• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Advies FAVORIETEN IN EDGE

Status
Niet open voor verdere reacties.

Notaris

Nieuw lid
Lid geworden
29 sep 2008
Berichten
3
Waarderingsscore
0
Het schijnt niemand te lukken om in gewone bewoordingen op te schrijven in welke map of op welke locatie de website links die ik in EDGE heb vastgelegd, zijn opgeslagen.
Ik heb bewust hele vreemde namen verzonnen voor enkele sub mappen en middels een zoekmachine (Everything) daarna deze trachten terug te vinden, maar helaas. Onvindbaar voor mij.
Ik moet nu gaan switchen van machine en dreig daardoor heel veel voor mij belangrijke links te verliezen.

Anno 2018 kan of wil niemand dat hier op dit Forum aan mij uitleggen. Jammer!
 
In gewone bewoordingen kan ik het ook niet.
Die zouden hier moeten te vinden zijn.
%UserProfile%\AppData\Local\Packages\Microsoft.MicrosoftEdge_8wekyb3d8bbwe\AC\MicrosoftEdge\User\Default\Favorites.
Ik betwijfel of je er iets aan hebt. maar wat je wel kan doen is: je favorieten eerst exporteren naar een bestand en nadien je favorieten terug importeren in edge op je nieuwe machine.
Hoe?
Links bovenaan, klik op de drie puntjes. -> volledig onderaan Instellingen -> Importeren uit een andere browser -> Naar bestand exporteren -> Opslaan.
Om terug te zetten op je nieuwe machine:
Links bovenaan, klik op de drie puntjes. -> volledig onderaan Instellingen -> Importeren uit een andere browser -> Uit bestand importeren-> bestand kiezen -> Openen
Hopelijk heb je er iets aan.
 
@Dotchiejack sinds versie 1803 uitgebracht werd is de map "Favorites " leeg en dient men elders de favorieten te zoeken ...de exacte locatie is dan ook %UserProfile\AppData\Local\Packages\Microsoft.MicrosoftEdge_8wekyb3d8bbwe\AC\MicrosoftEdge\User\Default\DataStore\Data\Nouser1\120712-0049\DBStore
*in de map DBStore bevind zich dan de spartan.edb (hier is deze 6144kB) en dit zijn dus je favorieten die onbereikbaar geworden zijn tenzij je een .edb bestand kunt omzetten ...

@Notaris jij had eerder je vraag gesteld in een topic van 2017 en daar antwoord ik dus niet … nu heb jij tevens ook je antwoord !
**ten 2de is iedereen hier als vrijwilliger d.w.z. dat je soms een geruime tijd dient te wachten voor je een antwoord kan krijgen ...
 
Laatst bewerkt:
@ Emi weer wat bijgeleerd in gewone bewoordingen:innocent:
 
Topic verplaatst van Algemeen naar Internet en E-mail.
 
ben effe aan het zoeken geweest en er is een manier zijnde het wel door het installeren van de EdgeManagingTool (klik op de groene "Download button" om deze op te halen ..) om je favorieten snelkoppelingen te backuppen …..
*de edge dient wel niet in gebruik te zijn indien je het tool opstart ...

View: https://youtu.be/DJWhsOUD5DU?t=4
 
@Dotchiejack sinds versie 1803 uitgebracht werd is de map "Favorites " leeg en dient men elders de favorieten te zoeken ...de exacte locatie is dan ook %UserProfile\AppData\Local\Packages\Microsoft.MicrosoftEdge_8wekyb3d8bbwe\AC\MicrosoftEdge\User\Default\DataStore\Data\Nouser1\120712-0049\DBStore
*in de map DBStore bevind zich dan de spartan.edb (hier is deze 6144kB) en dit zijn dus je favorieten die onbereikbaar geworden zijn tenzij je een .edb bestand kunt omzetten ...

@Notaris jij had eerder je vraag gesteld in een topic van 2017 en daar antwoord ik dus niet … nu heb jij tevens ook je antwoord !
**ten 2de is iedereen hier als vrijwilliger d.w.z. dat je soms een geruime tijd dient te wachten voor je een antwoord kan krijgen ...


Emi, je schrijft dat het sinds versie 1803 te vinden is op: %UserProfile\AppData\Local\Packages\Microsoft.MicrosoftEdge_8wekyb3d8bbwe\AC\MicrosoftEdge\User\Default\DataStore\Data\Nouser1\120712-0049\DBStore
Ik heb Windows-10 Pro en versie 1803 maar bij mij staat in de submap "ACE" geen map "MicrosoftEdge"
Ik vind het fijn dat je de moeite hebt genomen dit te melden, maar je ziet wat voor een zooitje men er bij Microsoft van maakt. Ook daar (behoort) men te weten dat veel mensen hun links willen bewaren, maar daar heeft men schijnbaar gewoon het lak aan het klootjes volk.
 
een submap "ACE" staat er bij mij ook niet een map "AC" staat er wel ..
het zou kunnen dat deze map AC hoort bij de verborgen systeemmappen en daarom dien jij eens na te gaan of deze optie geselecteerd staat om ook de verborgen mappen en bestanden weer te geven ..
Ashampoo_Snap_maandag 20 augustus 2018_12h55m09s_001_.png

*gebruik ook ik hier de pro .
 
bij nader inzien staat het weergeven van verborgen mappen en bestanden bij u al aan anders kon je ook zo ver niet geraken want de "AppData" is zo een verborgen systeem map ..
*waarom gebruik je niet het tool uit bericht #6
 
De tool die EMI opgeeft in bericht #6 doet exact hetzelfde als wat uitgelegd staat in bericht #2 van DotchieJack. Je krijgt dan een html bestand waar al je favorieten/mappen in staan. Dat bestand kan je dan op een andere pc terug importeren in Edge via dezelfde weg.
 
Anno 2018 kan of wil niemand dat hier op dit Forum aan mij uitleggen. Jammer!

Als jij kijkt bij onze forum regels onder nummer 11, dan staat er dat het niet gewenst is om te reageren op een topic waar al meer dan 2 weken geen reactie is geplaatst.
Dus gelijk roepen dat jij niet wordt geholpen is onnodig.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan