• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Firefox 75 vrijgegeven, NL versie komt nog

  • Onderwerp starter Abraham54
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
A

Abraham54

Gast
Hou dit in de gaten, de Nederlandse versie is er nog niet!

Mozilla heeft Firefox 75 aan de start en biedt de nieuwe browserversie voor Windows, Linux en macOS zoals gepland gratis te downloaden. Mozilla levert ook de beveiligingspatches waarvoor Firefox 74.0.1 recentelijk aan versie 74 is toegevoegd. Dit is het vermelden waard, omdat andere aanbieders zoals Google hun releasecycli vertragen en zelfs complete versies weglaten als gevolg van de Corona-pandemie. En wanneer Chrome vertraagt, vertragen ook alle andere browsers die afhankelijk zijn van de Chrome substructuur.

Maar zelfs Mozilla heeft voorzichtig laten doorschemeren dat Corona ook de ontwikkeling van Firefox zou kunnen beïnvloeden. Ze proberen zich elke vier weken aan een nieuwe versie te houden, maar het zou goed kunnen dat er minder nieuwe functies zijn. Firefox 75 is nog niet volledig effectief, maar de lijst met nieuwe functies is korter dan in eerdere versies.
Niettemin dienen Firefox-gebruikers de update tijdig te installeren.

Firefox 75 wordt geleverd met deze nieuwe functies.
Wie tot nu toe in de adresregel in Firefox heeft geklikt, heeft niets geactiveerd. Dit verandert vanaf Firefox 75, omdat het de URL-lijn verrijkt met nieuwe functies en duidelijker maakt. Als u er nu op klikt, opent zich een zoekvak met de meest bezochte websites als suggesties. Dit ziet er niet alleen beter uit, maar zou ook gemakkelijker te gebruiken moeten zijn op kleine schermen. Ook praktisch: dat vak blijft voorlopig open, ook als u bijvoorbeeld het venster verplaatst of de grootte ervan wijzigt.

Firefox 75 gebruikt een kleine truc om de HTTPS-compatibiliteit met onjuist geconfigureerde webservers te verbeteren.
Voor dit doel slaat Firefox certificaten van vertrouwde PKI-sites lokaal op in de cache op de achtergrond. Mozilla vertrouwt deze certificaten en bewaart ze lokaal in plaats van ze telkens weer op te halen. Als een website verkeerd is geconfigureerd, mislukt toegang nog steeds niet vanwege de veiligheidscertificaten.

Net als Chrome krijgt ook Firefox 75 nu Lazy Loading voor afbeeldingen en iFrames. Het idee is dat elementen alleen worden geladen wanneer gebruikers ze kunnen zien. Dit bespaart middelen en gebruikers merken geen verschil bij het bekijken van websites. Een klein, maar fijn spaartrucje.
 
lukt me niet om te downloaden firefox zegt tegen mij dat 74 de meest recente is1586174607380.png
 
Niet gelezen dat de Nederlandse versie er nog niet is?
 
zijn er dan mensen die nederlands gebruiken? maar ik zelf niet werk zelf in enterprise omgeving daar is gewoon alles engels, zou raar zijn om thuis nederlands te gebruiken, als ik gek vertaalde dingen wil zien gebruiik ik wel google translator
 
Ja hoor. IK. En er zullen er wel meer zijn. Engels is geen probleem maar verkies toch nederlands als het beschikbaar is.:)
 
vindt nederlands lastig omdat microsoft certificiring in engels is. zelfde geld voor die workshops van microsoft die bij shiphol plaats vinden voor ondernemers, snap dat casual gebruikers nederlands gebruiken. maar voor mensen die moeten switchen elke x tussen 2 talen, blijven vaak gewoon bij engels.


maarja wat ik abraham probeerde te vertellen is dat me firefox niet NL is !
dacht dat de foto waar het zegt about firefox al genoeg zou moeten zeggen 0.0
 
Vreemd - zelfs op die link is het nog 74.0.1
 
ja dat bedoelde ik dus :p
 
ik ben liever geen proefkonijn dat is ook waarom ik op windows 10 Enterprise zit en niet pro :confused:
 
Tis geen beta meer, 75.0 vanmorgen uitgekomen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan