files kan kopieren.

denk dat de hd daarna de prullenbak in kan, begreep dat RAW aangeeft dat die op zijne laatste benen loopt. kan wel partitie herstellen (ben uit dos tijdperk) dus niet echt een leek :) maar of het nut heeft.
ga manual lezen zag zo snel niet iets van "list "
 
qphotorec werkt met windows venster en ut werkt
enige minpunt is dat er nieuwe namen aan de foto's e.d. gegeven worden.
 
Laatst bewerkt:
Vergeet DOS, dat was een operating system en heeft niets met alles wat nu wordt gebruikt te maken.
En via list en TestDisk worden geen andere namen gegeven aan files, ze worden alleen gekopieerd.
Waarom ineens weer met Photorec gaan freubelen ontgaat mij.
 
Vergeet DOS, dat was een operating system en heeft niets met alles wat nu wordt gebruikt te maken.
En via list en TestDisk worden geen andere namen gegeven aan files, ze worden alleen gekopieerd.
Waarom ineens weer met Photorec gaan freubelen ontgaat mij.
omdat "testdisk" opent in een dos-venster !! en alleen Qphotorec opent als windows programma.
manual doorgespit (wellicht ergens overheen gelezen in die 60 pages) maar vind het woord list niet eens in de manual.
dus graag uitleg hoe ik die list en testdisk dan kan gebruiken.
 
of moet dit eerst gedaan worden ??


How to use the plugin ?
* 1- Download WinBuilder v075 [beta_1]
From here: http://winbuilder.net/download.php?list.12
* 2- Copy TestDisk.script to the WinBuilder App project folder.
* 3- Start your build and enjoy !
How to clean ?
* Delete the BUILD folder
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan