• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Fallback Netwerk Verbinding

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sjaak snor

Vaak hier
Lid geworden
27 jun 2015
Berichten
730
Waarderingsscore
3
Beste leden,

Ik heb mijn desktop boven staan, daar is geen mogelijkheid voor om met de kabel te komen, helaas.
De oplossing was HomePlugs. Helaas is deze techniek, tenminste toen ik deze set in 2013 kocht, nog niet perfect. Vaak heb ik dat mijn vaste kabel zijn verbinding verliest. Wel verbonden, maar geen enkele ping naar google.nl of degelijke.
Mijn oplossing is dan om mijn pc met wifi te verbinden, maar tussen de tijd dat je je pc met wifi verbind, en Windows door heeft dat je een verbinding hebt (de wifi) de wél werkt, zijn we ook weer een flinke minuut verder. Niet heel lang, maar wel heel vervelend.
De oplossing is dan ook vaak om handmatig de Netwerkkaart uit te schakelen via configuratiescherm. Om vervolgens

Nou kwam in mijn gedachten langs, dat ik vast niet de enige ben met dit probleem, en dat hier al vast wel een mooie oplossing ergens voor is, heb alleen online nog niet kunnen vinden waar ik naar opzoek was.

Ik zal het verhaal even verkorten:
- Als mijn LAN verbinding geen internet meer heeft (Dus de kabel is wel aangesloten, maar geen netwerk beschikbaar), dan zou de wifi aan moeten gaan en moeten verbinden met mijn wifi netwerk, tegelijkertijd zou de LAN verbinding dan uit gezet moeten worden.

- Eens in de zoveel tijd een korte check van mij LAN om te kijken of er weer een netwerkverbinding beschikbaar is, als dat zo is wifi uit, en LAN aan (Wat hij dan al in theorie is, aangezien je moet pingen vanuit die kaart)

Nog even voor de duidelijkheid, als ik bedoel LAN geen verbinding, dan bedoel ik niet dat Windows zegt dat er geen kabel is aangesloten, dan bedoel ik dat er staat "Internet niet beschikbaar".

Iemand die misschien weet waar ik moet gaan zoeken?

Alvast bedankt,
Mvg,
Sjaak
 
Laatst bewerkt:
Wat je allereerst eens kunt proberen is naar jou netwerkadapter te gaan en daar het vinkje verwijderen.

Druk Windows Logo Key + X tegelijkertijd in en kies Apparaatbeheer. Vouw de categorie Netwerkadapters open en dubbelklik links op de betreffende netwerkadapter. Klik op het tabblad Energiebeheer (indien beschikbaar). Verwijder het vinkje dat staat voor De computer mag dit apparaat uitschakelen om energie te besparen.
 
Hoe lang is de lan kabel die jij gebruikt?
Heb jij het modem al eens van het stroom gehaald als de lan kabel was aangesloten?
 
Dag Arie, Bedankt voor je reactie!
Helaas was er geen vinkje bij energiebesparing te zien(Stond al uit)

De vaste kabel die ik gebruik is zo een 4 meter, deze loopt naar mijn HomePlug in mijn kamer toe.
Een directe verbinding naar mijn Router was helaas niet mogelijk, en de HomePlug wil nog wel eens zijn dienst weigeren van tijd tot tijd. In de meterkast zit de HomePlug direct in het stopcontact, en direct op het modem.
 
De beste verbinding met homeplugs is, als beide apparaten op de zelfde stroomkring zitten.
 
Je zou anders een router kunnen kopen die tot 3 verdiepingen verbinding geeft.
Die heb ik eerder ook gehad en gaf zelfs door een betonnen vloer goed signaal.
Koste toen ongeveer 80 euro.
 
De oplossing die voor thuisgebruik tegenwoordig het meest gekozen wordt is de mesh kit. Je koppelt een zo'n apparaat met de kabel aan je router. De andere worden draadloos met elkaar verbonden. Ze bekijken zelf ook wat de beste verbinding is.

Een ander voordeel van deze oplossing is ook dat je niet alleen met je PC maar ook met bijvoorbeeld je mobiel goede verbinding hebt.

Pas geleden heb ik er in dit topic ook over gesproken: Vraag - netwerk probleem
 
@Abraham54 Ik ben hier inderdaad van op de hoogte, helaas is dat niet mogelijk, en heb ik verschillende tests gedaan met de snelheden, en er zo achter gekomen welk stopcontact het beste werkt, vandaar dat ik nu ook met een 4Meter kabel zit die richting de andere kant van mijn kamer loopt.

@Aarie25 Op dit moment hangt er beneden een Tp-link Archer C7, zou ik er een flinke prestatie verbetering mee krijgen als ik een andere router koop?
Want dan komen we inderdaad bij de suggestie van @Rubensky , een Mesh system is tegenwoordig inderdaad wel echt een grote upgrade.

Maar nog even terug komend op de orginele vraag van deze post
Kan ik software matig detecteren of mijn LAN verbinding down is, en dan automatisch wifi aanzetten. Is daar al bestaande software voor? Of zou ik moeten kijken of ik met cmd scripts aan de gang moet gaan?
 
Als ik kijk voor routers voor 3 verdiepingen/dikke muren kom ik ook op Mesh uit.

Ik denk niet dat er software is die aangeeft dan de lan er uit ligt en dat je dan automatisch de wifi aan kunt zetten. Je zou wel eens kunnen kijken of er veel snelheid verschil zit tussen lan en wifi.
Mocht dit met de wifi veel hoger zijn, kan de kabel ook slecht werken.
 
De wifi(20down/20up) is aanzienlijk slechter dan mijn HomePlug kabel(40down/30up). Beneden met de kabel rechtstreeks in de router heb ik (120down/50up). Denk dat het een goede tijd is om te gaan investeren in een Mesh systeem.

Bedankt voor het advies, ik ga aan de slag!
 
Dat zijn grote verschillen.
Ik ben benieuwd wat een Mesh voor snelheid gaat geven boven.
 
Als het goed is gaan apparaten die via LAN zijn verbonden automatisch over op de wifi wanneer de LAN weg valt. Maar de LAN valt meestal pas weg als je de kabel eruit haalt. Goed met Home plug kan hij iets vaker wegvallen maar over het algemeen kan worden gesteld dat (directe LAN) stabieler is dan wifi.

Wat een Mash kit betreft is een en ander sterk afhankelijk van welk product je koopt. En voor het basisstation geldt nog de doorvoer is ongeveer gelijk aan de snelheid van de poorten op je router.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan