• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Opgelost Fall creators update mislukt steeds

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik krijg nu de melding dat hij eerst opnieuw moet worden opgestart, dit na de update
van vandaag -> Kb4074588 16299.248
Maar hij is bijgewerkt, dus ik wacht het wel af.

Dat stond er bij mij ook altijd, na verwijdering van wifi card, staat er nu de melding, KB4058258 is geinstalleert. Heb KB4074588 handmatig gedownload, de installatie ging prima, het was even spannend bij de 30% waar de pc moet herstarten, maar dat ging naar behoren. Ook staat er, dat de update, geinstalleert is. Ik kan duidelijk en overtuigend de conclusie trekken, dat mijn wifi card, de veroorzaker van al de problemen was.
 
Normaal nooit geen problemen ervaren, maar zo lang de update erop staat vindt ik het goed. Ook kan de melding na een paar keer herstarten weer weg zijn. Ik zal de komende dagen eens kijken wat er gebeurd.
 
Zo dacht ik er ook altijd over!
 
Als jij in de update geschiedenis kijkt, wat staat er bij jou bij?
 
Dit staat er bij mij,
5a84212a770ab-Screen_Shot_02-14-18_at_12.42_PM.jpg


Je ziet dat alle updates van Windows, de melding, dat je opnieuw moet opstarten om de installatie te voltooien. Nu de wifi card weg is, zie je direct na W.update, dat de installatie voltooid is.
 
Dit staat er bij mij,
5a84212a770ab-Screen_Shot_02-14-18_at_12.42_PM.jpg


Je ziet dat alle updates van Windows, de melding, dat je opnieuw moet opstarten om de installatie te voltooien. Nu de wifi card weg is, zie je direct na W.update, dat de installatie voltooid is.
Hé Prutser je doet je naam geen eer aan (dat blijkt later) want ik kreeg vandaag de KB4074588 voor de kiezen,en nog wat andere (niet windows gerelateerde) updates. Na ong. 1½ uur downloaden en installeren bleef de zaak weer hangen (de WIFI kaart zat er nog in). Dus weer uitgezet met de knop en weer opgestart. Na 2x een black screen en weer uit en aan zetten was de boel toch geinstalleerd. Maar.....ik wilde wel eens weten of de WIFI kaart ECHT het probleem is. Dus weer opnieuw opgestart en dus weer een vastloper! Toen de WIFI-kaart eruit gewipt en opnieuw opgestart. Ging veel vlotter. Daarna nogmaals opnieuw opgestart. Ging als een speer! Nog een keer opnieuw opgestart. Bleef ook nu NIET meer hangen en alle updates zijn nu gewoon geinstalleerd. Dus met jou dezelfde conclusie: De WIFI-kaart was de boosdoener!
Daar zijn we met z'n allen al vanaf november mee aan het klooien geweest. Maar eindelijk dan toch met een juiste conclusie, lijkt mij.
Bedankt man!
 
Wat fijn dat het nu ook bij jouw opgelost is. Dat zo'n wifi card je maandenlang bezig kan houden!
Jij had idem problemen als ik, dus ja, ook bij jou was dat het probleem!

Het is geheel aan jaantje te danken, die op 1 januari 2018 in een reactie aangaf, dat na het verwijderen van zijn wifi card zijn problemen opgelost waren!
Deze tip bleek goud waard!
 
Mooi dat je de oorzaak hebt gevonden dankzij de tip van Prutser.
 
Ja dat klopt, dankzij hun beide :)
 
Wat fijn dat het nu ook bij jouw opgelost is. Dat zo'n wifi card je maandenlang bezig kan houden!

Ik heb de update verwijderd, lan kabel aangesloten, wifi uitgezet en nu geeft hij de melding niet meer.
Ook viel het mij op dat het configureren nu maar 5 minuten in plaats van 20 minuten duurde.
Het was mij vaker opgevallen dat een update/upgrade langer duurde dan gemiddeld.
Voortaan dan maar de lan kabel gebruiken voor het updaten.
 
Die melding begrijp ik ook niks van, wel geïnstalleerd, maar een herstart is nodig om te voltooien, en dan nog blijft de melding! Net of de wifi card het systeem nadelig beïnvloed!
Wil daar toch eens nog een keer verder op zoeken.
 
Ja wel toevallig dat ik gisteren op dit topic reageer en het dan zelf ook heb.
Maar ik heb het idee dat het updaten sinds de herst upgrade langer duurt.
Het zou kunnen dat de wifi kaart niet goed werkt met de nieuwste versie.
Mijn laptop is 14 maanden oud, maar de drivers al langer, dus is dit al een ouder model.
 
Mijn laptop is 14 maanden oud, maar de drivers al langer, dus is dit al een ouder model.

Je laptop is nog bijna nieuw, dat mag geen probleem zijn.

Je kan inderdaad een probleem hebben met je wifi card of de drivers ervan!
Zijn er geen nieuwere drivers beschikbaar?
 
Je kan inderdaad een probleem hebben met je wifi card of de drivers ervan! Zijn er geen nieuwere drivers beschikbaar?

Nee die zijn er niet, maar het ligt ook niet aan de driver.
Want heb ik nog niet zo lang geleden verwijderd en opnieuw geïnstalleerd,
dit omdat de wifi regelmatig uitviel.
Dit kwam voor een deel door de herfst upgrade en werd verbeterd na een update.
Ook was mijn modem stuk.

Je laptop is nog bijna nieuw, dat mag geen probleem zijn.

De laatste divers zijn van 2015.
 
De laatste divers zijn van 2015.
Kan ook een rol spelen dat (bepaalde) drivers al een aantal jaren oud zijn.

Het is soms uiterst moeilijk om de vinger op de zere plek te leggen.

Ik vind het moeilijk systeemdrivers te updaten, ik gebruik daarvoor een betaalde programma, die ik naderhand weer verwijder. Mijn computer is van 2012, maar heb wel de laatste beschikbare drivers uit latere jaren t/m 2017

Bij mij gebeurt sinds kort, dat af en toe mijn bios in het eerste scherm blijft hangen.
Ik zit daar verder niet mee, maar toch, hoe kan zoiets opeens optreden.

Heb wel het idee dat het met Windows 10, het niet eenvoudiger op geworden is!
 
Ja zeker door de 1709 versie is het iets minder geworden. Dit zal ook zeker met de drivers te maken hebben. Want er zijn als voorbeeld videokaarten die een update nodig hebben om goed met de 1709 te werken.
Maar het werkt voor de rest wel goed. Ik hoop alleen dat er niet bij elke upgrade weer andere problemen bij komen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan