• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Facebook chatberichten downloaden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dave

NCF Goeroe
Forumleiding
Moderator
Lid geworden
15 mei 2005
Berichten
33.973
Waarderingsscore
79
Hoi allemaal,

Hopelijk heeft iemand ervaring en kan me helpen...

Ik ga een Facebook account schrappen. Nu heb ik daar nog heel wat leuke chatberichten staan die ik niet wil kwijtraken. Ik zou deze graag leesbaar op mijn computer opslaan. Ik heb gezien dat Facebook de mogelijkheid geeft om de data te downloaden. Maar dan worden smileys niet weergegeven en ook de foto's die je tussen de chat naar elkaar hebt gestuurd, zitten daar niet bij. Is er een mogelijkheid om via plugin of iets dergelijks toch je berichten te behouden?

Ik gebruik Windows, elke browser is mogelijk. Ik hoop dat iemand me ermee verder kan helpen. Liefst geen plugins adviseren die je zelf niet hebt getest, er staat erg veel brol op internet..

Alvast bedankt!!
 
Is de pagina's kopiren en dan plakken in Word > opslaan als webpagina een idee?
 
Hallo Dave,

Ik gebruik zelf geen Facebook en het even gekeken of ik iets kon vinden,
maar er zijn veel mensen met een soort gelijke vraag maar geen antwoord.
Maar als ik dit zie is er weinig om op te slaan https://bin.snmmd.nl/m/m1nybihwtah4.jpg
Dus van vrienden is die optie er niet, alleen wat je zelf plaats.
Maar ik kwam dit tegen als mogelijke optie, is niet helemaal wat jij zoekt, maar je zou het dan kunnen inscannen en zo opslaan op de computer ->
Van het beeld een print screen maken en dan uit printen.

--- Update ---

Je kunt trouwens een uitgebreid archief downloaden, had jij dit al geprobeerd?
http://www.websonic.nl/nieuws/facebook-nu-met-optie-om-uitgebreid-archief-te-downloaden-39250
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Tsja - foto's zijn na het uploaden eigendom van Facebook geworden.
 
Wat je dus hebt met het aanmaken van een archief is dat je chats niet meer op volgorde staan. Je hebt dan wel een backup in zekere zin, maar alles staat door elkaar. Ook zijn foto's en smileys die je wel eens los stuurde verwijderd. Daardoor zijn ook veel berichten leeg.

@Abraham het gaat over meer dan 100.000 berichten, kilometers aan scrolltekst. Ik had graag een tool die zoiets voor mij kon.
 
Ik denk niet dat daar wat voor is.
Screenshots maken van meer dan 100,000 berichten is ook niet echt te doen :frusty:
 
Dan het account niet opheffen maar niet meer gebruiken lijkt mij de beste oplossing!
Dan kan je het altijd nog weer oproepen in een weemoedige bui.
 
Dat is dus in geen geval een optie. Kan toch niet dat ik de enige ben met dat probleem?

Hopelijk zijn er nog anderen die me de gouden sleutel kunnen aanreiken?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan