• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Factory Reset Windows 7 Zonder herstelpunt of disc?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dadada

Nieuw lid
Lid geworden
14 mrt 2019
Berichten
13
Waarderingsscore
0
Mijn vraag
Ik zou graag mijn Windows 7 compleet willen resetten naar de fabrieksinstellingen, omdat er wat problemen met mijn PC zijn (o.a. veel troep en blue screen of death). Ik heb bij de computer geen disc meegekregen en ik heb ook geen herstelpunt dus deze opties vallen weg. Ik heb wel iets gelezen over dat je het kan resetten als je windows op een USB zet o.i.d? Zou iemand me hiermee kunnen helpen?

Relevante software en hardware die ik gebruik
- Windows 7 Home Premium, Copyright 2009 Microsoft Corporation. All Rights Reserved. Service Pack 1
- Intel (R) Core (TM) i5-4460 CPU 3.20GHz 3.20 GHz
- Installed Memory (RAM): 8GB

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Ik heb al geproberd met allerlei manieren om het blue screen of death proberen te fixxen, maar wat ik ook probeer het lukt gewoon niet. Daarbuiten wil ik gewoon mijn gehele computer resetten, zodat ik gewoon weer vanaf begins af aan kan beginnen.

Ik hoop echt dat iemand me hiermee kan helpen.

Alvast bedankt!!
_/-\o_
 
Hallo Dadada,

Wat is het merk en type computer, want vaak hebben de makers ook een reset optie op de computer/laptop zitten.
Voel jij er niets voor om Windows 10 te gaan gebruiken?
Die is nog gratis te upgraden.
Windows 10 in 2019 nog gratis met Windows 7/8.1 licentie | GratisSoftware.nl

Optie 1 heeft jou Windows 7 licentie nodig, die staat als het goed is op een sticker op jou computer.
Optie 2 kan zonder licentie code.
 
als je nu eens meedeelde of het over een merk pc gaat of niet .. haast elk merk pc heeft dus een recovery partitie welke je kunt oproepen via een bepaalde toets bij het opstarten ...wel effe vermelden dat je bij zulke merk gebonden recovery ook de nodige bloatware meekrijgt ..
wil je deze bloatware niet dan kun je via de iso downloader van heidoc je een iso bestand ophalen en via rufus zet je deze op een usb stick zodat je een opstartbare usb stickie krijgt waar je van kunt opstarten ..
**zie tevens dat Aarie25 op hetzelfde idee kwam terwijl ik aan het typen was ..
 
de optie om echter te upgraden naar de Windows 10 home heeft echter ook mijn voorkeur aangezien de ondersteuning voor de W7 volgend jaar effectief stopt gezet word ..
 
Hallo Dadada,

Wat is het merk en type computer, want vaak hebben de makers ook een reset optie op de computer/laptop zitten.
Voel jij er niets voor om Windows 10 te gaan gebruiken?
Die is nog gratis te upgraden.
Windows 10 in 2019 nog gratis met Windows 7/8.1 licentie | GratisSoftware.nl

Optie 1 heeft jou Windows 7 licentie nodig, die staat als het goed is op een sticker op jou computer.
Optie 2 kan zonder licentie code.

Ik heb een desktop, maar ik zie niet welk merk het is. Het is al een oude desktop en kan nergens het merk terugvinden. Hieronder een foto met meer gegevens.
11296

Over Windows 10:
Lijkt me geen probleem, het is dan geen volledige versie toch? En word dan ook gelijk mijn PC gereset dan ik met een clean versie met Windows 10 begin? Zonder al mijn troep bestanden.

De opties:
Met optie 1 bedoel je via de USB?
Optie 2 bedoel je Windows 10 installeren mee?

Thx!
 
de optie om echter te upgraden naar de Windows 10 home heeft echter ook mijn voorkeur aangezien de ondersteuning voor de W7 volgend jaar effectief stopt gezet word ..
Word dan ook gelijk mijn PC gereset, zodat ik van al mijn troep bestanden af ben? En kan ik gewoon die link gebruiken?

Thx!
 
de optie om echter te upgraden naar de Windows 10 home heeft echter ook mijn voorkeur aangezien de ondersteuning voor de W7 volgend jaar effectief stopt gezet word ..
Gewoon Windows 10 downloaden lijkt me ook het makkelijkst?
 
je kan via het media creation tool 1809.exe je een opstartbare usb stick aanmaken ..
je dient dan vanaf deze stick op te starten en voor de aangepaste installatie te gaan ..want er zijn 2 mogelijkheden ..kies je de eerste dan doe je de upgrade> dus kies je de tweede optie ..

11297

en je gebruik je W7 licentie
**je usb stick dient minstens 8 gb groot te zijn en leeg ..want deze word geformateerd ..
 
je kan via het media creation tool 1809.exe je een opstartbare usb stick aanmaken ..
je dient dan vanaf deze stick op te starten en voor de aangepaste installatie te gaan ..want er zijn 2 mogelijkheden ..kies je de eerste dan doe je de upgrade> dus kies je de tweede optie ..

Bekijk bijlage 11297

en je gebruik je W7 licentie
**je usb stick dient minstens 8 gb groot te zijn en leeg ..want deze word geformateerd ..
Thanks! Dus het bestand wat je net hebt gestuurd moet ik op een lege 8GB USB zetten en dan gewoon opstarten?
 
Als jij de Windows 7 licentie hebt - kan je meteen een volledig schone installatie via opstarten van de stick doen.
 
Als jij de Windows 7 licentie hebt - kan je meteen een volledig schone installatie via opstarten van de stick doen.
Ik heb zojuist mijn product key gevonden van mijn Windows 7. Hoe gaat het precies in z'n werking? Want ik wil het niet verkeerd doen. Kan ik ergens een stappenplan vinden?
 
Ik heb een video gevonden hoe je van windows 7 naar 8 gaat:
- Dit is eingelijk heel simpel proces, zonder dat USB gedoe. Bij 2:30 klikt hij ook ''Upgrade this pc now'' aan ipv dat USB gebeuren. Wat is het verschil? Ik wil mijn pc gewoon met een factory reset naar windows 10 doen.

- Bij 5:02 kun je als het goed is ''Keep personal files and apps'' wegvinken? Zodat ik gewoon weer een frisse computer heb.

Kan ik dit zo volgens de video doen?

Hoor het graag, thx!
 
Of is het op deze manier?

 
**het filmpje in bericht #14 is géén upgrade maar eerder wel een verse instal..
de titel is dubbelzinnig omdat hier een Windows 7 home premium geupgraded word naar de Windows 10 maar dit dan doordat tijdens de voorbereidingsstappen alles betreffende de Windows 7 partities effectief verwijderd word … zodat je 1 niettoegewezenruimte verkrijgt en je enkel maar op "Volgende " dient te klikken .. de nodige partities worden vanzelf weer aangemaakt ...dit hoef jij NIET te doen !
 
als je het filmpje volgt uit bericht #13 dan verkrijg je ook de Windows.old map ...
deze word automatisch na 10 dagen van je systeem verwijderd ...
*echter is gebleken dat een upgrade van uit een W7 naar de W10 soms niet het gewenste resultaat gaf en men als nog voor een verse installatie ging ..
 
het is dan geen volledige versie toch? En word dan ook gelijk mijn PC gereset dan ik met een clean versie met Windows 10 begin?

Je krijgt een volledige versie van Windows 10.
Ook ben je dan alle rommel kwijt en krijgt je er een snellere Windows voor terug.

De opties:
Met optie 1 bedoel je via de USB?
Optie 2 bedoel je Windows 10 installeren mee?

Nee optie 1 kun je alleen met een licentie code doe, die jij dus hebt.
Bij optie 2 hoef je die niet te gebruiken.
 
als je het filmpje volgt uit bericht #13 dan verkrijg je ook de Windows.old map ...
deze word automatisch na 10 dagen van je systeem verwijderd ...
*echter is gebleken dat een upgrade van uit een W7 naar de W10 soms niet het gewenste resultaat gaf en men als nog voor een verse installatie ging ..

Van Windows 7 naar Windows 10 upgrade moet je helaas je windows updaten.
Nadien je Windows 10 werkende hebt kun je de licentie op je gebruikters account koppelen.
Zover mijn ervaring bekend is kun je na de upgrade van 7 naar 10 beter een schone installatie uitvoeren.
Het gedeelte waar je je serial key invoert laat je leeg, en kiest ''ik heb geen code''.
nadien Windows 10 als schone installatie op je pc staat kun je deze automatisch laten activeren met een actieve internet verbinding.
Je Licentie word gelinkt aan bepaalde onderdelen van je pc. zoals moederbord.
 
11299
**het filmpje in bericht #14 is géén upgrade maar eerder wel een verse instal..
de titel is dubbelzinnig omdat hier een Windows 7 home premium geupgraded word naar de Windows 10 maar dit dan doordat tijdens de voorbereidingsstappen alles betreffende de Windows 7 partities effectief verwijderd word … zodat je 1 niettoegewezenruimte verkrijgt en je enkel maar op "Volgende " dient te klikken .. de nodige partities worden vanzelf weer aangemaakt ...dit hoef jij NIET te doen !

Dus ik kan het beste de 2e video volgen met de USB voor een factory reset met WIndows 10? Verder hoef ik dan eigenlijk niks te doen behalve de video te volgen?
 
Nee optie 1 kun je alleen met een licentie code doe, die jij dus hebt.
Bij optie 2 hoef je die niet te gebruiken.

Dus ik kan het beste de video doen uit bericht #13? (Net zoals het filmpje uit bericht #13)

Krijg ik dan een windows 10 met een factory reset?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan