• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Opgelost Fijn, die update KB4490481.

Status
Niet open voor verdere reacties.
@Emi: Ik heb dus kans dat in versie 1904 mijn probleem reeds is opgelost? Maar dat is blijkbaar nu nog de insider versie dus ik zal nog even moeten wachten.
Toch, als het een universeel probleem met versie 1903 zou zijn had ik meer klachten op het internet verwacht.
 
@porrelaar veng spreekt over de office 2016 versie1903 die op 09/02/2019 werd uitgebracht en nu reeds aan versie 1904 zou moeten zitten build 11527.20004 want deze werd op 01/04/2019 uitgebracht .

bron : Update history for Office Insider Channel
Emi, versie 1904 van Office is alleen beschikbaar voor Insiders. Dat staat ook onderaan jouw post: "Update history for Office Insider Channel". Veng is vrijwel zeker geen deelnemer aan het Office Insider programma.
Voor de gewone gebruikers (zeg maar 99% van de gebruikers van Office) werd versie 1903 vrijgegeven op 1 april 2019.
Ik weet niet wanneer versie 1904 van Office beschikbaar komt voor de gewone gebruikers. In ieder geval zal dat pas gebeuren wanneer hij voldoende getest is door de Insiders.
 
Ik ben bij mijn weten idd geen deelnemer van dat insider programma.
Ik hoop er wel achter te komen wat er met die versie 1903 aan de hand is. Ik zou erg onthand zijn als ik die excel files niet meer zou kunnen gebruiken. Daarom heb ik ook een backup in LibreOffice gemaakt.
 
De Office-update kwam automatisch, daarom heb ik dat even op handmatig gezet. Het zou natuurlijk nog kunnen dat de download corrupt was natuurlijk. Mss moet ik het nog eens proberen. Het feit dat het internet niet explodeert van meldingen zegt ook wel iets.
Wat me ook opgevallen is is dat het opvragen van de updategeschiedenis op mijn desktop veel langer duurt dan op mijn laptop. Er staat ook wel meer op, maar toch.
 
Heb zojuist de update van Office gedraaid. Helaas. Zie hier de foutmelding bij een kleine file. Van de grote file krijg ik deze opsomming niet eens te zien.
Dan maar zo meteen weer de image terugzetten.
 

Bijlagen

  • Office 2016 melding 1.jpg
    Office 2016 melding 1.jpg
    54,4 KB · Weergaven: 3
De "fout" is groter dan ik dacht. Ik kan in deze versie van Office helemaal geen grafiek maken. Kan dat mss met een instelling te maken hebben? Of met een invoegtoepassing (zo goed ken ik Excel niet)? Al zou ik dat vreemd vinden.
Ik wacht dus nog even met het terugzetten van een image. Mss vanavond.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb via "feedback" in excel melding gemaakt bij Microsoft Support NL. Ben benieuwd of ik iets terug hoor.
 
Ik blijk toch niet de enige met dit probleem te zijn:
 
Omdat er op het forum ook gesproken wordt over de voorgeschiedenis van de Windows installatie heb ik de laptop toch maar eens de update van Office 2016 gedraaid. Op de laptop géén problemen!
Ja, mijn desktop komt van Windows 7 af. Het zou kunnen dat rechtstreekse Win10 installaties géén problemen hebben. In dat geval zou het dus eerder met Windows dan met Office zelf te maken hebben.
 
Ook in de VS natuurlijk de zelfde problemen:
Blijkbaar is de oorzaak nog niet gevonden want er worden allerlei niet werkende adviezen gegeven.
Wachten en niet updaten lijkt vooralsnog de enige oplossing.
 
Het beste advies wat ik je kan geven is Windows 10 schoon installeren in jouw desktop.

Alle Windows 10 versies geupgradet uit Windows 7 ontkomen daar op gegeven moment niet aan!
Dit feit geldt al vanaf 2016!
 
het gaat je voornamelijk om de KB4490481 die je problemen geeft eergisteren kwam hier vervolgens de KB4493509 binnen ..heb jij deze ook al binnen gekregen !
 
@Abraham54: Een schone installatie stel ik toch zo lang mogelijk uit, ook al weet ik dat dat die problemen waarschijnlijk op zal lossen. Ik verwacht problemen met allerlei oudere programma's. Ook al zijn er bij die ik zelden gebruik maar ik wil ze wel beschikbaar houden. Verder zijn door iemand die niet meer beschikbaar is programma's op een bepaalde manier ingesteld die ik niet kan herhalen. Dat programma heb ik wél nodig.
@Emi: KB4490481 is er weer af omdat ik een image heb teruggezet. KB4493509 heb ik 9 april gekregen. Zo lang ik Office niet update heb ik geen problemen.

Het enige dat me opvalt is dat het lang duurt voordat ik de geschiedenis van updates te zien krijg. Lang is hier dan betrekkelijk, zo'n 10 seconden terwijl hij er op de laptop vrijwel direct staat. Mss doordat hij ook al de oorsponkelijke win7 updates bij telt?
 
Mss doordat hij ook al de oorsponkelijke win7 updates bij telt?
Nee, dat kan niet. Ik ga er nu even vanuit dat jij Windows 10 versie 1809 hebt. Wanneer jij klikt op Geschiedenis van updates weergeven, dan worden alleen de updates getoond die je voor versie 1809 hebt gekregen. Updates van vorige versies van Windows 10 (en natuurlijk ook updates voor Windows 7, die je jaren geleden hebt geïnstalleerd) worden niet getoond en kunnen ook niet getoond worden.
 
Ik heb idd Win10 1809, geïnstalleerd in oktober.
Ik zal schijfopruimen nog eens draaien. staat weer 2.7 GB overbodig in.
Maar dat zal het wel niet zijn.
 
aangezien je de update KB4493509 binnen heb gekregen word de KB4490481 overbodig nu ..
 
Ik kan me voorstellen dat oplossingen langer duren maar ik vind het vreemd dat er nog niemand gevonden heeft wat de oorzaak is van het grafiekenprobleem of dat er officiële meldingen door gerenommeerde sites worden gedaan.
Als de oorzaak ligt in het upgraden van win7 moeten er toch veel gebruikers last van hebben.
 
niet alleman gebruikt dan ook de Microsoft Office .. ik in elk geval al niet .. daarbij heb ik destijds zelfde upgrade gedaan van de W7 naar de W8 en daarna kwam de W8.1 en tenslotte de W10doch deze heb ik hier reeds vernieuwd .
 
"niet alleman gebruikt dan ook de Microsoft Office " Zeker, maar ik verwachtte vooral reacties van zakelijke gebruikers. Mss relatief een kleiner aandeel, maar zij zullen wel harder piepen. Ik hoor echter nog niets:D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan