• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Opgelost Fall creators update mislukt steeds

Status
Niet open voor verdere reacties.

jacsa

Nieuw lid
Lid geworden
29 aug 2007
Berichten
22
Waarderingsscore
0
Hallo allemaal,
Afgelopen twee dagen ben ik bezig geweest met updaten van versie 1703 naar versie 1709.
De update werd aangeboden op Bijwerken en Beveiligen in het Instellingen menu.
  1. Eerst installatie van updates voorbereiden. Ging allemaal goed.
  2. Updates downloaden. Ging allemaal goed.
  3. Installatie van updates voorbereiden. Ging allemaal goed.
  4. Updates installeren. Ging goed tot tussentijds opnieuw opstarten op 37%. Ging niet goed. Startte niet meer op. PC uitgezet en weer aan. Ging verder met installeren. Ging goed tot tussentijds opnieuw opstarten op 75% Ging niet goed. Startte niet meer op. PC weer uitgezet en weer aan. Ging verder met installeren. Ging goed tot tussentijds opnieuw opstarten op 82%. Startte niet weer op. PC uitgezet en weer aan. Ging niet meer verder. Even zwart scherm en kwam toen met mededeling Computer wordt teruggezet naar vorige versie (zijnde versie 1703).
Deze hele procedure heb ik 5x ondernomen (ik lijk wel gek!) maar ik heb dus nog steeds versie 1703.
Ook heb ik het geprobeerd via de Windows 10 update assistent. Zelfde probleem.
Op de HD is nog 273GB beschikbaar dus daar kan het niet aan liggen. Ik heb alleen Windows Defender aan boord.
Nu heb ik op DVD wel het ISO bestand in de kast liggen maar dat is nogal een rigoureuze methode aangezien ik dan ook al mijn progjes kwijt ben zoals muziek bewerking, video montage, teamviewer en nog wat meer. Bovendien zit ik midden in een video montage project. Of is het zo dat bij een verse installatie via ISO, alleen de Windows map wordt aangesproken?
Dat ISO bestand wil ik als laatste redmiddel gebruiken.
Weet iemand wat hier aan de hand is? Ik zie op internet dat er meerderen met dit zelfde probleem zitten maar oplossingen spreken elkaar een beetje tegen.
m.v.g.
 
Heb jij een USB-stick van minstens 4 GB?

Download dan de ISO via het Hulpprogramma nu downloaden

Na download van het Hulpprogramma (= het MediaCreationTool) kies je voor download van de ISO voor andere computers.

Gebruik vervolgens Rufus om de ISO naar de stick te zetten.
https://rufus.akeo.ie/
Is de stick klaar - navigeer vervolgens naar de inhoud van de stick en klik Setup.exe met rechts aan en kies dan "Als administrator" uitvoeren.

Er zal een scherm opstarten en dan begint de voorbereiding.
Is dat gereed kies dan voor de installatie met behoud van bestanden en programma's.
Daarna kan het UpgradeProces beginnen - dit kan enkele uren duren.

Succes toegewenst.
 
Geringe troost: bij mij duurde zo'n update ongeveer 24 uur, (waaronder een del van de nacht, waarbij hij spontaan afsloot zonder dat het karwei klaar was en de volgende dag nog uren bezig was). In elk geval zou ik toch van je nu bestaande installatie een echte kloon maken naar een harde schijf. Want als je alsnog een nieuwe install met je IsSO zou willen doen en dat mislukt heb je in ieder geval (weer) wat.Ik heb van bijna alle pc's in huis zo'n nood-kloon die ik - als ik zin heb - af en toe vernieuw. Dat duurt niet lang.En kost niks als je nog een HD hebt, als is het nog zo'n oudere.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dag jasca,

Ik heb nagenoeg het zelfde gehad, ik heb echt vele vele malen, ook een poging gedaan om te updaten naar 1709. Drama alom! ook met een volkomen uitgeklede pc, 0,0 resultaat!
En inderdaad, vele zitten met het zelfde probleem, allerlei tips, zonder enig resultaat. Wat bij mij wel gewerkt heeft, maak een iso van 1709, en doe een nieuwe installatie.
Belangrijke bestanden had ik naar een andere schijf verplaatst, wat ik later terug gezet heb.
Ook bij de installatie van 1709 kwam het rond 30 % en viel de pc stil, na de reset, werd de installatie afgerond! Dat probleem is er nog steeds!
Maar in ieder geval, 1709 staat er wel op!
Succes!
 
Heb dat probleem ook gehad en heb toen op advies van Arie op de volgende site: Standard • Windows ISO mijn juiste versie gedownload en deze geinstalleerd en alle problemen waren opgelost. Wel kijken naar de juiste taal en naar 32 of 64 bits. succes.
 
Dank voor de reacties. Ik ga ermee aan de slag. Toch blijft bij mij de vraag hangen waarom de installatie blijft steken. Elk probleem heeft immers een oorzaak, toch??
 
Kijk dan eerst eens hoe groot de vrije ruimte op de systeempartitie is.
Want er dient een behoorlijke vrije ruimte aanwezig te zijn.

Het voordeel van de installatie opstarten via een USB-stick houdt in, dat die bestanden dan niet nog weer extra ruimte op de systeempartitie innemen.
 
Hij heeft nog 237 Gb vrij op z'n HD. Ook ik heb het vele malen via een usb stick geprobeerd, ook dat werkte niet. De 1e en/of 2e herstart is het probleem, want daar blijft de pc hangen(scherm zwart) en geen schijfactiviteit meer. Je moet een brute herstart doen, waar, na enkele herstarts de oude installatie wordt hersteld(1703)
De iso heeft invloed op het hele systeem, dus niet alleen de Windows map, omdat je Windows op nieuw installeert. De progjes zul je opnieuw moeten installeren, maar als je dat handig aanpakt, moet dat geen probleem zijn.
Het heeft geen zin om blijven te proberen te updaten, want dat gaat echt niet gebeuren. Wat de reden is van het niet doorstarten van Windows tijdens het update proces, is mij ook een raadsel!
 
Inderdaad Prutser, dat schreef ik al. 237Gb vrij op de systeem partitie.
 
Om mee te beginnen, een ISO is een image van iets en is alleen na virtueel mounten zo te gebruiken, na het op een DVD of USB stick zetten is het geen ISO.

Updaten v.a. die gemaakte USBstick of DVD werkt prima, je dient soms wel de internetverbinding uit te zetten/af te koppelen.
 
Om mee te beginnen, een ISO is een image van iets en is alleen na virtueel mounten zo te gebruiken, na het op een DVD of USB stick zetten is het geen ISO.

Updaten v.a. die gemaakte USBstick of DVD werkt prima, je dient soms wel de internetverbinding uit te zetten/af te koppelen.

Bij een upgrade installatie schakel ik ook de internetverbinding uit!
 
De verbinding met het internet verbreken, ook dat werkte niet, bij mij!
Ik heb echt alle mogelijkheden die worden gemeld op diverse sites uitgeprobeerd, tevergeefs!
jasca heeft nagenoeg het zelfde probleem als ik heb gehad. Het is zinloos, om het blijven te proberen, te updaten!
 
Misschien proberen met verse installatie, dus vanaf 0 beginnen, alle partities verwijderen en opnieuw win 10 installeren.
 
Wat ik in het begin van deze topic al schreef: Zo veel verschillende meningen. Een echt eenduidige oplossing is er kennelijk niet. Ik zal wat moeten proberen.................En ik zie wel waar het schip1709 strand.
Dank
 
Jasca, geloof me, het enige wat werkt is een nieuwe schone installatie W10 1709. Bespaar je de frustraties die ik ook gehad heb, door het telkens weer te proberen. Jij bent 2 dagen bezig geweest, ik vele dagen meer, zonder enig resultaat! Heb jij trouwens een Intel systeem!
 
Yep. Intel Core i5
 
Dacht ik wel, ik heb de Intel Core i7, heb het gevoel dat Intel systemen dit probleem hebben.
Omdat je nagenoeg dezelfde problemen hebt als ik, vandaar mijn vraag.
Ik heb je mijn oplossing gegeven, het is aan jou, wat je nu gaat doen.
 
Nogmaals dank aan een ieder. Hierbij sluit ik deze topic.
gr.
 
Graag gedaan!
 
Dacht ik wel, ik heb de Intel Core i7, heb het gevoel dat Intel systemen dit probleem hebben.
Omdat je nagenoeg dezelfde problemen hebt als ik, vandaar mijn vraag.
Ik heb je mijn oplossing gegeven, het is aan jou, wat je nu gaat doen.

Ik heb een Intel core i3, maar kan altijd probleemloos upgraden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan