Nieuws fimpjes in You Tube

frits45

Gewaardeerd
Heb ik uren zitten studeren, hoe ik een promotiefilm in You Tube kan zetten. Is gelukt met achtergrondmuziek erbij. Gedeeld in Facebook. In verschillende pagina's. Daarna betaalt aan Facebook om het filmpje te promoten. Dat mag blijkbaar niet van You Tube. Het filmpje kan men niet openen. Filmpjes waarvoor ik niet betaald heb kan men wel zien.

Is dat de reden dat men het filmpje niet kan zien in You Tube omdat ik het filmpje gepromoot heb in You Tube?

frits45

Gewaardeerd
Ik zie nu dat ik het filmpje wel kan zien in You Tube
Ik kan het niet zien als ik click op het filmpje in de link in Facebook

frits45

Gewaardeerd
Uit het bericht maak ik op dat het filmpje geblokkeerd is omdat ik het een keer verstuurd heb per whatsapp. Kan dit?

aarie25

Moderator
Medewerker
Als Facebook dat als reden geeft zou dat goed mogelijk zijn.
Misschien dat hun uit veiligheid overwegingen bepaalde voorwaarden hebben.
Hebben hun geen handleiding over hoe je een filmpje moet plaatsen?

aarie25

Moderator
Medewerker
Zou jij anders eens de Youtube link hier willen plaatsen, dan kan ik kijken of het aan Facebook is gekoppeld. Maar is het wel mogelijk om dingen van Youtube op Facebook te delen?Omdat dit 2 verschillende bedrijven met andere regels zijn.

frits45

Gewaardeerd
Gelukkig zie ik nu dat men het filmpje in alle Facebookpagina's kan zien. Alleen in de pagina van mijn zaakje, die ik beheer kan men het niet zien. Ik krijg deze melding:
Het adres werd niet begrepen

Firefox weet niet hoe het dit adres moet openen, omdat een van de volgende protocollen (whatsapp) met geen enkel programma is verbonden of in deze context niet is toegestaan.

Misschien moet u andere software installeren om dit adres te openen.

aarie25

Moderator
Medewerker
Youtube video speelt niet meer af in Facebook
Update november 2017: Sinds afgelopen maand is dit veranderd op Facebook. Wanneer je nu een link van Youtube op Facebook plaatst (profiel, pagina of groep) wordt de video niet meer in Facebook afgespeelt.
Dit kan een tijdelijke verandering zijn.
Facebook wil dat je je eigen video’s vooral upload naar Facebook. Deze spelen wel direct af. Ze gaven al langere tijd veel meer aandacht aan video’s op Facebook in vergelijking met Youtube video’s die worden gedeeld.
Video’s die op Facebook worden geplaatst krijgen gemiddeld het hoogste bereik in je zakelijke Facebook pagina. Gebruik meer video en upload deze direct naar je Facebook pagina.
Je kunt nog wel de Youtube link delen op Facebook maar als iemand klikt op die link dan gaan ze naar Youtube om daar de video te kijken. De video speelt niet meer af in Facebook zelf.

frits45

Gewaardeerd
Firefox weet niet hoe het dit adres moet openen, omdat een van de volgende protocollen (whatsapp) met geen enkel programma is verbonden of in deze context niet is toegestaan.

Misschien moet u andere software installeren om dit adres te openen.

frits45

Gewaardeerd
In een andere browser werkt het filmpje ook niet. Maar het werkt alleen niet in een pagina, die ik beheer. In andere Facebookpagina's werkt het filmpje wel