• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Advies Facebook inloggen,

Status
Niet open voor verdere reacties.

pavilion8060

Nieuw lid
Lid geworden
21 jul 2018
Berichten
11
Waarderingsscore
0
Hallo ik zit met een probleem.
Als ik inlog bij Facebook vraagt Facebook om 06 nummer om me account veilig te houden.
Maar die wil ik niet invoeren omdat ik gehecht ben aan mijn privacy.
Ik krijg ook geen andere optie om me aan te melden.
Na al die schandalen van Facebook en die messenger app van Facebook die te veel rechten heeft let ik beter op.
Kan iemand me helpen.

Groetjes, Ronnie
 

Bijlagen

  • Facebook.jpg
    Facebook.jpg
    187,5 KB · Weergaven: 17
Laatst bewerkt door een moderator:
Tegenwoordig moet je bij meer profielen je nummer ingeven, bijvoorbeeld Outlook en Gmail vragen dit ook als extra veiligheid.
Ik heb dat al jaren geleden gedaan en er nooit iets van gemerkt.
Maar je kunt het zoals Swaken aangeeft eens navragen.

Daarbij als jij gehecht bent aan privacy dan kun je beter geen Windows, Google producten, Facebook enzovoorts gebruiken. Dit is nu eenmaal het nadeel van internet.
 
Voor alle zekerheid dat ik het soms niet verkeerd begrepen heb , omdat ik lees .
Ik krijg ook geen andere optie om me aan te melden.

Om je mobiel nummer in te voeren , word dat gevraagd voor je ingelogd (aangemeld) bent , of als je ingelogd bent .
Als het gevraagd word voor je ingelogd bent , is er iets niet pluis .
Het is inderdaad zo als je geen mobiel nummer ingevoerd hebt en je bent aangemeld er zal gevraagd worden om dit in te vullen .
Dit is een beveiligingsmaatregel van FB . Wanneer iemand probeert aan te melden bij je FP op een apparaat wat een desktop / laptop / tablet of smartphone kan zijn zul je op jouw mobiel nummer een sms krijgen dat iemand zich heeft proberen aan te melden op een vreemd apparaat en of jij dat was .
Met vreemd apparaat word dan bedoelt een apparaat dat jij zelf nog nooit gebruikt hebt om je bij FB aan te melden.
 
Ja dat snap ik.
Ik krijg die melding als ik me gegevens invul en op enter druk, en als ik op probleem rapporteren klik,zegt hij dat ik moet inloggen. Heel vaag.
Die afbeelding die ik stuurde krijg ik dus als ik op enter heb gedrukt.
Bij Outlook en Google kan je voor e-mailadres kiezen telefoonnummer is niet altijd verplicht.
 
Als het goed is is het bij Facebook ook niet verplicht een nummer op te geven.
Jij hebt niet toevallig op aanmelden geklikt i.p.v. Inloggen?
 
Dat dacht ik ook maar ik krijg hem niet weg.
Volgens mij had ik tijdens het inloggen te snel geklikt
want ik kreeg met het inloggen een melding of ik me 06 nummer wil invoeren om me account veilig te houden en toen heb ik waarschijnlijk te snel op oké gedrukt en nu krijg ik hem niet meer weg.
 
Je zou eens kunnen kijken of het helpt om jou internet geschiedenis te verwijderen.
Mogelijk dat er een cookie aanwezig is, waardoor dit blijft terug komen.
 
Ik heb je afbeelding vergroot en ik zie checkpoint
Jouw FB account is gehackt en nu moet jij je mobiel nummer invoeren om je te legimiteren of jij het bent .
 
Ja dat zag ik ook in het webadres, me cookies heb ik al een paar keer gewist. Ik heb een melding gedaan bij Facebook maar ze reageren niet.
 
Dat kan even duren voor ze reageren.
Wanneer heb jij die melding gedaan?
Want de meeste bedrijven reageren binnen 48 uur.
 
Dat had ik zondagavond al gedaan, maar nog niets gehoord.
 
Als jij denkt dat jou account is gehackt, kun je hier eens kijken.

Facebook weet het zelf al, daarom dat je automatisch de checkpoint pagina te zien krijgt .
Als TS zich niet gaat legiteren met zijn mobiel nummer zal FB tenslotte , ik denk na 30 dagen het account volledig vernietigen .
FB zelf contacteren zal niet helpen, want iedereen kan zeggen mijn account is gehackt .
Legimiteren met je mobiel nummer , en achteraf kun je dat terug verwijderen in je profiel .
 
Ja ik denk dat er ook niks anders op zit.
 
waarom FB ? het zit vol idioten en virussen en maak pc,tablets en mobiel om zeep ! probeer eens FB te bannen ! de meeste die niet met pc kunnen omgaan gaan daarop ! wat moet ik weten wat een ander leuk vind of jij dit leuk vind ! ze vragen om vriend te worden en sturen alle rotzooi naar uw pc !!!!!
 
ander paswoord en een moeilijke !!!! hier( aangemaakt door mijn Anti-virus Norton wIGaGAs+LSipR8HU*A&roy$xofab , =H3foY$0H=Y?F6d#JLm2s1?2tO3L , ju kunt iets veranderen of nog ergens een teken bijklussen
 
waarom FB ? het zit vol idioten en virussen en maak pc,tablets en mobiel om zeep ! probeer eens FB te bannen ! de meeste die niet met pc kunnen omgaan gaan daarop ! wat moet ik weten wat een ander leuk vind of jij dit leuk vind ! ze vragen om vriend te worden en sturen alle rotzooi naar uw pc !!!!!

FB hackers worden altijd maar sluwer . Ze uploaden een video met een virus(worm) erin naar een pagina of groep bij Facebook . Wie zijn Facebook account niet op de juiste wijze beveiligd heeft en de video gaat openen om te bekijken , die heeft prijs !
Jij bekijkt de videoclip en het virus besmet jouw account . Het gaat om een worm die zichzelf repliceert zonder menselijke tussenkomst . Via jouw account worden dan je vrienden hun account besmet zonder jouw medeweten . Jouw vrienden gaan dan verder hun vrienden besmetten met de worm zonder ze daar zelf iets van weten . Maar wie zijn account juist en goed beveiligd heeft zal het veel moeilijker lukken om met de worm besmet geraakt te worden .
 
waarom FB ? het zit vol idioten en virussen en maak pc,tablets en mobiel om zeep ! probeer eens FB te bannen ! de meeste die niet met pc kunnen omgaan gaan daarop !

Wat denk jij ? dat je een FB account nodig hebt om daar pagina's , video's , foto's te gaan bekijken ?
Ook wie geen FB account heeft kan dat allemaal bekijken hoor .
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan