• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Films blijven hangen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jov

Vaak hier
Lid geworden
13 sep 2011
Berichten
701
Waarderingsscore
4
Ik wil televisie-uitzendingen op mijn laptop (Windows 10) bekijken. Het lukt niet best omdat de films om de haverklap stil vallen (en soms na een tijdje doorgaan of helemaal niet).
Kan ik daar wat aan doen?
 
Heb je wel een stabiele internet?
Videokaart up to date?
 
Om wat voor films gaat het? Bekijk je die op het internet of stream je ze bijvoorbeeld?

Dan is de vraag of je internet wel stabiel en de snelheid toereikend is.
 
Dit zijn heel wat vragen waarvan ik mij afvraag of ik die kan beantwoorden.
1 (Abraham 54) Energiebeheer heeft heel wat instellingen. Ik zie er al drie die ik zelf heb ingesteld: (netstroom) a. Beeldscherm uit na 10 minuten, b. Slaapstand na 3 uur, c. (> geavanceerd) harde schijf uitzetten na 20 minuten. Het verschijnsel doet zich al voor na vier minuten nieuwsberichten kijken.
2. (Aarle 25) Hoe kan ik zien of internet stabiel is? Ik heb glasvezel.
Hoe kan ik zien of de videokaart up-to-date is? En hoe zou ik dat dan kunnen verbeteren?​
3. (Rubenski) Zoals al gezegd, het gebeurt al bij de nieuwsberichten, na een paar minuten reeds. Ook andere films kan ik niet tot het eind uit zien.
Internet niet stabiel? Ik weet het niet. Snelheid ontoereikend? Ik heb een basisabonnement van KPN.​
Kunnen jullie hier iets mee?
 
Doe eens het volgende op de computer.

Zoek eens naar opdrachtprompt klik die vervolgens open.

Kopieer en plak daar het volgende commando: ping 8.8.8.8 -t Druk vervolgens op de Entertoets.
Start nu eens een film en kijk dan in het zwarte venster of je timeouts te zien krijgt.
2 Ga naar www.speedtest.net en voer deze uit. Meld de resultaten in jou volgende bericht.
 
Ik wil televisie-uitzendingen op mijn laptop (Windows 10) bekijken. Het lukt niet best omdat de films om de haverklap stil vallen (en soms na een tijdje doorgaan of helemaal niet).
Kan ik daar wat aan doen?

Ik stel voor dat we het 'simpel' gaan houden? Geen tests, niet zoeken en / of rommelen naar / in instellingen etc. etc. maar gewoon even bellen naar het volledig gratis nummer van de helpdesk van KPN : 08000402.
Daar testen ze vanaf hun werkplek je glasvezel aansluiting en consistentie van je verbinding, eventuele fouten de afgelopen uren / dagen etc. etc.
Als dat allemaal in orde blijkt te zijn, dan is het imho pas tijd om naar de machine-hardware / software te gaan 'kijken'.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik zie het ook wel eens, en dan vooral op youtube, en dan volgens mij alleen met 1080p/60fps video. Geluid loopt door, beeld blijft staan. Even klikken om te stoppen, dan gaat het weer even verder, om later weer te stoppen. Gebruik ik een andere resolutie, dan gebeurt het niet. Ik vermoed zelf dat het of een probleem is bij youtube, of in de html5 speler, bij mij in firefox.
 
(Aarle 25) Hoe kan ik zien of internet stabiel is? Ik heb glasvezel.
Hoe kan ik zien of de videokaart up-to-date is? En hoe zou ik dat dan kunnen verbeteren?

Door de manier van Rubensky (speedtest) of Quandor (Kpn bellen)
Welk merk en type computer gebruik jij?
Je zou in apparaat beheer moeten kunnen zien welke versie van de videokaart jij nu hebt,
daar zou je ook kunnen kijken of er nieuwere stuurprogramma`s zijn
 
1. (Rubenski) Die opdrachtprompt was even zoeken (heb ik de PC laten doen). Je krijgt uiteindelijk rijen met steeds verspringende cijfertjes.

Maar… tot mijn verbazing kon ik de films vandaag zonder storing uit zien! Ik denk dat ik bj ‘hangen’ in die cijferrijtjes ook iets had kunnen zien. Storing dus vanzelf over...

Speedtest heb ik drie keer gedaan

1. Download 24,67, upload 40,74

2. Download 18,65, upload 39,96

3. Download 25,79, upload 40,38

Een negatieve uitschieter dus bij 2



2. (Quandor) Zo simpel kan het dus wel eens zijn!



3. (Weballey) Het zal incidenteel wel weer eens voorkomen. Maar niet alleen het beeld bleef hangen, ook het geluid.



4. (Aarle 25). He merk is Toshiba, type C2855-14E

Ik ga eens in apparaatbeheer kijken. Misschien zijn er nieuwere stuurprogramma’s



Jullie allemaal dank voor jullie aandacht en ik heb er weer veel van geleerd.
 
Je hebt glasvezel en de uploadfactor is groter dan de downloadfactor en dat klopt niet.

Download
51ec4de7e6926-MiniToolbox_Canned.png
MiniToolBox en plaats dit tool op jouw bureaublad.

Farbar MiniToolBox gebruiken:
  • Sluit nu eerst alle nog openstaande programmavensters!
    • Windows 2000 en Windows XP: start "MiniToolBox.exe" via dubbelklikken.
    • Windows Vista, Windows 7, Windows 8 en Windows 10: start "MiniToolBox.exe" via rechtsklik Als Administrator uitvoeren.
Vink de volgende onderdelen aan:
  • Flush DNS
  • Report IE Proxy Settings
  • Reset IE Proxy Settings
  • Report FF Proxy Settings
  • Reset FF Proxy Settings
  • List content of Hosts
  • List IP configuration
  • List Winsock Entries
  • List last 10 Event Viewer log
  • List Installed Programs
  • List Devices - Only Problems
  • List Users, Partitions and Memory size
  • List Minidump Files
    • Klik nu op de knop "Go".
    • Aansluitend wordt een log aangemaakt (Result.txt) in de zelfde map waar "MiniToolBox.exe" in zit.
    • Kopieer en plak de inhoud van het log in jouw volgende bericht.
Notabene: indien "Reset FF Proxy Settings" gekozen is, dienen de gebruikte webbrowsers afgesloten te zijn!
 
Je hebt glasvezel en de uploadfactor is groter dan de downloadfactor en dat klopt niet.

Ehh, ik heb ook KPN glasvezel, maar niet het basisabonnnement, maar de 500/500 en jouw opmerking dat de upload groter is dan de download klopt niet (altijd), want bij mij (en vele anderen met glasvezel) is de ene keer de upload een paar Mbit sneller dan de download en een volgende keer is het net weer andersom, maar meestal zitten beide rond de 512 M/bit.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Leuk dat jij over jouw eigen KPN-abo schrijft.
Dat er kleine discrepanties kunnen zitten in download en upload bij glasvezel is mij bekend.
Maar de opmerking raakt kant nog wal neem ik je een beetje kwalijk, want bij dat basis abo van OP zijn de discrepanties wel erg groot.
 
Speedtest heb ik drie keer gedaan

1. Download 24,67, upload 40,74
2. Download 18,65, upload 39,96
3. Download 25,79, upload 40,
4. (Aarle 25). He merk is Toshiba, type C2855-14E
Ik ga eens in apparaatbeheer kijken. Misschien zijn er nieuwere stuurprogramma

Je hebt wel een onstabiel internet, gebruik jij wifi of kabel?

Ja kijk maar eens of er nog een nieuwe is.
 
Je hebt glasvezel en de uploadfactor is groter dan de downloadfactor en dat klopt niet. Maar de opmerking raakt kant nog wal neem ik je een beetje kwalijk

Wellicht is 'kant nog wal' wat te sterk uitgedrukt (inmiddels aangepast) en zou het beter zijn geweest om te schrijven : dat klopt niet (helemaal). Juist bij glasvezel hoeft de download per definitie niet sneller te zijn dan de upload, anders dan bij ADSL en Kabel. Voorbeeldje van een minuutje geleden :



Bij een Ookla speedtest is mijn uploadsnelheid soms 514 en de download 490 en een keer daarop weer andersom of nagenoeg gelijk.

@Jov : ik blijf toch een beetje 'hangen' op het uitsluiten van oorzaken op een wat simpele manier. Heb je KPN al gebeld en ze jouw 'lijn' laten checken?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Onafhankelijk hoe @ quandor er tegen aankijkt wachten we dus nog steeds op het log van de Minitoolbox.
 
Ik ben toch best wel nieuwsgierig naar de bevindingen van de KPN Helpdesk.
Daarnaast, een basis abonnement glasvezel bij KPN, biedt nu niet direct 'speelruimte' voor het kijken naar Itv en eventuele andere tegelijk uitvoerde internet taken, zéker niet als je daarnaast bijv. een tweede decoder in huis hebt, dan is het basisabonnement absoluut ontoereikend als er Itv wordt gekeken en tevens de verbinding wordt gebruikt voor multi internet task bewerkingen.
 
Off topic:

Quandor, ik heb je Animated Avatar geblocked met uBlock. Het leidt me teveel af.
 
Eveneens offtopic :

dat kan. Je bent de eerste in 16 jaar, 2 maanden en 30 dagen die er door wordt afgeleid, althans, die er melding van maakt erdoor afgeleid te worden.
 
Het is ook maar mijn mening dat animated avatars niet thuishoren op een forum. Je account op Negeer zetten vond ik niet nodig.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan