• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Field 'template' doesn't have a default value

Status
Niet open voor verdere reacties.

Berend Jansen

Gewaardeerd
Lid geworden
16 dec 2013
Berichten
1.333
Waarderingsscore
45
Ik kan geen nieuwe pagina op onze website meer aanmaken na een storing bij de provider. Ik krijg, na het typen van de paginanaam deze melding: "ERROR! Field 'template' doesn't have a default value "
Iemand een idee wat dit kan zijn?
 
Lijkt mij een kwestie van even de provider bellen. Na de storing gaat er iets niet helemaal goed.
 
Als je al geen connectie met de database hebt zal je die eerst opnieuw moeten opbouwen.
 
De connectie is er wel al weer. Site werkt, email (via Thunderbird) en webmail ook.
Alleen het maken van een nieuwe pagina geeft een foutmelding en bij een nieuw agenda-item wordt gemeld dat deze is aangemaakt, maar deze komt niet in de lijst en ook de aanmeldlink wordt dan niet geplaatst.
 
Het zou kunnen zijn dat je in Thunderbrid je profiel moet vernieuwen.
 
De gewone webhosting daar is schrikbarend duur.
Welk pakket heb jij daar?
 
2000 MB Webhosting Account Linux.
Kost € 54,00 per jaar. Is dat duur?

We zijn al sinds 2004 bij deze provider en het bevalt prima. Nog nooit overwogen een ander te nemen, vooral ook vanwege de prima technische ondersteuning. De spaarzame storingen worden altijd zeer snel verholpen.
Deze specifieke was wat moeilijker, maar ook dat werd uiteindelijk opgelost: "Het bleek dat voor uw CMS, MySQL niet in strict-mode moet staan. dit is normaal wel het geval. Ik heb MySQL-strict mode voor uw account uitgezet. Wellicht dat dit direct ook uw agenda probleem oplost. "
En jawel, alles werkt weer zoals het hoort.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan