• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Favorieten exporteren uit Edge naar Chrome

Status
Niet open voor verdere reacties.

Roodje

Gevestigd lid
Lid geworden
4 aug 2014
Berichten
462
Waarderingsscore
0
Dag vrienden, het lukt mij niet om mijn favorieten uit Edge naar Chrome te exporteren. Ik heb begrepen dat dit vaker voorkomt. Is er iemand die mij kan vertellen hoe ik dit zou kunnen doen?
 
Het is eerder andersom. Je kunt het eenvoudig importeren in Chrome.
 
Dank voor je meedenken BT maar het importeren in Chrome had ik al gedaan. De instructies in Chrome zijn duidelijk en hij geeft door het draaiende cirkeltje ook aan dat hij bezig is maar in de bladwijzerbalk van Chrome verschijnt niets.
 
Eerst vanuit Edge je favorieten exporteren naar een bestand: Edge instellingen … algemeen "importeren of exporteren" … naar bestand exporteren, kan je kiezen waar te zetten. Daarna in Chrome bladwijzerbeheer en bladwijzers importeren uit bestand.
 
De methode die Black Tiger noemde, schijnt wel vaker niet te werken.
Als je het doet zoals artstudiog beschrijft, moet het wel gaan lukken.
Wanneer je graag een wat uitvoeriger handleiding zou zien (met veel afbeeldingen erbij), dan kun je deze handleiding van clarkie gebruiken: Favorieten in Chrome.
Lees in dat topic ook wat daarna volgt.

Succes!
 
Leuk beschreven topic.

Ik had zelf een probleem met de nieuwste versies van Edge DEV (met chromium engine) en het importeren direct vanuit Firefox.

In eerdere versie was dat geen probleem, dus laatst via Firefox de favorieten als HTML geëxporteerd en geïmporteerd in Edge Dev.

En dat ging goed - de favorieten in Edge Dev zijn net zo georganiseerd als in Firefox, ook de taakbalk.

Edge Dev is de toekomstige Edge browser in Windows 10 en is snel te noemen.

Meer informatie:

Edge Dev kan je nu helemaal naar Nederlands zetten - stel je Edge Dev als standaard in - dan wordt deze ook automatisch geupdated.

Edge Deve is er nu ook voor Windows 8 en Windows 7 en ook Android.

Wil je Chrome kwijt vanwege de privacyschendingen die er inzitten, is Edge Dev zeker de moeite waard om uit te proberen.
 
Ik heb de methode van artstudiog gevolgd en het resultaat was 100%. Dank voor de tip. De post van A54 vond ik erg interessant. Omdat ik ook zo m'n twijfels heb over de privacyschendingen van Chrome vind ik Edge Dev zeker het overwegen waard. Wanneer komt deze browser beschikbaar?
 
Mooi dat die methode werkt. Ik gebruik geen Chrome maar ging er wel van uit dat die zoiets in orde zouden hebben. Schijnbaar dus niet.
Weer wat bijgeleerd. ;)
 
Ik heb de methode van artstudiog gevolgd en het resultaat was 100%. Dank voor de tip. De post van A54 vond ik erg interessant. Omdat ik ook zo m'n twijfels heb over de privacyschendingen van Chrome vind ik Edge Dev zeker het overwegen waard. Wanneer komt deze browser beschikbaar?

Edge Dev is inmiddels bèta en werkt voortreffelijk, een echte aanrader.
 
Die Edge Dev, is dat een update of een nieuwe Edge installatie?
Ik heb geen zin om alles weer in te stellen op 3 pc's.
 
Edge Dev is de nieuwe versie van Edge maar is nog in ontwikkeling. Best gewoon afwachten tot die automatisch bijgewerkt wordt. Deze versie wordt waarschijnlijk in de "grote" update van volgende maand opgenomen. Is meer bedoeld voor ontwikkelaars en ongeduldige mensen zoals Abraham54 en ikzelf ;-)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan