• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Advies File extensies veranderen via een batch omzetting

Status
Niet open voor verdere reacties.

Veng

Elite lid
Lid geworden
27 nov 2012
Berichten
6.543
Waarderingsscore
137
Dit is een vervolg op mijn tread: "Vreemd gedrag HDD, SMART data zijn gereset".
Want zoals ik daar al aangaf was er ook iets vreemd met mijn mp4 files. Daar ben ik nu ook achter: de files worden weergegeven als .mp4 maar zijn eigenlijk .mpg files. Als ik de extensie rename van .mp4 naar .mpg komt er ook weer de juiste datum te staan.
Dit is bij al mijn .mpg files gebeurd. En dat zijn er nogal wat. Hoewel geen ramp, vroeg ik me toch af of er een slimme manier is om al die extensies om te zetten zonder dit stuk voor stuk te moeten doen.

Dit draadje mag even gewist worden. Er gebeuren nog meer voor mij onverklaarbare zaken
 
Laatst bewerkt:
Als ik de titel van het onderwerp lees .
File extensies veranderen via een batch omzetting

Begrijp ik daaruit door een batchfile te runnen al de extensies tegelijk hernoemen

Rename *.mp4 *.mpg
 
Waarom geef jij dan een link voor het converteren, als je weet wat de TS wil?
 
Hoewel geen ramp, vroeg ik me toch af of er een slimme manier is om al die extensies om te zetten zonder dit stuk voor stuk te moeten doen.

Wat wil de TS juist . Hernoemen (renamen) of omzetten (converteren)
 
"Als ik de extensie rename van .mp4 naar .mpg komt er ook weer de juiste datum te staan. "
Dus precies wat ik vroeg, de extensie zelf omzetten.

Is ook lastig vanuit jullie positie te beoordelen. Ik heb .mp4's van mijn fototoestel en .mpg's van conversies van tv programma's opgenomen via een pc kaart (mijn TV speelt alleen .mpg af. Die van mijn fototoestel zet ik niet om).
Ik kijk naar de datum en alle datums die op "1970" staan zijn oorspronkelijk .mpg files.
Wie of wat de omzetting veroorzaakt heeft weet ik niet, maar dit hang m.i. samen met de geresette SMART waarden van mijn hdd. Daarom zit er nu ook een nieuwe hdd in.

Dus nogmaals wat er gebeurd is: Iets heeft er voor gezorgd dat van alle .mpg files de extensie is omgezet naar .mp4. Daar hoort blijkbaar bij dat de datums naar 1-1-1970 zijn gegaan. Zet ik de extensie terug, dan komt ook de originele datum weer terug.

Op dit moment heb ik geen andere keuze dan handmatig al die files op te zoeken en de extensie om te zetten. Ik weet niet hoe de master file table werkt maar daar staan de datums van de files blijkbaar in. Mss is daar iets mis gegaan raad ik dan maar. Ik blijf even denken dat een spanningspiek iets met mijn hdd heeft gedaan.
Ik heb alles naar mijn nieuwe drive gekopieerd maar de fout gaat gewoon mee.

Het gekke is dat als ik zo'n file echter naar een USB stick kopieer, de extensie op .mp4 blijft staan maar de datum wél de goede waarde krijgt!
 
@ Swaken: Hoewel ik het ook nog niet allemaal overzie begrijp ik nu dat die datum niet toevallig gevallen is. Ik ga het ook niet allemaal doorworstelen want die kennis lost mijn probleem toch niet op. Die specifieke datum is echter blijkbaar goed verklaarbaar.
@Abraham54: Goede tip. Die bulk extension changer komt aardig in de buurt van wat ik zoek. Alleen kan die niet op datum zoeken maar alleen op extension.
Daarom ga ik eerst de "bulk rename utility" eens bekijken.
 
Laatst bewerkt:
Die "Bulk Extension Changer" heeft Java nodig dus die heb ik even links laten liggen want ik heb Java er ooit afgegooid..
Die "Bulk Rename Utility" heeft niet zo'n moeilijke interface als het lijkt. Het meeste kun je ongewijzigd laten. Binnen 15 minuten had ik alle files van de gewenste extension voorzien. Hulde.
Ik moest wel folder voor folder werken en de files selecteren maar het werkt toch zo snel dat ik mijn back-up mss ook wel op deze manier omzet, anders dan met mijn automatisch sync programma, want die gaat waarschijnlijk alle video's eerst wissen en dan vervangen door de gewenste exemplaren. Het blijken er 340 te zijn.
Ik heb nog geen ongerechtigheden ontdekt.
 
Is ook lastig vanuit jullie positie te beoordelen. Ik heb .mp4's van mijn fototoestel en .mpg's van conversies van tv programma's opgenomen via een pc kaart (mijn TV speelt alleen .mpg af. Die van mijn fototoestel zet ik niet om).

Ik ben even je andere topic gaan lezen . Ik vermoed dat de software van de TV kaart de datumnotatie omzet .Daardoor worden de bestanden dan onbruikbaar want op 1-1-1970 bestond Windows nog niet .
In de software van de tv kaart zit een bug die eigenlijk moet gemeld worden en dan een update zou moeten voor verschijnen die het probleem moet verhelpen met die tijdsnotatie . ik veronderstel dat je die PC kaart in je computer geplaatst hebt om van je TV naar je computer te streamen zodat je ook TV op je PC kan kijken .
Wat is de juiste bedoeling dat je die wilt omzetten ? Om ze te kunnen bekijken . Normaal zou dat dan moeten lukken met Quictime Player van Apple .
https://support.apple.com/kb/DL837?viewlocale=nl_NL&locale=nl_NL
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Nee, sorry. Het is compleet anders. Die TV kaart is een Anysee E7PS2CICRPlus DVB-T/C, USB2.0. Die gebruik ik al vele jaren om op mij PC TV te kunnen kijken (voorkomt ruzie met mijn ega :) ). Sommige programma's neem ik op. Dat kan alleen in .mpg en .trp. Ondanks dat hij in .mpg kan opnemen kan mijn TV dat specifieke formaat niet aan en converteer ik nog eens appart naar .mpg. Dan zet ik het op een usb stick en stop die in mijn TV.
Dit alles ondanks het feit dat ik op een gegeven moment een HDMI kabel heb doorgetrokken en sindsdien ook via HDMI kan kijken. Vooral de kleinkinderen kijken veel via op stick opgeslagen filmpjes.
Dit werkt mss omslachtig maar perfect.

Nu het hdd verhaal: Ik had Cristal DI geupdate en keek toevallig even naar de SMART-data. Tot mijn verbazing waren al die waarden gereset/ overschreven, behalve in het apparte veld "bedrijfsuren". Dat vld stemde niet overeen met het veld dat in het rijtje staat. Toen ik verder ging kijken viel me op dat de datums van de video files op 1970 stonden. Later zag ik dat dit alleen voor de .mp4 files gold (terwijl dit .mpg files moesten zijn). Wanneer dit ontstaan is weet ik niet, want ik had voor de vakantie alles geback-uped, dus ook die .mp4-files stonden op 1970. Het is dus ten minste 4 weken of langer geleden ontstaan.

Het feit dat de SMART-data gereset/overschreven leken geeft mij de overtuiging dat dit samenhangt met die datum files. Al kan ik daar niet zeker van zijn. En zoals eerder gezegd, zodra ik die video-files weer rename naar de extensie .mpg, kloppen ook de datums weer.

Op dit moment heb ik een nieuwe hdd geplaatst, alles overgezet en de files weer goed gezet. Voor mij is het probleem dus opgelost, al zou ik graag zeker weten wat er mis is gegaan.
 
Ha ik dacht dat het net andersom was dat je streamde van TV naar PC , want dan kon er een verklaring voor zijn , maar nu vind ik het wel iets heel vreemds .
 
@Swaken: De oorzaak van die 1970 is toch niet zo onbegrepen als ik dacht en nu kom ik toch dichter bij jouw veronderstelling: Als ik een opgenomen file van de TV kaart met mijn converter omzet en .mp4 kies zet hij er idd die oude datum bij. Lijkt idd een bug te zijn in mijn convertersoftware. Een niet meer recente versie van Ultra Video Splitter.
Ik zou zo maar een poos geconverteerd kunnen hebben met die .mp4 stand. Daar let ik niet altijd op. Al herinner ik me niet die stand ooit gekozen te hebben. Maar ja. Dat krijg je als je een slecht geheugen hebt.
Ik ga eens kijken of ik een gratis update van die converter kan vinden.
Blijft over dat mijn hdd nieuwe SMART gegevens heeft gekregen. Een spanningspiek zou zo maar e.o.a. interne reset uitgevoerd kunnen hebben.
 
Laatst bewerkt:
@Swaken: Mijn geheugen brengt steeds meer terug: die .mp4 had ik wel degelijk zelf ingesteld kwam ik in een back-up van de settings tegen. Reden is eenvoudig: het h264 - AVC mp4 formaat is veel kleiner dan het .mpg formaat. Mijn settings zijn dan mogelijk niet veranderd alleen die datum zet hij er verkeerd neer. Dat zal dan idd wel met het achterblijven van updates te maken kunnen hebben. Kijken of ik dat hard kan maken.
Ik heb nu alle extensies, waarschijnlijk onnodig, omgezet naar .mpg maar ze hebben nu in elk geval wel de juiste datum. Dat vind ik niet onbelangrijk en laat dat voorlopig maar zo. De files worden toch wel afgespeeld.
Nu maar vlug in mijn "computerlogboek" opnemen zodat ik over een half jaar nog weet wat ik gedaan heb en waarom.
 
Het datum probleem van de .mp4 files blijk ik zelf veroorzaakt te hebben. "Een beetje dom" al vind ik het effect wat vreemd:
Soms open ik met de verkenner bepaalde folders en krijg dan de indeling alsof het om muziekfiles gaat. Ik krijg dan een kolom "artiest" enz. Dat heb ik proberen te herstellen voor alle folders. Als kolomnaam had ik echter niet gekozen voor "Gewijzigd op" maar blijkbaar voor "Aanmaak datum".
Dus met het tooltje maar weer alle extensies de juiste naam gegeven en probleem opgelost.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan